أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۷۳۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
استاد رحیم‌پور ازغدی:
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: رضاشاه زمانی که حاکم شد نیمی از بهترین زمین‌ها را به نام خود کرد. راه آهن نیز از زمان قاجار شروع شده و تنها یک خط راه آهن جنوب به شمال با دستور انگلیس برای استفاده از نقل و انتقالات ارتش انگلیس ایجاد شد که پول آن را نیز خودمان دادیم. در جنگ جهانی تمامی اموال و سیلوهای ملت ایران به کمک رضاخان و خائنین دیگر انگلستان مصادره شد و 10 تا 13 میلیون از ملت ایران در آن سال‌ها مردند در حالی که این‌ها در کتاب‌های درسی ما نیز نیست.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن رحیم‌پور ازغدی در اردوی آموزشی تشکیلاتی «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از تبیین آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی گفت و با انتقاد از رویه فعلی خواستار بازخوانی نهضت انقلاب شد. مشروح این گزارش را روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل منتشر کرده است:



به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی «جهاد اکبر» این اتحادیه دانشجویی اظهار داشت: امام (ره)گفتمانی به غیر از گفتمان اسلامی با تفسیر و تبیین اهل بیتی و شیعی ندارد؛ هر آنچه گفته است در همان خط انبیاست که در عصر ما احیا کرده است بنابراین تبیین و بازخوانی آن ادبیات و چشم انداز و ارزش‌ها و روش‌ها و خواستگاه‌ها در واقع تماما استناد به مبانی اسلامی است.

وی ادامه داد: نکته‌ای را که ما در گفت‌وگو با نسلی که در دهه چهارم انقلاب اسلامی وارد عرصه اجتماع و دانشگاه شده، کم داریم این است که فکر می‌کردیم آنچه را که ما از قبل انقلاب و انقلاب و هفت خوان‌هایی پس از آن می‌دانیم؛ شما دیدید و می‌دانید.

باید نهضت بازخوانی عظیمی صورت بگیرد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اینگونه نیست که این نسل‌ها با نسلی قبل متفاوت باشد صحبت از نسل نیست صحبت از تیپ‌ها است، در هر دوره یکی از این تیپ‌ها احساس مسئولیت مکتبی انقلابی و اجتماعی در قبال دیگران می‌کنند. یک تیپ به خود و شهوتشان تمرکز دارند و مشغول زندگی شخصی خودشان هستند. خواب و خوراک این تیپ‌ها در دهه 60 هم زیاد بود؛ اینطور نیست که نسل دهه 60 همه انقلابی باشند و نسل 90 اینطور نباشد، منتها تیپی که فداکاری می‌کنند در یک دوره‌هایی خیلی زیاد هستند و در دوره‌هایی نیز کم هستند، در دوره‌ای حاکم‌اند و در دوره‌ای محکوم.

وضعیت قبل از انقلاب درست منتقل نشده است
رحیم‌پور ازغدی افزود: نکته سوم اینکه وضعیت قبل از انقلاب نه در درس مدرسه بود و نه در صداوسیما؛ به شما درست گزارش نشده است. نمی‌دانستم درست منتقل نشده تا اینکه از نزدیک با برخی از بچه‌های دوره شما صحبت کردم می‌بینم که اصلا و کلا در حد صفر هستند.

وی ادامه داد: آنها اصلا مطالعات سیاسی و تاریخی ندارند و به راحتی می‌توان در مقابلشان جای جلاد و شهید، قهرمان و ضدقهرمان، ظالم و مظلوم را عوض کرد و این خیلی خطرناک است. خطر اصلی آن برای نسل‌های بعد است، یعنی ممکن است دوباره مجبور شوند از صفر شروع کنند والا ممکن است زیر صفر بروند و بعد از 20 سال دیگر دشمنان بر ما مسلط شوند. باید یک نهضت بازخوانی عظیم صورت بگیرد که وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجه و حاکمان چه بود و چه شد، در مورد انقلاب ما بعد آن و ما قبل آن.

توطئه دشمن خارجی لاینقطع ادامه دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون توطئه‌های دشمنان گفت: توطئه دشمن خارجی لاینقطع ادامه دارد و ارباب‌های ایران  که در راس‌شان آمریکا و انگلیس واسرائیل بود و چندین دهه جنایت کردند، اینها را بیرون کردیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شک نکنید که اینها دوباره می‌خواهند برگردند، اگر اسناد وزارت خارجه آمریکا و انگلیس و اسناد لانه جاسوسی و ساواک را ببینید، مشاهده می‌کنید کارهایی که در این 30-40 سال انجام دادند، نشان می‌دهد چطور کار کردند. جنگ روانی و دروغ و شایعات عظیمی درست می‌کنند، راست و دروغ را ترکیب می‌کنند و طوری کار می‌کنند که انسان باور می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: نسل امروز راه‌های طولانی طی شده را نمی‌بینید، ایران کشوری درجه‌ دو و سه بود و 60 هزار مستشار آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی در کشور حاکم بودند و به ساواک آموزش شکنجه می‌دادند. نفت ما در کنترل آن‌ها بود، سفارت‌های خارجی دخالت زیادی از جمله در انتخابات مجلس داشتند.

وی افزود: در آن زمان 100 هزار دانشجو داشتیم در حالی که الان جمعیت دو برابر شده دانشگاهیان ما 5میلیون شدند. زن در آن جامعه حذف شده بود. اگر هم می‌خواست حضور اجتماعی داشته باشد باید برهنه می‌شد. در آن زمان اکتشاف و تولید و اختراعی وجود نداشت، اقتصاد صنعتی ما فقط مونتاژ بود.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: رضاشاه زمانی که حاکم شد نیمی از بهترین زمین‌ها را به نام خود کرد. راه آهن نیز از زمان قاجار شروع شده و تنها یک خط راه آهن جنوب به شمال با دستور انگلیس برای استفاده از نقل و انتقالات ارتش انگلیس ایجاد شد که پول آن را نیز خودمان دادیم. در جنگ جهانی تمامی اموال و سیلوهای ملت ایران به کمک رضاخان و خائنین دیگر انگلستان مصادره شد و 10 تا 13 میلیون از ملت ایران در آن سال‌ها مردند در حالی که این‌ها در کتاب‌های درسی ما نیز نیست.

تنها ایران است که هیچ کشوری نمی‌تواند به آن دستور دهد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بعد از انقلاب حکومتی تشکیل شد که تمام حاکمان آن را مردم تعیین می‌کنند و انتخابات برگزار می‌شود، اگر خوب است یا بد است انتخاب مردم است و باید اشکالاتش را برطرف کرد. امروز تنها ایران است که هیچ کشوری نمی‌تواند به آن دستور دهد، امروزه دشمنان شما از جمله رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گویند 4 قدرت روسیه، امریکا، انگلیس و چین  برای سرنوشت جهان تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: چند روز پیش هنری کیسینجر گفته ایران به هیچ وجه قابل حذف نیست. همان طور که 70-80 سال با روسیه جنگ سرد داشتیم، با ایران نیز تنها باید جنگ سرد داشته باشیم. امکان جنگ گرم نیست، چون ایرانقدرت جهانی شده است. ایران سرنوشت منطقه را تغییر داد و اگر کمک ایران نبود در حال حاضر یمن، سوریه و لبنان و عراق دست وهابیت و آمریکایی و آل سعود بود.

رحیم‌پور ازغدی گفت: اینکه می‌گویند پول ایران داده شد به این کشورها دروغ است؛ آنچه کار اصلی را انجام داده است و مهم است، آموزش و پرورش و کادرسازی و انتقال ایدئولوژی امت انقلابی بود.آنها می‌گویند در این چند سال، پنج کشور عربی در اردوگاه ایران قرار گرفتند، عراق در حلقوم آمریکا بود که بیرونش آوردیم، اسرائیلی که ادعای شکست ناپذیری داشت از ما چهار شکست پیاپی  از انقلاب ما خورده است.

دشمنان جرات حمله به ایران را ندارند
وی بیان کرد: به کشورهای لیبی، سوریه و یمن حمله کردند اما جرات حمله به ایران را ندارند با اینکه هدف همه شان ایران است. اما بعضی در جریان و رسانه‌های مخالف می‌گویند که چرا ایران را فدای عراق و سوریه کردید؟ در حالی که سوریه و عراق فدای ما شدند. زمانی که آمریکا و انگلیس افغانستان را اشغال کردند هدفشان ایران بود. شرق و غرب ایران را گرفتند و منتظر بودند میوه را داخل ایران بچینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقایسه آزادی‌های اجتماعی در ایران و کشورهای خارجی گفت:  جنبش‌های دانشجویی در غرب به طور کامل سرکوب شده تا 1960 جنبش دانشجویی علیه جنگ امریکا در ویتنام به کف خیابان آمدند و علیه سرمایه‌داری و دفاع از کارگران وتبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند، اما پس از آن سرکوب شدند و اجازه شکل‌گیری مجدد به آن‌ها نمی‌دهند.

قرار نبود در چهلمین سالگرد انقلاب حقوق نجومی و اختلاس وجود داشته باشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص «عدالت» گفت: گفتمان عدالت را باید تعریف کنیم، قرار نبود در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب حقوق نجومی و اختلاس وجود داشته باشد و خط سازش با استکبار و امریکا چراغ سبز نشان دهد و به ارزش‌های انقلابی توهین کند، اما شد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: بهمن ماه 57 پایان انقلاب نبود، بلکه شروع آن بود. موانع ساختن ایران جدید برداشته شد نه اینکه ایران جدید ساخته شد. در زمان رژیم شاه  امکان اصلاحات نبود و در انقلاب 57 موانع اصلاحات اسلامی و انقلابی برداشته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سبک زندگی ما در مصرف و تولید غلط است نه اسلامی است و نه غربی بلکه اسلام سطحی و غرب زدگی است. غرب زدگی خیلی بدتر از غربی بودن است. سبک مدیریتی ما هم اشکال دارد.

وی افزود: عدالت اقتصادی مقدمه است برای رشد انسانی و اخلاقی است و گفتمان عدالت این گونه شروع می‌شود. ما نمی‌توانیم عدالت مطلق را فراهم کنیم. هیچ کس نمی‌تواند و نتوانست. در حکومت امام زمان از طرق حکومت‌ها ظلم و فساد نمی‌شود بلکه خدمت در راستای رشد صورت می‌گیرد و در راستای اصلاح کل بشر یک جامعه می‌شوند. کار ولی خدا این است که تمامی حکومت‌های ظالم را از میان برمی‌دارد و دیگر لازم نیست برای رشد خونریزی کنند.

انتقاد از حاکمان موجب تقویت نظام است نه تضعیف نظام
رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری به ضرورت نقد مسائل و مشکلات کشور اشاره و اضافه کرد: در بدترین شرایط باید فضای نقد و انتقاد وجود داشته باشد. حتی در سخت‌ترین شرایط نیز آزادی بسته نشد اما محدودتر شد، چرا که خطرات بزرگتری داشت و امنیت را تهدید می‌کرد ولی فضای رسانه و سیاست و انتقاد در کشور باز است. این آزادی بیان را باید حفظ کنیم و نباید اجازه دهیم آزادی بیان و نقد را در هیچ شرایطی از ما بگیرند. اما این یک شرط دارد و آن اینکه خودمان هم باید ادب آزادی و آداب آن را حفظ کنیم و اگر در نحوه استفاده از آزادی، آداب آزادی زیر پا رود، آزادی را به خطر می اندازیم.

وی ادامه داد: آزادی نباید به سمت قانون شکنی و هرج و مرج پیش رود. امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد از حاکمان موجب تقویت نظام است نه تضعیف نظام، چون اشکالات نظام و اشکالات مدیریتی را بیان می‌کند و می‌تواند برطرفش کند. انتقاد اسلامی باید مثل طبیب باشد و حکم درمان را داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص نقد قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضا را نیز باید نقد کرد، اعتراض به دستگاه قضایی  اگر به این معنا اعتراض به حکم داده شده باشد و مخالف اجرای آن باشد، اشتباه و هرج و مرج است، اما اگر به دستگاه قضا به نحوه برخورد دستگاه قضا و عدم پاسخگویی آن نقد کنید نه تنها اشکال ندارد، بلکه وظیفه ماست و برما واحب است.

ازغدی تصریح کرد: این فقه سیاسی شیعه است که می‌گوید انتقاد عمومی وظیفه شرعی و حق آنان است. اینها گفتمان امام علی (ع) و اهل بیت و امام و رهبری و در قانون اساسی است. جامعه ساکت جامعه سالم نیست بلکه ناسالم است. جامعه دیکتاتور و قانون شکن نیز غلط است و به خودش نیز صدمه می‌زند. باید برنامه ریزی داشته باشیم و عمل کنیم تا به اهداف برسیم نسخه عدالت که امام گفتند همان گفتمان حضرت علی(ع) و ائمه است.

وی ادامه داد: حکومت و مسئولان حق مردم را رعایت کنند، دو طرف دولت و ملت باید به وظایف خود عمل کنند. زمانی که این اتفاق افتاد حق ملاک می شود و عزت پیدا می‌کند و عدالت محقق می‌شود. نگویید که محال است مملکت ما به فلان جا برسد، نه محال نیست. اگر هزینه اش را بپردازیم و زحمت بکشیم می‌شود. آرمان‌گرا واقع بین است نه واقع‌گرا، واقع‌گرایی یعنی اینکه تسلیم واقعیت است، اما آرمان‌گرا یعنی فرد باید به واقعیت موجود راضی نباشد، اما واقعیت موجود را ببیند و در صدد حل و بهبود آن باشد.

رحیم‌پور ازغدی به ضرورت پاسخگویی مسئولین اشاره کرد و افزود: هر فسادی که در دولت ایجاد شود، دشمن شاد می‌کند. هرکس هر جا به اندازه قدرت و مسئولیت دارد به همان اندازه باید کار کند و به مردم پاسخ دهد. در حکومت حضرت علی نیز دزدی شد اما علی(ع) چطور برخورد کرد؟ یقه فرد را گرفت و گفت دور بازار بچرخانید، به مردم بگویید اگر مدرکی دارند، ارائه دهید اموالش را مصادره کنید و در نماز جمعه شلاق بزنید.

دانشگاه باید مشکل ملت را حل کند
وی خطاب به دانشجویان گفت: در چند سال اخیر نظارت درستی نداریم و ضعیف شده است اگر ضعفی در دولت و مجلس و قضا هست شما باید محکم بایستید و اصلا نترسید و عقب نشینی نکنید، اگر سند خیانتی را دارید در فضای مجازی افشا کنید و هزینه آن را نیز بپردازید. دانشگاه باید مشکل ملت را حل کند.
رحیم‌پور ازغدی گفت: ما از اصول و ارزش‌های انقلاب و از شعار برابری، برادری، حکومت عدل علی(ع) و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم اما این بدان معنی نیست از تمامی مسئولینی که در آن بودند دفاع کنیم، بلکه باید مطالبه کنیم و یقه آن‌ها را بگیریم.

وی گفت: البته اول به خودشان می‌گوییم و در صورت عدم توجه  این کار را انجام می دهیم. امیدواریم این مسیر را شما ادامه دهید.  مزایای جمهوری اسلامی را حفظ کنید مشکلاتش را حل کنید و تمدن جدید را شکل داده و برای ظهور ولی عصر آماده باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
جناب ازغدی بر فرض که ما قدرتمندترین کشور دنیا باشیم . بر فرض که ما ثروتمندترین کشور دنیا باشیم . ولی چه فایده که اسلام را از دست داده و میدهیم . اینهمه دزدی و رانت خواری و قاچاق مسئولین و اینهمه بد حجابی و بی حیایی زنان که روز به روز بدتر میشود کدام اسلام است ؟ خودمان را فریب ندهیم . ما اسلام محمدی را از دست داده ایم . ما اسلام و انقلاب را باخته ایم هر چند که فلسطین را هم نجات بدهیم . چه سود که داشته هایمان را باخته ایم . دیگر امیدی نیست مگر لطف خداوند که امام خمینی دیگری و یا امام عصر را برساند . امین رب العالمین .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
تا زمانی که کار به اهلش سپرده نشه 100 سال هم از انقلاب گذشته باشه همینه عزیزم . رئیس اداره برق با رشته دامداری کار میکنه و ..... حتی جای روحانی و مداح عوض شده و الان مداحان همه کاره دین مردم شدند که از دین فقط روضه خوانی را بلدند و قس علی هذا ...
پاسخ
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
اول قرار نبود عاشقان را بکشند
بعدا قرار شد اختلاس کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها