أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۳۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ؛
در ادامه ناکارآمدی های مدیریتی مدیران شهری و راهداری برای مقابله با بحران و برای سومین روز متوالی هزاران شهروند ایرانی و خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) سرگردان هستند و هنوز تدبیری برای تعیین وضعیت آنها اندیشیده نشده است؛ اتفاقی عجیب و باور نکردنی که پیامدهای نامطلوب بسیاری برجای گذاشته است و خطر یک آبروریزی ملی را به مسئولان کشور گوشزد می کند.
به گزارش پایگاه 598، در ادامه ناکارآمدی های مدیریتی مدیران شهری و راهداری برای مقابله با بحران و برای سومین روز متوالی هزاران شهروند ایرانی و خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) سرگردان هستند و هنوز تدبیری برای تعیین وضعیت آنها اندیشیده نشده است؛ اتفاقی عجیب و باور نکردنی که پیامدهای نامطلوب بسیاری برجای گذاشته است و خطر یک آبروریزی ملی را به مسئولان کشور گوشزد می کند.

به گزارش تابناک، پس از بارش شدید برف در تهران که بامداد یک شنبه صورت گرفت، بسیاری از شهروندان دچار مشکلات ناشی از این رخداد طبیعی شدند و روند زندگی آنها برای ساعت ها مختل شد. از جمله این افراد هزاران شهروند ایرانی و خارجی هستند که به رغم گذشت دور روز از پایان بارش برف، هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

اگرچه مدیران و مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) دو شبانه روز فرصت داشتند که با ساماندهی شرایط موجود پایداری را به فرودگاه برگردانند و با از سر گرفتن پروازها مسافران را از بلاتکلیفی خارج کنند، اما آنچه اکنون در حال وقوع است، شرایط اسفناکی است که جز ناتوانی و ضعف مدیریتی نام دیگری بر آن نمی توان گذاشت.

برخی مسافران فرودگاه نزدیک به 24 ساعت است که در فرودگاه حضور دارند و هنوز کسی به آنها پاسخ مشخصی در مورد زمان دقیق پرواز یا وضعیت بلیط خریداری شده آنها نمی دهد؛ مسافرانی که بعضاً افراد سالمند و کودک نیز در میان آنها دیده می شود و این موضوع بر مشکلات پیش آمده می افزاید.

بررسی ها نشان می دهد به دلیل طولانی شدن شرایط بلاتکلیفی و عدم اقدام قابل قبول از سوی مدیران برای رفع مشکل، برخی مسافران را به انجام اعتراض های دسته جمعی کشانده است؛ مسافرانی گفته می شود تعدادی از آنها با در اختیار گرفتن یکی از کانتینرهای فرودگاه و از طریق بلندگوهای آن اقدام به پخش موسیقی عجیب می کنند.

سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) / کرایه فرودگاه تا تهران تا یک میلیون تومان افزایش یافت

بلاتکلیفی و سرگردانی مسافران حاضر در فرودگاه امام که قصد خروج از کشور را دارند البته همه مشکل شهروندان نیست و از آنسو بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی که قصد ورود به ایران را دارند نیز در بلاتکلیفی محض به سر می برند؛ مسافرانی که به دلیل نهایی شدن خروج آنها از کشورهای مبدأ نه امکانی برای پرواز به سمت ایران دارند و نه می توانند از فرودگاه های مبدأ خارج شوند و به هتل بروند.

در شرایطی که برای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) پیش آمده است، عده ای از مسافران با در دست گرفتن کاغذ نوشته و به نشانه اعتراض، آمادگی خود را برای کمک به مسئولان در برف روبی اعلام می کنند. برخی دیگر از مسافران نیز با سر دادن شعارهایی نظیر «مدیر بی کفایت خجالت خجالت» اعتراض خود را به این بلاتکلیفی نشان می دهند.

 


 

جدا از مشکلاتی که در داخل فرودگاه حاکم است و موجب رنجش مسافران شده است، به دلیل کندی حرکت در مسیر آزادراه قم تهران و مسدود ماندن بخش هایی از این آزاد راه، رانندگان تاکسی کرایه انتقال مسافر از فرودگاه به تهران را به میزان 20 برابر افزیش داده و به یک میلیون تومان رسانده اند؛ اتفاقی که از آغاز بارش برف در فرودگاه آغاز شده و گزارش ها نشان می دهد همچنان وجود دارد.

در این بین وضعیت مسافران خارجی که داخل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) هستند نیز مشابه سایر مسافران است و آنها هم جدا از اینکه در بلاتکلیفی قرار دارند از بروز چنین مشکلات عجیب و غریبی آن هم به دلیل بارش برف متعجب هستند.

شرایطی که به آن اشاره شد، در حالی است که از شب گذشته مدیران فرودگاه و نیز وزارت راه و شهرسازی از اتمام مشکلات پیش آمده خبر داده بودند و به شهروندان گفته بودند که از امروز پروازها بدون اشکال از سر گرفته خواهد شد.

اگرچه وضعیت فرودگاه مهرآباد تهران به نسبت فرودگاه بین المللی از وضعیت مطلوب تری برخوردار است اما این فرودگاه نیز هنوز به مدیریت و نظم پایدار خود نرسیده و بسیاری از مسافران این فرودگاه نیز همچنان منتظر پرواز به مقصد خود هستند؛ مسافرانی که بعضاً مجبور شدند بلیط باطل شده خود را با مبالغ دو یا سه برابری خریداری کنند!
اینکه با بارش چند ساعت برف در شهر تهران دو فروگاه پایتخت ایران برای سه روز متوالی دچار اختلال شود و امکانی برای حل مشکل نیز در کم ترین زمان ممکن وجود نداشته باشد، مسئله عجیبی است که جز بی کفایتی و ناکارآمدی مدیران نام دیگری نمی توان بر آن گذاشت.

موضوع تسریع در بازگشایی ارتباط میان شهر و فرودگاه و نیز برف روبی باندهای فرود هواپیما در کنار تنظیم مجدد زمان های پرواز اگرچه مسئله ساده ای نیست، اما از افرادی که مدیریت مجموعه های بزرگی چون فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را می پذیرند، انتظار می رود در اینگونه مواقع با کم ترین هزینه بیشترین کارآیی را از خود نشان دهند؛ اتفاقی که در این بازه زمانی رخ نداد و بیشترین هزینه با کم ترین کارآیی به نمایش گذاشته شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
چهار درصدی ها هم گرفتار شدند
96 درصدی ها که فکر سوار شدن به هواپیما هم به ذهنشان خطور نمی کند.
مسوولان به فکر چهار درصدی ها هم باشید همه اش درحال خدمت به 96 درصدی ها نباشید. چهار درصدی ها هم آدم اند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها