أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۴۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
شهرام خلج طراح چهره‌پردازی فیلم «به وقت شام» درباره این فیلم و همکاری با ابراهیم حاتمی کیا گفت: فیلم سینمایی «به وقت شام» تجریه جدید و البته بسیار سختی برای من طی سال‌های گذشته بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شهرام خلج کاندیدای بهترین چهره‌پردازی برای فیلم «ایستاده در غبار» و دارنده جایزه جشن خانه سینما درباره همکاری با ابراهیم حاتمی کیا در فیلم «به وقت شام» گفت: مدت فیلمبرداری «به وقت شام» نزدیک به ۳ ماه بود که در حین فیلمبرداری راکورد بازیگران باید ۲۴ ساعت حفظ می‌شد که این موضوع کار را برای ما سنگین کرده بود چرا که حاتمی کیا هر روز ۱۲ ساعت بازیگران و عوامل را برای تصویربرداری آفیش می‌کرد که حفظ راکورد بازیگران در این ۱۲ ساعت کار بسیار سنگین و پر استرسی برای تیم چهره پرداز بود.

خلج با اشاره به همکاری بازیگران خارجی فیلم سینمایی «به وقت شام» اظهار داشت: بازیگران خارجی که تعداد زیادی هم بود بسیار با تیم چهره پردازی همکاری خوبی داشتند و به شدت برای گریم ارزش قائل بودند و برای چهره پردازی با حوصله رفتار می‌کردند.

حاتمی‌کیا شخصیت منحصر بفردی که همه دوست دارند با او همکاری کنند

چهره پرداز فیلم «به وقت شام» با اشاره به همکاری با ابراهیم حاتمی کیا اظهار داشت: آقای حاتمی کیا شخصیت منحصر بفردی دارند که فکر می‌کنم خیلی از اهالی سینما دوست دارند با ایشان تجربه همکاری داشته باشند. با وجود سخت گیری شدید ایشان در حال تصویربرداری، کار با ابراهیم حاتمی کیا لذت بخش و برای من باعث افتخار بود و من واقعا خوشحالم که ایشان من را پذیرفتند.

حاتمی کیا از تیم چهره‌پردازی راضی بود

وی در ادامه توضیح داد: قبل از شروع کار، آقای حاتمی کیا گفته بودند من به کار شما ایمان دارم و امیدوارم توانسته باشم جواب اعتماد ایشان را داده باشم که خدا روشکر ایشان در پایان کار از عملکرد تیم چهره پردازی راضی بودند.

نگرانی حاتمی‌کیا از نزدیکی سن حمیدیان و حجازی فر

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیکی سن بابک حمیدیان و هادی حجازی فر و ایفای نقش پدر و پسر در فیلم سینمایی «به وقت شام» چه مقدار کار را برای چهره پردازی سخت کرده بود تصریح کرد: یکی از مواردی که آقای حاتمی کیا خیلی اضطراب و نگرانی داشتند همین مسئله نزدیکی سن حمیدیان و حجازی فر در نقش پدر و پسر بود که این باری بر دوش تیم چهره پردازی که باید طوری عمل می‌کردیم که نقش پدر و پسر باور پذیر می‌شد که فکر می‌کنم با توجه به بازخورد‌هایی که از کسانی که فیلم را تماشا کردند گرفتم خدا رو شکر به درستی اتفاق افتاد و خود آقای حاتمی کیا نیز اظهار رضایت کردند.

گریم سنگینی در «به وقت شام» تجربه کردیم

شهرام خلج در ادامه گفت: شاید به همین خاطر بود که یکی از سخت‌ترین تجربه‌هایی بود که طی سال‌های اخیر داشتم چرا که نقش‌هایی که در این فیلم ترسیم شده بود همگی دارای گریم‌های سنگینی بودند که به عنوان نمونه فقط در یک بخش با تقاضای آقای حاتمی کیا بابک حمیدیان ظرف ۱۰ ساعت باید چند سال شکسته می‌شد که این کار واقعا سخت و طاقت فرسا بود.

کارشناسان سرصحنه حضور داشتند/گریم‌های داعش طراحی شدند

خلج در خصوص چهره پردازی داعشی‌ها در این فیلم گفت: کارشناسی در حوزه داعش و تکفیری در سر صحنه حضور داشتند که با ریز‌بینی شدید اطلاعات کافی در خصوص چهره این افراد را در اختیار ما قرار می‌دادند. ما در این زمینه به هیچ عنوان شبیه سازی نداشتیم و کاملاً گریم‌ها طراحی شدند و به نوعی نقش‌ها ساخته شدند و ما براساس اطلاعاتی که از مذاهب داعشی‌ها داشتیم چهره پردازی کردیم که حتما برای تماشاچی ملموس و قابل باور است.

وی در خصوص حضور در جشنواره سی و ششم فجر گفت: من به غیر از «به وقت شام» در فیلم سینمایی لاتاری و ماهورا نیز حضور داشتم، ولی فیلم آقای حاتمی کیا به مراتب سخت‌تر از دو فیلم دیگر بود.

سیمرغ من کار با ابراهیم حاتمی‌کیا است

وی درباره اهمیت دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: من برای دریافت سیمرغ جشنواره «به وقت شام» را نپذیرفتم و سیمرغ من کار با ابراهیم حاتمی کیا و از همه مهم‌تر موفقیت این فیلم چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی است و امیدوارم مردم نیز از فیلم رضایت کامل داشته باشند که رضایت مردم برای من همان سیمرغ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها