يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۵۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
سرمربی سپیدرود رشت در نشست خبری پس از تساوی مقابل استقلال خوزستان اقدام جنجالی انجام داد که چندان نیاز نبود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، استقلال خوزستان در بازی شش امتیازی مقابل سپیدرود رشت به تساوی رسید و سرخپوشان گیلانی در دیداری خانگی به کسب یک امتیاز رضایت دادند. دیداری که در پایان آن علی کریمی از بحث قضاوت و انتقاد از عملکرد بیژن حیدری به انتصاب‌ها در فدراسیون فوتبال رسید و خون جلوی چشمش را گرفت!

طبق جدیدترین حکم کمیته انضباطی که چهار روز پیش برای باشگاه‌های لیگ‌ برتری اعلام شده بود، در دیدار سپیدرود رشت مقابل سپاهان اصفهان تخلفاتی مبنی بر پرتاب بطری و اشیا صورت گرفت؛ باشگاه گیلانی به همین دلیل به پرداخت 400 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد؛ علتی که داد جادوگر را درآورد.

وقتی در نشست خبری پس از بازی روز گذشته از علی کریمی درباره قضاوت حیدری و اخراج میثم تهی دست در دقیقه 30 بازی سوال شد، او در ابتدا آرام صحبت‌هایش را آغاز کرد اما به یکباره جو نشست را بهم ریخت: واقعاً ما داریم به کجا می‌رویم؟ اصفهانیان و غیاثی وقتی بیرون نشسته‌اند خطاهایی را که پنالتی نیست، می‌گویند هست اما الآن هیچ‌کدامشان حرفی نمی‌زنند. من نمی‌دانم این انتصاب‌ها در فدراسیون فوتبال روی چه‌حسابی رقم می‌خورد، چرا فردوسی‌پور اصلاً یک بازی را نشان نمی‌دهد و کارشناسی داوری نمی‌کند؟ مگر چنین چیزی امکان دارد؟! چرا لوگوی برنامه نود در نشست خبری است؟

ستاره فوتبال ایران که بین برکناری از سرمربیگری نفت و قبول هدایت سپیدرود حرف‌های تندی علیه میزان دستمزد سران فدراسیون فوتبال و حق پخش و موضوعاتی از این قبیل مطرح کرد بود، اینچنین گفته‌هایش را ادامه داد: الآن بحث بازی کردن با آبروی باشگاه‌هایی است که به‌صورت خصوصی وارد شده‌اند تا کمک کنند، تاج هم که آن تاج نیست. این اتفاقاتی که رخ می‌دهد روی چه‌حسابی است؟ آنها نمی‌دانند که اگر فوتبال نباشد تاج هم نیست؟ به پیر و پیغمبر، گفته‌ام که اگر این باشگاه‌ها نباشند تاج، کفاشیان و ساکت هم نخواهند بود. در این وضعیت پشت سر هم باشگاه‌ها را جریمه می‌کنند. یک بطری آب به زمین پرتاب شده،  40 میلیون جریمه می‌کنند، مگر نباید این جریمه‌ها حساب‌وکتاب داشته باشد؟ می‌خواهند هزینه‌هایشان را با این جریمه‌ها جفت‌وجور کنند. باشگاه‌ها باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند. قبلاً جریمه‌ها دو سه میلیون بود اما الآن زیر بیست میلیون جریمه نمی‌کنند.

عصبانیت کریمی به همین جا ختم نشد و او که حسابی از جریمه نقدی تیم گیلانی دلخور بود، افزود: مگر فدراسیون فوتبال بانک است؟ اگر بخش خصوصی می‌آید باید سرش را ببرند؟ یک بطری آب به زمین پرتاب می‌شود و 40 میلیون جریمه در نظر می‌گیرند؟ به این شکل نمی‌شود. الآن حتماً می‌خواهند من را هم جریمه کنند که اشکالی هم ندارد. اصلاً جرأت دارند که من را جریمه کنند؟ مگر می‌شود با آبروی کسی بازی کرد؟ الآن در رختکن همه بازیکنان سرشان را پایین انداخته‌اند و ناراحت هستند. با این وضعیت چگونه آنها را برای بازی بعد آماده کنم؟ من منتظرتان هستم و می‌دانم که چه‌کار کنم. مدام می‌آیند بازیکنان را محروم می‌کنند. بازیکن در زمین توسط داور اخراج نمی‌شود اما اینها می‌آیند محرومش می‌کنند.

اما سوال اینجاست که بحث محرومیت سپیدرود به کجا ختم می‌شود؟ کریمی باید در ابتدا این را در نظر می‌گرفت که حکمی که برای هواداران سپیدرود از سوی کمیته انضباطی فدراسیون اعلام شد، قابل تجدید نظر است و خشم بی مورد او که به دلیل برخی گلایه‌ها اینگونه سر برنامه نود و خبرنگاران خالی شد، با پیگیری وکیل باشگاه سپیدرود کاهش پیدا می‌کرد.

طبق ماده 79 آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در زمان فعال مسابقه پرتاب اشیاء یا وسایل آتشزا و انفجاری به داخل زمین و تاباندن نورهای لیزری توسط تماشاگران که اسباب مزاحمت جدی برای بازیکنان و کادر فنی حاضر در زمین را فراهم نماید تخلف محسوب می شود تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی خواهد داشت و چنانچه این تخلفات منجر به توقف مسابقه گردد اما باعث تعطیلی کامل آن نشود، باشگاه منسوب به  تماشاگران متخلف تا یکصد و پنچاه میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد؛ این یعنی حکم فدراسیون اشتباه نبوده.

همچنین طبق بند سوم ماده 47 باشگاه سپیدرود می‌توانسته به رای کمیته انضباطی در کمیته استیناف تجدید نظرخواهی کند. مهلت تجدیدنظر از آرای کمیته انضباطی هفت روز کاری پس از ابلاغ رای می باشد. درخواست تجدید نظر با ذکر دلایل و مدارک و پرداخت هزینه رسیدگی به دبیر کل فدراسیون فوتبال یا دبیر هیات  فوتبال تسلیم می‌گردد.

این راهکار ساده می‌توانست از طریق مقامات باشگاه پیگیری شود و تیمی که پس از برکناری علی نظرمحمدی و ادعاهای خنده دار کیومرث بیات به ساحل آرامش رسیده است و در شرایط بحرانی که هشت هفته مانده به پایان رقابت‌ها در رده چهاردهم برای بقا در لیگ می‌جنگد را اینگونه وارد حاشیه و جنجال نکند اما برخوردهای غیرقابل پیش بینی کریمی مانند دوران فوتبالی‌اش همچنان ادامه دارد باید دید او که مدتی سکوت کرده بود چگونه به این جنجال پایان می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها