يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۶۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
وقتی نام صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه را می شنویم، ناخودآگاه به یاد اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از این مجموعه می افتیم. این اختلاس آن قدر بزرگ بود که شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه را نیز در بر بگیرد. ابعاد تازه ای از این پرونده، نشان می دهد که پای مدیرعامل روزنامه قانون نیز به این موضوع باز شده است.
به گزارش پایگاه 598، وقتی نام صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه را می شنویم، ناخودآگاه به یاد اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از این مجموعه می افتیم. این اختلاس آن قدر بزرگ بود که شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه را نیز در بر بگیرد. ابعاد تازه ای از این پرونده، نشان می دهد که پای مدیرعامل روزنامه قانون نیز به این موضوع باز شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اواخر سال ١٣٧٣ انديشه ارتقای معيشتي و رفاه فرهنگيان به عنوان یک موضوع جدی و یکی از دغدغه های اصلی مسئولان فرهنگی کشور مطرح شد و مسئولان وقت وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ارائه طرح افزايش قدرت مالي دوران بازنشستگي، در راستاي تحقق اين هدف مهم تلاش کنند و سرانجام این طرح در وزارت آموزش و پرورش كامل و با تصويب مجلس شوراي اسلامي، مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان در تاريخ 7 خرداد 1374 در اجراي تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران طی تصويب نامه شماره ١٣٥٩/ت١٤٩٥٦-هـ مورخ 11 اردیبهشت 1374 هيات وزيران، تاسيس و در اداره ثبت شركت ‌ها، ثبت شد؛ بانک سرمایه از زیرمجموعه های این صندوق است.

صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از زمان اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی بسیار بر سر زبان ها افتادند و رسانه ها در مورد تخلفات صورت گرفته در این صندوق و بانک زیرمجموعه آن بسیار نوشتند. آن قدر تخلفات گسترده بود که رسانه ها کمتر به سوی شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه و تخلفات صورت گرفته در آن ها رفتند.

یکی از زیرمجموعه های بانک سرمایه، شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم می باشد. طبق سند زیر که شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم در هفتم مرداد 96 به علیرضا پویان شاد مدیرعامل بانک سرمایه ارسال کرده است، شرکت پدیده تجارت سیوان مبلغ 80 میلیارد تومان به شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم بدهکار است.

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

شرکت سرمایه گذاری پدیده تجارت سیوان، شرکتی است به شناسه ملی 10320239858 که در بیستم اردیبهشت 1389 تاسیس شده است.

 مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

هنگامی که به سامانه یکپارچه سازی پایگاه آگهی های قانونی به آدرس http://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx سری بزنید و شماره ثبت شرکت سرمایه گذاری پدیده تجارت سیوان را جستجو کنید، در یکی از آگهی های مربوط به این شرکت به تاریخ 8 بهمن 1392 خواهید دید که مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره این شرکت علیرضا نیکویی به شماره ملی 0492872198 می باشد. 

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

اما علیرضا نیکویی کیست؟ ایشان مدیرمسئول و رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه قانون هستند؛ روزنامه ای که دم از قانون می زند اما مدیرمسئول آن مدیرعامل شرکتی است که 80 میلیارد تومان از یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه گرفته است و طبق گفته میثم شوشتریف مأمور وصول مطالبات بانک سرمایه، این پول را پس نمی دهد. 

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه 

میثم شوشتری گفته است، 46 میلیارد تومان از 80 میلیارد تومان در حساب مدیرمالی آقای نیکویی به نام آقای قدرت آبادی می باشد. وی ادامه می دهد با پیگیری های انجام شده حکم مسدودی این حساب را گرفته ایم، ولی با این روندی که دادگاه پیش می رود و منع تعقیب می زنند، آن پول می تواند آزاد بشود. امید است که نهادهای ذی ربط همکاری های لازم را با مجموعه بانک سرمایه صورت دهند تا حداقل بخشی از پول اختلاس شده به این بانک بازگردد؛ پولی که به فرهنگیان بازنشسته تعلق دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها