يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۸۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
درباره فرمان رهبرانقلاب در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی؛
این یک اعلان جنگ است، یک مبارزه است و دادخواهی از ستم کارگزار فاسد و ظالم حکومتی! جنگ با اژدهای هفت‌سر و مافیای هزار فامیل کارگزار حکومتی که هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب ندارد. بهترین هدیه‌ای که به مردم داده شد، ندای مبارزه شدید با فساد و ظلم برخی کارگزاران حکومتی بود که در شب چله انقلاب از زبان رهبری انقلاب شنیده شد.
سرویس سیاسی پایگاه 598/ غلامرضا صادقیان، این یک اعلان جنگ است، یک مبارزه است و دادخواهی از ستم کارگزار فاسد و ظالم حکومتی! جنگ با اژدهای هفت‌سر و مافیای هزار فامیل کارگزار حکومتی که هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب ندارد. بهترین هدیه‌ای که به مردم داده شد، ندای مبارزه شدید با فساد و ظلم برخی کارگزاران حکومتی بود که در شب چله انقلاب از زبان رهبری شنیده شد.

چهل سالگی انقلاب - شاید به طور طبیعی و بر مثال بسیاری از انقلاب‌ها - نیاز به نجات انقلاب از دست مدیران آن دارد. سخنان رهبر انقلاب صریح و بی پرده بود. اگر فسادی هست، این فساد ساده به میدان نیامده و چنان تو در تو و اژدهاگونه است که جنگ با آن دشوار است اما «حتماً باید نابود شود.»

رهبر انقلاب در آستانه ۲۲ بهمن امسال که انقلاب ایران چهل‌ساله می‌شود، از مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد و مفهوم عدالت و شکایت مردم از فساد و تبعیض سخن گفتند و این در حالی است که بسیاری از مسئولان کشور معمولاً این روزها را به حرف‌های گل و بلبلی و ذکر پیشرفت‌ها و دستاوردها اختصاص می‌دهند و بسیاری از رسانه‌ها نیز به همین‌سو گرایش دارند، گویی نمی‌دانند که در جامعه و بر زبان مردم چه می‌گذرد.

اما رهبر انقلاب در کنار ذکر عظمت انقلاب ایران در جهان و ذلتی که در منطقه به امریکا چشانده است، بهترین فرصت توجه به مردم را همین روزهای دهه‌فجر می‌دانند و با توصیف فساد به اژدهای هفت‌سر، آموزه‌ای را پیش‌پای مردم و مسئولان می‌گذارند که از آن گریزی نیست ­­­:‌«شدت عمل در برخورد با کارگزاران فاسد حکومتی.»



هر کس که این روزها به مردم نزدیک‌تر باشد و به مردم پشت نکند و دلتنگی‌های مردم را در کوچه و بازار بشنود، اعتراف می‌کند که سخنان رهبر انقلاب در دیدار سنتی ۱۹ بهمن، چقدر به حرف مردم نزدیک و گویی از زبان آنان است:‌

    «حرف مردم شکایت از فساد است، شکایت از تبعیض است؛ این حرف مردم است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند، البته فساد را، تبعیض را نمی‌پسندند، شِکوه دارند، شکایت می‌کنند. شکایت مردم از فساد و از تبعیض است که باید مسئولین -چه مسئولین قوه مجریه، چه مسئولین قوه قضائیه، چه مسئولین قوه مقننه- به طور جِد دنبال کنند.»‌

برخی از نسل اول انقلاب متأسفانه در چنبره مصلحت‌جویی‌هایی که ضدمصلحت واقعی است گرفتار آمده‌اند. واضح است که در این میان «انقلابی بودن» را باید از نسل جوان که نه آلوده به فساد است و نه پست و مقام خود را در خطر انقلابی عمل کردن می بیند، انتظار کشید و با میدان دادن به آنان در عرصه افشاگری و مدیریت، صحنه کارزار مبارزه با فساد را به ایشان سپرد.

نسل جوان انقلابی این روزها برای نجات انقلاب از دست  ظلم و فساد برخی کارگزاران حکومتی، بی‌تابی می‌کند و اگر چشم بینایی باشد، تمام حرف و حدیث‌ها و گفت‌وشنودهای آنان در فضای مجازی و در محیط های علمی و دانشگاهی، به فساد و تبعیض برخی از مدیران نظام محدود شده است و این اگرچه درد است اما شیرین است، شیرین از آن جهت که جوان نسل سوم و چهارم انقلاب، همان پرچمی را به دست گرفته که پیران فرسوده مصلحت‌جوی انقلابی‌نما آن را به زمین گذاشته‌اند و بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند تا سهم خود را  نشخوار کنند.

دشواری مبارزه با این اژدهای هفت سر در سخنان رهبری به دشواری مبارزه مولا امیرالمؤمنین علی(ع) در دوره پنج ساله حکومت با فساد و ظلم تشبیه شده است که تمام هم نشد. اما بارها از زبان امام و رهبری شنیده‌ایم که مردمان انقلاب اسلامی از هر جهت متعهدتر و وفادارتر به آرمان‌های خود نسبت به مردمان کوفه هستند و امروز باید اجازه داد نسل انقلابی و متعهد که پرچم مبارزه با فساد گروهی از کارگزاران حکومتی را به دست گرفته‌اند، در چارچوب همین انقلاب به مبارزه ادامه دهند و اگر خدای ناکرده راه را برای آنان سد کنیم و مأیوس‌شان‌ سازیم، این پیام را به نسل انقلابی داده‌ایم که به مبارزه با فساد در چارچوب انقلاب فکر نکنند!

مدیران ارشد نظام در تمام دوره‌های گذشته و حتی دوره‌های آینده نتوانستند و نمی‌توانند به صراحت رهبر انقلاب از مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد دم بزنند زیرا چنین اعلان جنگی، اولاً زندگی پاک و ساده‌زیستی و ثانیاً روحیه انقلابی‌گری می‌خواهد و از کسی برنمی‌آید که حتی حاضر به دست‌کشیدن از بخشی از اشرافیت خود در مقابل زندگی ساده مردم نیست.

اما این مبارزه‌ای که نسل جدید آغاز خواهد کرد، باید بتواند همه اشرافیت کارگزاران فاسد و ظالم حکومتی را از حلقوم آنان بیرون بکشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
مدل سیاسی ایران با هیچ کشوری مشابه نیست. در نتیجه مدل اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مدل سیاسی دارد باید فرق داشته باشد. نمی شود اقتصادی ایران مشابه کشورهای دیگر باشدو مطمئنا اگر بخواهی مدل اقتصادی آنها را اجر اکین دو مدل را از دست می دهیم.مدل ساسی ایران اقتضا می کند بدنه دولت بزرگ باشد، خصوصی ساز نباشد.باید تصدی گیری دولت بیشتر باشد. البته یک عده برچسب کمونیستی به آن می زنند ولی مدل اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها