أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۸۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
نخستین موفقیت رسمی سوریه در انهدام جنگنده رژیم اسرائیل در چهار دهه؛
پس از حدود یکصد حمله رژیم اسرائیل به اهداف مختلف در خاک سوریه طی هفت سال جنگ داخلی سوریه و پیش از آن، پدافند هوایی ارتش سوریه در نتیجه ارتقاهای اخیر در سامانه‌های خود موفق به ساقط کردن یک جنگنده متجاوز اسرائیلی شده که خبر آن از سوی مقامات صهیونیست نیز تأیید شده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، پس از حدود یکصد حمله رژیم اسرائیل به اهداف مختلف در خاک سوریه طی هفت سال جنگ داخلی سوریه و پیش از آن، پدافند هوایی ارتش سوریه در نتیجه ارتقاهای اخیر در سامانه‌های خود موفق به ساقط کردن یک جنگنده متجاوز اسرائیلی شده که خبر آن از سوی مقامات صهیونیست نیز تأیید شده است. به گزارش تابناک منابع اسرائیلی مدعی هستند درگیری‌های امروز در مرز هوایی سوریه و سرزمین‌های اشغالی، با نفوذ یک فروند پهپاد ایرانی به فضای سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

رسانه‌های اسرائیلی دبکا مدعی شده است، پهپاد ایرانی، ساعت چهار صبح روز شنبه از فرودگاه نظامی تیاس موسوم به تی-4 در استان حمص سوریه برخاسته و در مسیر حرکت به سوی طبریه در سرزمین‌های اشغالی بر فراز بلندی‌های جولان اشغالی هدف قرار گرفته و ساقط شده و لاشه آن در اختیار اسرائیل است.

***

رسانه‌های اسرائیلی در خبری تاکید کردند، اسرائیل از واشنگتن و مسکو خواسته است برای اجتناب از نامساعد شدن اوضاع در مرزهای سوریه مداخله کنند.

***

بیانیه اتاق عملیات مشترک متحدین در سوریه:

پهپادی که رژیم صهیونیستی صبح شنبه سرنگون کرد، نقشی مهم در جمع‌آوری اطلاعات از داعش و گروههای تروریستی داشت.

هواپیماهای اسرائیلی مقر هواپیماهای بدون سرنوشین در فرودگاه تی.۴ (در شرق حمص) را هدف گرفتند.

از این پهپادها برای جمع‌آوری اطلاعات گروههای تروریستی و داعش استفاده می‌شد و نقشی مهم در پاکسازی منطقه شرقی سوریه از داعش داشتند.

ادعاهای دشمن درباره اینکه پهپاد وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده کذب محض است.

***

وب‌سایت اسرائیلی دبکا مدعی شد موشک‌های ضد هوایی شلیک‌شده به جنگنده F 16 اسرائیلی، بخشی از سیستمی بودند که عملیات و فرماندهی آن با پایگاه هوایی خمیمیم روسیه است.

***

اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی سوریه: سامانه‌های دفاعی سوریه امروز 6 موشک اسرائیلی را که به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بودند، سرنگون کردند.

***

هری کورن، سفیر اسرائیل در روسیه روز شنبه گفت حزب‌الله و شبه‌نظامیان شیعی مورد حمایت ایران باید فوراً از منطقه عاری از تنش جنوب سوریه و در راستای مرز اسرائیل خارج شوند. روسیه هنوز واکنشی نشان نداده است./ جروزالم پست

***

کانال 12 تلویزیون اسرائیل: نتانیاهو به وزرا دستور داده است در مورد حمله اسرائیل به سوریه اظهارنظر نکنند.

***

جبهه خلق براي آزادي فلسطين حمايت کامل خود را از سوريه در مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي اعلام کرد و گفت که سرنگوني اف16 نشانه توانايي سوريه براي مقابله با تل‌آويو است

***

تل آویو خواستار مداخله فوری روسیه برای ممانعت از وخامت اوضاع در مرز شمالی شده است./ یدیعوت آحرونوت

***

رسانه‌های اسرائیلی: اسرائیل تمام کانال‌های سیاسی خود را گشوده است و نتانیاهو درصدد تماس با ترامپ و پوتین برای اطلاع‌رسانی به آن‌هاست.


***

پس از سرنگونی جنگنده اف-16 اسرائیل پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر برای نخستین بار پس از جنگ عراق به حالت آماده‌باش درآمد.

***

نفوذ این پهپاد سبب پخش آژیر خطر در برخی شهرک‌های اشغالی در جولان، پرواز جنگنده‌های اسرائیلی و به کار افتادن سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت شده است.

منابع اسرائیلی مدعی هستند، کامیونی که هدایت پهپاد را بر عهده داشته هدف قرار داده‌اند ولی با توجه به قرار داشتن فرودگاه تیاس در عمق خاک سوریه، در این خصوص تردیدهای جدی وجود دارد.

چهار فروند جنگنده متجاوز اسرائیلی که به قصد حمله به اهدافی در سوریه به پرواز درآمده‌اند با آتش پرحجم پدافند هوایی سوریه مواجه شده‌اند. در حالی که مقامات سوری از هدف قرار دادن بیش از یک پرونده اسرائیلی سخن می‌گویند، ارتش اسرائیل به ساقط شدن یک فروند جنگنده اف 16 اذعان کرده است. بنا به ادعای مقامات اسرائیلی، سوری‌ها 25 فروند موشک به سوی هواپیماهای اسرائیلی شلیک کرده‌اند.

با وجود حملات متعدد هواپیماهای رژیم اسرائیل علیه اهداف مختلف در کشورهای عربی طی دهه‌های گذشته، این اولین بار پس از جنگ داخلی لبنان در سال 1982 است که ارتش رژیم اسرائیل به ساقط شدن یک هواپیمای این رژیم در جریان درگیری با کشورهای عربی و در نتیجه اقدامات پدافندی اذعان کرده است.

با توجه به سقوط هواپیمای اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی، مناطق اطراف یک کیبوتص اسرائیلی منطقه بسته اعلام شده و دو خلبان زخمی اسرائیلی که گفته شده در وضعیت پایداری هستند به بیمارستان منتقل شده‌اند. منابع اسرائیلی دیگری حال یکی از این خلبانان را وخیم گزارش کرده‌اند.

تشکیل جلسه کابینه رژیم اسرائیل و احتمال تشدید تنش

بنا به گزارش هاآرتص، از زمان بروز این درگیری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل مشغول مشورت با اعضای کابینه امنیتی این رژیم به منظور تصمیمات فوری مورد نیاز است.

ژنرال رونن مانلیس، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل نیز درباره درگیری‌های امروز گفته است؛ «ما یک پهپاد ایرانی را شناسایی کردیم که از خاک سوریه برخاسته بود. این پهپاد توسط سامانه‌های نیروی هوایی شناسایی و توسط یک بالگرد ساقط شد. پهپاد ایرانی در خاک ما ساقط شد و در اختیار ماست. به عنوان بخشی از اقدامات دفاعی، آژیر خطر برای ساکنان بیت شعان به صدا درآمد و تصمیم گرفته شد به کامیونی که پهپاد از آن برخاسته بود حمله شود. این حمله‌ای دقیق در خاک سوریه بود و هدف منهدم شد. این حادثه، حمله جدی ایران به قلمرو اسرائیل است. ایران منطقه را به شرایطی می‌کشاند که نمی‌داند به چه سرانجامی خواهد رسید. ما برای حوادث گوناگون آماده هستیم، هر کسی که مسئول این حادثه باشد، هزینه آن را خواهد پرداخت.»

ادامه حملات اسرائیل به خاک سوریه

ارتش  رژیم اسرائیل با تأیید دور دوم حملات هوایی در سوریه اعلام کرد، دوازده هدف از جمله سه پایگاه پدافند هوایی سوریه و چهار پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای نظامی ایران را هدف قرار داده است.

اسکای نیوز نیز به نقل از ارتش رژیم اسرائیل نوشته است، حملاتی وسیع علیه شبکه دفاع هوایی ایران در سوریه در حال انجام است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها