کد خبر: ۴۳۷۹۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
گفتاری از آیت الله میرباقری؛
اینها نعمت‌های خداست. از این نعمت‌ها نباید غافل شویم. نباید بگذاریم جنگ روانی دشمن در ما اثر کند که آقا! مردم از روحانیت و نظام برگشته‌اند! من این حرف را قبول ندارم. بله، یک عده‌ای هیچ وقت همراه دین و روحانیت نبوده‌اند، عده‌ای دیگر هم گلایه‌هایی دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری(دام عزه) حقشان است از این گلایه‌ها را داشته باشند. در این، شکی نیست. اما من معتقد نیستم قاطبه مردم از دین برگشته‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، متن زیر گفتاری از آیت الله میرباقری است که در ادامه می خوانید؛ 

"در آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، نباید در زمین دشمن بازی کنیم. آنها جنگ روانی راه می‌اندازند و می‌خواهند ما را منفعل کنند تا بگوییم آقا، خیلی بد شد! اشتباه کردیم! و توبه کنیم.

این، جنگِ روانی است. تحلیل شخصی بنده این است که اکثریت و قاطبه مردم بزرگوار ایران برنگشته‌اند. اینها استقلالشان را می‌خواهند، عزتشان را می‌خواهند، آزادی‌شان را می‌خواهند و نمی‌خواهند اسیر قدرت‌ها و کشورها بشوند و دیگران برایِشان تصمیم بگیرند، دینشان را می‌خواهند، اسلام را می‌خواهند. شما شک نکنید! منتها در کنار آن، یک مطالبات حقی هم دارند که این مطالبات هم حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد.

 من معتقدم نعمت‌هایی که خدا در طول این چهل سال به ما داده، با نعمت‌هایی که به خیلی از امت‌ها در طول قرن‌ها در تاریخ داده، قابل مقایسه نیست. منتها چون ما در همین دوران زندگی می‌کنیم نمی‌توانیم افتخاراتی را که در این دوران خدای متعال به دست این ملت و به دست جوانان رشیدش خلق کرده است، ببینیم. نمی‌توانیم آن قله‌های معنوی را که اینها فتح کرده‌اند و سابقه تاریخی نداشته، ببینیم.

وقتی از دور به تاریخ صدر اسلام نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در یک مقطع، چه دوران افتخارآمیزی بوده است. دوران ما هم واقعاً جزء دوران‌های افتخارآمیزی است که در تاریخ گذشته است.

 البته نمی‌گویم ضعف نداریم، چرا، هم مسئولین ما و بخشی از جامعه، ضعف دارند، نه فقط ضعف، بلکه گاهی خطا هم دارند. ولی واقعا مجموعاً این امت، یک امتی است که در این دوران، درخشش فوق‌العاده داشته است. اگر بعدها کسی بتواند نگاه ماهواره‌ای از بالای تاریخ بیندازد معلوم می‌شود چه اتفاقات عظیمی دارد می‌افتد.

اینها نعمت‌های خداست. از این نعمت‌ها نباید غافل شویم. نباید بگذاریم جنگ روانی دشمن در ما اثر کند که آقا! مردم از روحانیت و نظام برگشته‌اند! من این حرف را قبول ندارم. بله، یک عده‌ای هیچ وقت همراه دین و روحانیت نبوده‌اند، عده‌ای دیگر هم گلایه‌هایی دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری(دام عزه) حقشان است از این گلایه‌ها را داشته باشند. در این، شکی نیست. اما من معتقد نیستم قاطبه مردم از دین برگشته‌اند. بببینید، با تمام هجومی که دشمن آورد، با این جنگ سخت و نرمی که در حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد، در هر سه حوزه، دشمن با ما دارد می‌کند و یک جنگ بی‌سابقه‌ای است، من معتقد نیستم که دشمن ما را زمین‌گیر کرده. بله، ضربه زده، ولی خودش هم ضربه خورده؛ «إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ».”

 استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری،

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها