يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۹۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
مقامات قضایی تاکنون گزارشی از جزئیات این پرونده ارائه نکرده‌اند؛
در پی سرقت اطلاعات طبقه بندی شده سازمان حفاظت محیط زیست چند تن از فعالین وابسته به این سازمان که در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی اطلاعاتی را جمع آوری می‌کردند و در اختیار شبکه‌های جاسوسی قرار میداند توسط قوه قضاییه دستگیر شده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در پی سرقت اطلاعات طبقه بندی شده سازمان حفاظت محیط زیست چند تن از فعالین وابسته به این سازمان که در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی اطلاعاتی را جمع آوری می‌کردند و در اختیار شبکه‌های جاسوسی قرار میداند توسط قوه قضاییه دستگیر شده‌اند.

طبق آنچه گفته میشود 6 نفر از فعالین حوزه محیط زیست به نام‌های هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان و کاووس سید امامی که همگی عضو موسسه میراث پارسیان بودند و از فعالین حیات وحش به شمار میرفتند بازداشت شده‌اند.

کاووس سیدامامی یکی از بازداشت شدگان پرونده جاسوسی در سازمان محیط زیست که به گفته دادستان تهران اعترافات زیادی علیه وی شده و احتمال میرود مهره اصلی این پرونده باشد اقدام به خودکشی کرده است، جالب اینست که سیدامامی علاوه بر آنکه استادی اخلاق مدار و مذهبی در دانشگاه شناخته میشده، جانباز جنگ تحمیلی نیز بوده است و همین موضوع پوششی گردیده تا هیچ کس به او گمان جاسوس بودن نبرد.

مقامات قضایی تاکنون گزارشی از جزئیات این پرونده ارائه نکرده‌اند و همین مسئله باعث شبهه افکنی رسانه‌های معاند و القای اطلاعات نادرست در رابطه با این ماجرا شده است.

در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس نیز که همواره بخاطر اظهارات نسنجیده خود موجب تنش در فضای سیاسی کشور شده است سعی کرد به این ماجرا متوسل شود تا باری دیگر نامش در رسانه‌ها مطرح گردد.

این نماینده مجلس در ساعات اولیه انتشار این خبر اعلام کرد معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نیز جزو بازداشت شدگان است وی همچنین مدعی شد عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به صورت تلفنی این موضوع را تایید کرده است اما به چند ساعت نرسید که روابط عمومی این سازمان ادعای این نماینده را رد نمود و اعلام کرد خبر بازداشت کاوه مدنی به هیچ وجه صحت ندارد.

هرچند که هنوز زوایای زیادی از این پرونده وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد اما تا اینجای کار میتوان نتیجه گرفت که مدیران دولتی نباید پژوهشگران علمی را مصون از خطا و خیانت بدانند حتی اگر فردی وجهه مذهبی داشته باشد یا جانباز جنگ تحمیلی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
چیزی که جزییاتش معلوم نیست و بررسی نشده چیه اصلش چجوری انقدر محکم مطلب مینویسید که قطعا جاسوسه از کجا معلوم براش پرونده سازی نکرده باشن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها