يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۹۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به بارش برف، گفت: سرعت باد در ارتفاعات بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی‌شده که می‌تواند کولاک شدیدی را در پی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، خسرو ارتقایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز که صبح دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بابیان اینکه تجربیات حاصل‌شده پیرو بارش اخیر برف در استان می‌تواند چراغ راه آینده باشد تا غفلتی در این خصوص صورت نگیرد، اظهار کرد: بارها گفته می‌شود ارتفاع بارش برف در البرز ۳۵ سانتی‌متر بوده است اما چرا باید این میزان بارندگی بستر ایجاد مشکلات عدیده‌ای را فراهم کند.

وی در ادامه به مشکلات به وجود آمده در بخش ترافیک آزادراهی و ماندن خودروهای عبوری در اتوبان‌ها اشاره کرد و افزود: برودت دما به میزان منفی ۱۰ درجه امکان ارائه خدمات را با مشکلات فراوانی مواجه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تمام شدن سوخت خودروهای عبوری از محورهای آزادراهی و نبود وسایل گرمایشی را یکی از مهم‌ترین مشکلات مسافران و مردم برشمرد و گفت: تا دو الی سه روز بعد از بارش برف، تعدادی ماشین در کنار اتوبان تهران - کرج رهاشده بود.

ارتقایی در ادامه به حضور جدی دستگاه‌های امدادی و خدماتی اشاره کرد و یادآور شد: می‌توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، عملکرد بهتری از خود به ثبت برسانیم، لذا باید این مهم را از دستگاه‌های مختلف مطالبه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه کمبود امکانات وجود دارد اما با قدری هوشیاری می‌توان مشکلات را به حداقل‌ترین سطح ممکن رساند، افزود: دستگاه‌های امدادی و خدماتی بایستی دغدغه تامین امکانات را داشته باشند و مدیران باید قبل از وقوع بحران برای حضور درصحنه در توجیه شوند تا تدابیر پیش از وقوع بحران اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به وظایف مردم در مقابله با بحران و در نظر گرفتن اخطاریه‌های اعلام‌شده، گفت: متاسفانه بیش از ۹۵ درصد از خودروهای در برف مانده فاقد تجهیزات لازم بودند.

وی با اشاره به محدودیت امکانات مدیریت بحران و بابیان اینکه این امکانات برای چند محور اصلی کشور در نظر گرفته‌شده که بسیار کم است، اظهار کرد: کنترل مسیل‌ها جدی است، ورود آب‌های سطحی به مجاری فاضلاب‌ها مشکلات جدی را ایجاد می‌کند که باید موردتوجه قرار گیرد.

ارتقایی با اعلام اینکه سرعت باد در ارتفاعات بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی‌شده که می‌تواند کولاک شدیدی را در پی داشته باشد، اظهار کرد: همه باید به جد پای‌کار باشیم و تلفن هیچ مدیری نباید خاموش باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها