يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۸۱۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
در حاشیه شوک ارزی سال ۹۶؛
بهمن سال 90 وقتی بازار ارز متلاطم شده و دلال ها معرکه گرفته بودند، خبر آمد که برخی عناصر سیاسی مجوز صرافی گرفته اند. شش سال پس از شوک ارزی سال 90 و میدان‌داری کاسبان سیاسی-اقتصادی، مجددا بازار ارز متلاطم است. قیمت دلار ظرف یک سال، 30 درصد افزایش داشت. چه کسانی در این امواج متلاطم، به آلاف و الوف می رسند؟
سرویس اقتصادی پایگاه 598/ محمد ایمانی؛ بهمن سال 90 وقتی بازار ارز متلاطم شده و دلال ها معرکه گرفته بودند، خبر آمد که برخی عناصر سیاسی مجوز صرافی گرفته اند.

یکی از این صرافی ها متعلق به حسین فریدون و شریکش علی صدقی بود؛ مدیر متخلف بانک ملی که بعد ها در دولت روحانی با فشار فریدون و با وجود مخالفت رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به ریاست بانک رفاه کارگران منصوب شد و حقوق پاداش های 730 میلیون تومانی می گرفت.

تیم دوم، دختر و داماد صفدر حسینی (رئیس صندوق ذخیره ارزی بعدی در دولت روحانی) بودند. دختر حسینی در انتخابات مجلس دهم با ائتلاف اصلاح طلبان به مجلس رفت. نوبخت سخنگوی دولت، صفدر حسینی را ذخیره نظام خواند.



شش سال پس از شوک ارزی سال 90 و میدان‌داری کاسبان سیاسی-اقتصادی، مجددا بازار ارز متلاطم است. قیمت دلار ظرف یک سال، 30 درصد افزایش داشت. چه کسانی در این امواج متلاطم، به آلاف و الوف می رسند؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها