أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۸۱۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
معاونت اجتماعی ناجا در راستای تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی بهینه به مردم، طرحی نو درانداخته و قرار است به صورت سرزده درجریان خدمت‌رسانی پلیس به مردم قرار گیرد؛ طرح دوربین سرزده پلیس، به این منظور است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ـ مریم عرب‌انصاری: نیروی انتظامی با توجه به ماهیت مأموریت‌های خود ارتباط مستقیمی با اقشار مختلف مردم دارد و تنوع مأموریت‌های ناجا کارکرد اجتماعی آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

پاسخگویی در سازمان‌هایی همچون ناجا که مردم روزانه و به طور مستمر با آن سر و کار دارند اهمیت خاصی دارد؛ چرا که می‌تواند در جلب اعتماد عمومی مؤثر باشد.

افزایش اعتماد عمومی، افزایش مشارکت مردمی و در نهایت امنیت عمومی را در پی دارد؛ بنابراین می‌توان گفت پاسخگویی از مهمترین راهبردهای نیروی انتظامی محسوب شده و توأم با اخلاق حرفه‌ای پلیس موجب تعاملات و همفکری در جامعه شده است.

تأسیس مرکز نظارت همگانی 197 یکی از اقداماتی است که در راستای رویکرد جامعه‌محوری و با هدف اجرای طرح پلیس پاسخگو صورت گرفته و نشان‌دهنده آن است که پلیس درصدد است تا تعامل خود با مردم را ارتقاء داده و بتواند رضایت هموطنان را بیش از پیش جلب کند.

از سوی دیگر شاهدیم که معاونت اجتماعی ناجا هر از چندگاهی به برگزاری نظرسنجی‌هایی اقدام می‌کند تا بتواند به واسطه آن نقاط ضعف و قوت پلیس را در مناسبت‌ها و بازه‌های زمانی مختلف بسنجد و چگونگی عملکرد مأموران در سطح جامعه را نظاره‌گر باشد.

 راه‌اندازی مرکز نظارت همگانی 197، اجرای طرح مکنا در کلانتری‌ها و انجام نظرسنجی‌ها و ... از جمله اقدامات مطرح پلیس برای تکریم و احترام به حقوق شهروندان بوده است؛ اما انگار ناجا به این موارد بسنده نکرده و طرحی نو درانداخته است.

«دوربین سرزده پلیس» همان طرح جدید معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است؛ خودروی رونیز سفیدی که با بغل‌نویسی دوربین سرزده پلیس و حک تصویر یک دوربین، انگار قصد دارد که از زاویه دیگر ناظر عملکرد مأموران پلیس باشد.

پیگیری‌های ما حاکی از آن است که قرار است معاون اجتماعی ناجا و تیم‌شان به صورت سرزده از کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و سایر یگان‌های تخصصی پلیس بازدید کرده و به طور مستقیم در جریان روند خدمت‌رسانی مأموران ناجا به شهروندان قرار گرفته و بتوانند به طور ملموس مشکلات مراجعه‌کنندگان به مراکز پلیس را شاهد باشند.

البته گفته می‌شود که این موضوع در حد طرح و برنامه است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک با جمع‌بندی برنامه، اجرایی خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها