کد خبر: ۴۳۸۲۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
این روز ها حرف و نقل درباره مرگ «کاووس سید امامی» فراوان شده و تقریبا همه شده اند کارشناس امنیتی و قضایی!

حرفی نیست، اما آنچه امروز خیلی سر و صدا کرده ،هنوز کمتر است از آنچه سه سال قبل در کیهان درباره این به اصطلاح موسسه‌ غیر دولتی و شرکای داخلی و خارجی اش منتشر شد.

موسسه حیات وحش میراث پارسیان، مراد طاهباز ، دیوید لیلین آمریکایی و ... تنها برخی از اسامی مندرج در گزارش سه سال قبل کیهان بود. اما مهم نیست که اول چه کسی گفت! مهم بقیه ماجراست.

مهم این است که با مرگ سید امامی، ماجرا به پایان می رسد یا نه!؟

یادمان نرفته که در پرونده جاسوس هسته ای، هیچکس خودکشی نکرد و مدتی بعد «فقط» دُرّی اصفهانی محکوم شد! آنهم «فقط»به پنج سال حبس!یعنی باید قبول کنیم که دری اصفهانی بدون هیچ شبکه ای تا آن سطح رسیده بود؟!

 در پرونده سیامک نمازی و پدرش باقر هم هیچ کس خودکشی نکرد، آنجا هم «فقط»آن دومحکوم شدند! آنهم «فقط» به ده سال حبس! و کسی نپرسید آنها از دوره کارگزاران تا دوره روحانی در ایران کجاها بودند و عامل کدام سند های مهم و «تصمیم سازی»های کلان بودند!؟ در مرکز تحقیقات استراتژیک فلان مجموعه مهم  چه می کردند و با رئیس و معاون وقتش چه سر وسری داشتند!؟

همین ها را می‌توان در باره  حامیان و مرتبطان نزار زاکار ، جیسون رضائیان و ... پرسید و سئوال کرد که اصلا چه شد که جیسون رضائیان بعد از محکومیت به آمریکا رفت! چه کسانی دنبال مبادله نمازی ها بودند و چه کسی اجازه نداد!

حالا در این پرونده برخلاف موارد قبلی، طرف اصلی ماجرا خودکشی کرده است و ظاهرا راه هموار تر شده!

- آیا با این مرگ ،پرونده مختومه می شود!؟
-آیا شبکه مهم و بلند پایه وی در برخی مراکز اجرایی و علمی کشور به حال خود رها می شود!؟
-آیا سامانه تسهیل کننده گردش مالی  «موسسه حیات وحش میراث پارسیان» به تامین مالی دیگر جاسوس ها ادامه خواهد داد!؟
-آیا آنها که نظرات سید امامی را در مدیریت ها و برنامه ریزی ها به سند تبدیل می کردند، در سیستم می مانند و به کارشان ادامه می دهند!؟

اینها سوالاتی به مراتب مهم تراست از ماجرای مرگ، اما ظاهرا شبکه حامی جاسوس ها (شامل برخی نمایندگان مجلس، زنحیره ای ها، برخی مشاوران آشنا با امور امنیتی، برخی دولتمردان و...) می کوشند با پررنگ کردن ماجرای خودکشی، اجازه طرح و مطالبه آنها را ندهند.

پ.ن: یک شِبه رسانه حامی شبکه نفوذ،در فرار به جلویی ناشیانه، به زعم خود کوشیده اسامی برخی مرتبطان را بسوزاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها