يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۸۲۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس:
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی از این که عباس آخوندی به هیچ یک از وظایف محوله خود عمل نکرده، ابراز حیرت کرده است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش عملکرد عباس آخوندی، صراحتاً اعلام کرده که وی در ۴ سال اخیر هیچ یک از تکالیف وزارت راه و شهرسازی را انجام نداده است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی از این که عباس آخوندی به هیچ یک از وظایف محوله خود عمل نکرده، ابراز حیرت کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش ابتدا به تکالیف و وظایف قانونی و اساسنامه‌ای وزارت راه و شهرسازی پرداخته و ۲۰ تکلیف اجرایی که بر عهده این وزارتخانه است را برشمرده است که عبارتند از:

ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری کلان و افزایش سهم تولید انبوه مسکن؛

ساماندهی بازار زمین؛

تنظیم بازار مسکن؛

ساخت مسکن استیجاری؛

توسعه و عمران روستایی؛

ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها؛

بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده؛

اتخاذ و اعمال سیاست‌های تنظیم برنامه‌های جامع و هماهنگ برای ایجاد تعادل مطلوب بین جمعیت و وسعت شهر‌ها در سطح کشور؛

تعیین محل شهر‌ها و مراکز جمعیت آینده؛

تهیه و تنظیم سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرایی و ضوابط لازم برای هدایت و کنترل شهرنشینی در جهت تحقق طرح جامع سرزمین؛

اعتلای هنر معماری- ایرانی و رعایت سبک‌های مختلف معماری سنتی و ملی و تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی؛

نظارت بر فعالیت‌های شهرسازی بخش خصوصی از حیث رعایت معیار‌ها و ضوابط شهرسازی؛

نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری؛

نظارت بر مدیریت اجرای طرح‌های بهسازی، نوسازی و بازسازی محلات و بافت‌های قدیمی شهرها؛

تعیین سیاست‌های دولت در زمینه تولید و عرضه مسکن در کشور و توسعه و بهبود استاندارد‌های کمّی و کیفی مسکن؛

ارائه خط مشی و نظارت بر چگونگی تأمین نیاز‌های اقشار مختلف به مسکن؛

ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن و تأمین و توسعه مسکن مناسب؛

ساخت مسکن و عرضه به صورت استیجاری یا اجاره به شرط تملیک؛

بازنگری در ضوابط و مقررات شهرسازی در جهت تسهیل عبور و مرور معلولین؛

نظارت بر تشکیل و عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان

مرکز پژوهش‌های مجلس سپس به ارزیابی عملکرد عباس آخوندی در دولت یازدهم در ۲۰ وظیفه قانونی وی در وزارت راه و شهرسازی پرداخته است. همانطور که مردم و کارشناسان در ۴ سال دولت یازدهم هیچ اقدام و عملکردی از عباس آخوندی ندیدند، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در بررسی خود درباره عملکرد این وزیر به «هیچ» رسیده است. در واقع آخوندی هیچ کاری در ۴ سال دولت یازدهم نکرد و به همین دلیل عملکرد وی اصلاً قابل رصد نیست!
 


مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه به ارزیابی برنامه‌های اعلام‌شده عباس آخوندی برای ۴ سال دولت دوازدهم پرداخته است.

جالب آن که آخوندی برای هیچ یک از معضلات عمده حوزه وزارت راه و شهرسازی خصوصاً بخش مسکن، هیچ برنامه کاربردی ارائه نکرده که از نگاه مرکز پژوهش‌های مجلس قابل پیگیری و رصد باشد. وی فقط به ارائه کلیات در موضوعات مختلف پرداخته است.
 


* تناقضات آخوندی و بدنه وزارت راه

مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین از مواضع متناقض آخوندی انتقاد کرده و نوشته است: وزارت راه و شهرسازی طی گزارشی بیان داشته است که به علت ملاحظات شرعی و قانونی، سیاست دولت مداخله مستقیم و دستوری با شیوه بهره‌برداری املاک از سوی مردم نیست، اما تدوین سیاست‌های مناسب جهت تعادل بخشی به بازار به تدریج اهداف موردنظر را محقق خواهد کرد جالب اینکه این گزارش بیان می‌دارد که آرامش بازار و نیز تصویب مالیات از خانه‌های خالی به تحقق نسبی هدف مذکور منجر شده است. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواهان حذف مالیات از خانه‌های خالی از لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم بود. این مهم حاکی از نوعی تناقض‌گویی و اختلاف بین رأس و بدنه وزارت راه و شهرسازی تلقی می‌شود.

جمع‌بندی مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع‌بندی گزارش عملکرد عباس آخوندی، صراحتاً اعلام کرده که وی در ۴ سال اخیر هیچ یک از تکالیف وزارت راه و شهرسازی را انجام نداده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
۱
۰
ا ی هیچ بر هیچ مپیچ . مجلس چهل سال است بر علیه محرومان و به نفع مستکبران و سرمایه داران و غارتگران بیت المال قانون وضع میکند . نمونه اش یارانه برای سرمایه داران و بیچاره ها فقط پول نان خالی و خشک میگیرند. شما ها جرات و جسارت تنها یک کار قانونی قطع یارانه ستمگران را ندارید . اخوندی هم نمونه شماست .12 سال پیش دلار 9400 ریال بود فقرا پابه پای ثروتمندان حداقل زندگی را داشتند و حالا 4900 تومان بعنی مرگ دسته جمعی فقرا که همیشه در صحنه هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
۱
۰
برای همین که هیچ کاری نکرد باز رای تایید بش دادین!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها