أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۸۳۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه کرمانشاه:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز تهاجم فرهنگی از در و دیوار می‌بارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، آیت‌الله مصطفی علما در جلسه کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که امروز (۳۰ بهمن) در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، افزود: تهاجم فرهنگی شرایطی است که ما امروز در آن گیر افتاده‌ایم و هر طرف را که نگاه می‌کنی رنگ و بوی غیربومی بودن و تفکر خارجی‌ها را می‌بینی.

وی، دغدغه مهم رهبری را کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: دشمن با همین حربه قصد ضربه زدن به ما را دارد، کما اینکه در سال‌های اخیر تقریبا همه چیز زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: اگر دقت کنیم تمام امور ما را فرهنگ غیربومی فراگرفته و نمود آن را می‌توان از آشپزخانه اپن گرفته تا طرز لباس پوشیدن و سبک زندگی نظاره گر بود.

آیت‌الله علما اضافه کرد: امروز حتی الگوی غذایی دانش‌آموزان هم تغییر کرده است. در گذشته دانش آموزان با خود نخود و کشمش به مدرسه می‌بردند، اما امروز چیبس و پفک جای آن‌ها را گرفته است.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه ما سرمایه بزرگی به نام محتوا داشته و هیچ احتیاجی به دانش و تفکر سرمایه داری در کشور نداریم، تاکید کرد: باید سبک زندگی اسلامی را حفظ کرده و آن را از دست ندهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه سپس کار آموزش و پرورش را کاری ریشه‌ای عنوان و اظهار کرد: باید آموزش و پرورش تا جایی که می‌تواند در جهت نهادینه کردن فرهنگ بومی و سبک زندگی اسلامی در بین دانش‌آموزان تلاش کند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان نسل فردا بیان کرد: با تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست افراد توانمند و مومن می‌توان به پرورش نسلی مومن امیدوار بود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات دیروز (۲۹ بهمن) مقام معظم رهبری و عذر خواهی ایشان از محضر خداوند و مردم به این دلیل که نتوانسته ایم عدالت اجتماعی را به معنای واقعی آن در جامعه پیاده کنیم، گفت: به کرات گفته‌ام شان رهبری هدایت و جهت دهی و خط دهی است و شان مسئولین پیاده کردن این هدایت‌ها است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها