يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۸۳۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
محمود بهمنی گفت:دو تابعیتی بودن خاوری بعد از افشای پرونده سوء استفاده بزرگ معلوم شد.
به گزارش پایگاه 598، محمود بهمنی، رییس کل سابق بانک مرکزی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین، افزود: بانک‌ها خود ناظرانی برای رسیدگی به تخلفات دارند، اما وقتی مدیرعامل خود آلوده می‌شود، وای به حال بقیه.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات رخ داده در این پرونده برایش بسیار ناگوار بود، گفت: هر چند بشر هر آن ممکن است خطا کند، اما در مورد پرونده‌ای که آقای خاوری در آن دخیل بود وضعیت فرق می‌کرد. به هر حال وی بیش از ۳۰ سال در این سیستم کار کرده بود و به مقام مدیرعاملی رسیده بود، از این رو دخیل بودنش در این پرونده کمی سخت و ناگوار بود.

بهمنی در پاسخ به این سوال که از چه ناحیه به عنوان رییس کل بانک مرکزی از این ماجرا خبردار شد، گفت: بانک صادرات گزارشی را در این خصوص برای ما ارسال کرد.

او توضیح داد: داستان از این قرار بود که این‌ها ال سی را خریده بودند. ال سی داخلی بود منتها ما بخشنامه کرده بودیم به بانک‌ها که خرید "ذینفع واحد" شما سقف دارد و نمی‌شود بیشتر از ۲۰ درصد سرمایه پایه بانک‌ها را بخرید. این‌ها تخلف کرده بودند. تا تخلف برسد طول می‌کشید چرا که فضا مثل الان آن لاین نبود.

رییس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا در مرحله اول شکی به آقای خاوری نشد؟ گفت: مسئولان قضایی در جریان بودند. حتی وی را احضار و بازجویی کردند. فکر می‌کنم مسئولان قضایی و بانک‌های درگیر بهتر در جریان هستند.

او درباره دیدار خاوری با شمس الدین حسینی نیز گفت: آقایان هستند، می‌توانید در این خصوص از خودشان سوال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها