يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۸۶۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
رشت‌ خواری همسران کرباسچی، عبدالله نوری، قبه و شریعتی‌؛
همسران غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری، غلامرضا قبه و شریعتی دهقان خریدان شرکت الکتریک رشت در سال ۱۳۸۲، ۷۲ درصد از سهام یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی دولتی در رشت، باسابقه ۵۰ ساله و در وسعتی به میزان ۱۲هکتار، به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با ۲ میلیارد تومان به‌ صورت اقساط ۱۳ ماهه صاحب شدند.
سرویس اقتصادی پایگاه 598؛ نام "رشت الکتریک" هرازچندگاهی به خروجی رسانه‌‎های کشور می‌آید و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود؛ کارخانه ویران‌شده‌ای که با نقش‌آفرینی ویژه همسرکرباسچی، خاطرات ۵۴۰ کارگر بی‌کار شده و سرمایه برباد رفته مردم گیلان را در اذهان، تازه می‌کند.

در اواخر دولت دوم اصلاحات کارخانه‌های زیادی با تابلوی خصوصی‌سازی به سرنوشتی مشابه این کارخانه دچار شدند و در دولت تدبیر و امید که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها، نه تنها چرخ "رشت الکتریک" از حرکت ایستاد، بلکه حتی وسائل داخل کارخانه نیز تا پیچ آخر به فروش رفت.

قصه پر غصه رشت الکتریک

در سال ۱۳۸۲، ۷۲ درصد از سهام یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی دولتی در رشت و باسابقه ۵۰ ساله، به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به تاراج کارگزارانی‌ها رفت. این کارخانه در وسعتی به میزان ۱۲ هکتار با مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان(قیمت واقعی آن زمان، ۹۰ میلیارد تومان بود) به‌صورت اقساط ۱۳ ماهه، به خیرالنساء عسگریان(همسر غلامحسین کرباسچی)، فاطمه صدیقیان(همسر عبدالله نوری)، گیتا شاه‌نواز(همسر غلامرضا قبه) و سوده جبلی(دختر باجناق کرباسچی) فروخته شد.

این ۴ نفر به عنوان صاحبان بیش از ۷۰ درصد از سهام کارخانه، پس از یک ماه، بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام به تخریب و فروش تجهیزات کرده و قسط اول کارخانه را با فروش دستگاه‌های کارخانه پرداخت کردند. "این اقدام منجر به تعطیلی  این کارخانه با سابقه و  بیکار شدن ۵۴۰ کارگر آن شد. پس از تعطیلی ۱۲ هکتار از زمین‌های آن قطعه بندی شد که به دلیل کاربری غیرمجاز و عدم امکان ثبت پلاک، به مشکل فروش برخورد کرد.

دوباره رشت الکتریک؛ دوباره تخلف

اگرچه چراغ کارخانه رشت الکتریک ۱۴ سالی است که خاموش شده اما شنیده ها حکایت از آن دارد که لقمه "رشت الکتریک" در گلوی صاحبان جدید آن گیر کرده و این افراد برای نزدیک کردن زمین کارخانه به پول، مذاکراتی را با یکی از مسئولان ارشد اجرایی کشور جهت مبادله آن با ۶۰ آپارتمان لوکس انجام داده‌اند. در این مبادله احتمالی پای یک وزارت خانه در میان است تا به معامله، ظاهری طبیعی دهد. با این هدف که بدون ایجاد حساسیت در نهادهای نظارتی، این کارخانه که قرار بود بعد از خصوصی سازی رونق بگیرد را به صورت ویرانه، مجددا به دولت بازگردانند و در ازای آن تعدادی آپارتمان فوق لوکس در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران، در اختیار این ۴ زن اصلاح طلب قرار بگیرد.











نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۰۸:۴۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
یک روزی یه نفر در مناظرات 88 اینها رو گفت ولی قوه قضاییه چی کار کرد...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
اولین بار احمدی نژاد در مناظره ، پرده از این فساد برداشت....
پاسخ
فرهاد
-
۱۳:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
این پاراگراف از خبرتون رو دوباره بخونیم:

"در اواخر دولت دوم اصلاحات کارخانه‌های زیادی با تابلوی خصوصی‌سازی به سرنوشتی مشابه این کارخانه دچار شدند و در دولت تدبیر و امید که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها، نه تنها چرخ "رشت الکتریک" از حرکت ایستاد، بلکه حتی وسائل داخل کارخانه نیز تا پیچ آخر به فروش رفت"

جالبه از 1384 پریده به 1392!!!!!
ببخشید این هشت سال وسطش جز تاریخ نبود؟!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
این افشاگری کاری است بسیار عالی و خوب. هر چند دیر هنگام. آگاه کردن مردم از فساد دولت مردان وظیفه اول یک رسانه متعهد است. از واگذاری این چنینی در دوران 8 ساله احمدی نژآد و 4 ساله روحانی هم لطفا اسنادی را افشا کنید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
متاسفانه ما با گروهی از مردم روبرو هستیم که هر چقدر حقشون خورده بشه اهمیتی نداره و فقط با یک سری شعار پوپولیستی به جناح خاصی رای میدند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
الان بعضیا میان میگن مردم در انتخابات راهشون رو انتخاب کردن، پس باید به انتخاب اکثریت احترام گذاشت! وقتی بشه رفع حصر سران فتنه رو از نتیجه انتخابات استنتاج کرد، به نظر شما مجوز این دزدیها رو نمیشه؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
کاش یک تیتری، تحقیقی و ... برای دکتری های بیکار مملکت می گذاشتید که دارند می سوزند . من 6 ماهه فارغ التحصیل یکی از رشته های علوم پایه پزشکی ام . دادم به جایی نمی رسه دانشگاه های مختلفی درخواست دادم از جمله کاشان، قم، ولی می گن ما برای دانشجوهای خودمان رزرو کردیم .باور کنید دروغ نیست رزرو کردن واقعا تا اقا یا خانم درسش تموم بشه بعد دوسه سال دیگه بیاد... تکلیف من چی هست؟
برای پزشکان بگذارید که به 100 میلیون ماهانه راضی نیستند اصلا من اشتباه می گویم 10 میلیون خوبه؟ من بین داشتن و نداشتن کار موندم این ها بین 10 میلیون و بیشتر ...
این اه و ناله ها کجا باید بره ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۳
۰
چه فایده . اولا واگذاری ها را می گویند قانونی است. خرید ملک که جرم نیست. ثانیا مردم می گویند فساد آری ! جنگ هرگز! برای همین به روحانی رای دادند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
چیت سازی تهران را چه کسانی خریدند و بردند الان کارخانه کاملا" تعطیل و 5000 کارگر اخراج و زمین بیش از 30 هکتار را دارن نقشه میکشن پولش کنن زود برسین تا دیر نشده ا خانه ملت تمنا دارم بخه موضوع اولین و بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی چیت سازی تهران که نقش مهمی در ارتباط با تولید پارچه داشت به چه کسانی واگذار شد و الان تعطیل شده و برای زمین از نقشه میکشن تا میلیاردها دلار پول بدست اورند کارخانه کاملا" دولتی بوده و مربوط به بیت المال است و باید برگردانده شود از این قبیل موارد بسیار است که وضعیت کنونی رکود و بیکاری را ایجاد کردند ریشه یابی شود و برخورد و احقاق حق شود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
نوش جونشون که خوردن، تا زمانی که بشه مردم ساده ما رو با سایه جنگ مشغول کرد و رای جمع کرد، اگه کل ایران رو هم بخورن نباید گله کرد، اونا نون زرنگیشون رو میخورن و مردم چوب سادگیشون رو
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
احمدی نژاد در مناظره سال ۸۸گفت ، گفتند دروغ گو است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
برادر جان بدانید آنهایی که از آزادی و حقوق بشر و مردم حرف میزنن مثل دزدی هستند که برای اینکه گرفتار نشود میگوید دزد دزد . جماعت اصلاح طلب خوب رگ خواب ملت را فهمیده اند و دارن سواری میگیرن.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
جاااااانم! هر دم از این باغ بری میرسد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها