يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۸۶۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس می‌گوید: بحث حذف بودجه موسسات فرهنگی از بودجه 97 از همان ابتدا اشتباه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از انتخاب، سیاوشی در خصوص بودجه نهایی 97 که هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسید گفت: البته کار بودجه در مجلس تمام شد ولی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان ممکن است دوباره اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.

این عضو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که تکلیف بودجه موسساتی مانند موسسه متعلق به آیت الله مصباح یزدی در بودجه 97 به کجا رسید، گفت: حذف بودجه موسسات فرهنگی از همان ابتدا اشتباه بود؛ فرقی هم نمی‌کند که این موسسات مربوط به کدام جناح سیاسی باشند.

او ادامه داد: پس از بحث های صورت گرفته در مجلس، بخشی از این بودجه ها بازگشت. البته نهادهای بزرگتر مشکلی نداشتند؛ و ذیل دستگاه های بزرگتر قرار گرفتند تا بر اساس نظر نمایندگان نظارت پذیر شوند. به طور مثال، سازمان تبلیغات و جامعه المصطفی ذیل وزارت فرهنگ و علوم قرار گرفتند؛ در مورد بودجه موسسات مربوط به حوزه های علمیه هم به همین صورت عمل شد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس ادامه داد: اما در مورد بسیاری از موسسات فرهنگی کوچکتر، بودجه آنها حذف شد. البته در روز آخر بررسی بودجه در صحن علنی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره با آقای لاریجانی گفت و گو کردند تا برای بخشی از بودجه این موسسات نیز اقدام مشابهی انجام شود.

سیاوشی در پاسخ به این سوال که رقم نهایی تصویب شده برای عوارض خروج از کشور چقدر است نیز گفت: در مورد عوارض خروج از کشور، همان رقم پیشنهادی دولت یعنی سه برابر شدن آن تصویب شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها