أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۸۷۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
قانونگذاران آمریکایی طرح تازه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران ارائه کردند؛
مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است. این طرح در صورت تصویب، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ی شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰ درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، پیش‌نویس این طرح توسط اد رویس، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان و همچنین الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته تهیه شده است.

این طرح در صورت تصویب، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ی شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰ درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد.

اد رویس در بخشی از ادعاهای ضد ایرانی خود، در مورد این طرح گفت: سپاه به عنوان بازیگر اقتصاد ایران از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور حمایت مالی انجام می‌دهد و باید صدها شرکت اصلی این نهاد در آینده تحریم شوند.

در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نام «قانون طرد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را برای تحریم های جدید انتخاب کرده‌اند خواستار گسترش تحریم‌ها علیه ایران در زمینه‌های مختلف است. 

 دو قانونگذار آمریکایی همچنین در این طرح خواسته‌اند دولت آمریکا حداکثر 180 روز بعد از اجرایی شدن این قانون، گزارشی درباره زنجیره تامین داخل و خارج ایران که مستقیماً یا غیرمستقیماً به سپاه پاسداران کمک کند تهیه و تحویل کمیته‌های مرتبط کنگره بدهد. 

بخش دیگری از این طرح به ممانعت از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی اختصاص یافته و خواستار انجام اقداماتی در این راستا شده است.

در بند 6 طرح دو نماینده آمریکایی آمده است: «تا زمان لغو این تشخیص وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه حکومت ایران مکرراً از تروریسم بین‌المللی حمایت می‌کند، سیاست آمریکا باید بر تلاش برای جلوگیری از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی استوار باشد.»

رویس و انگل در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته اتهامات بی‌اساس علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکرار کرده‌اند. 

طرح دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تحریم شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران، جدیدترین طرح  برای فشار بر ایران است. این طرح در صورت کسب اکثریت آرای مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده، برای قانون شدن بایستی به امضای دونالد ترامپ نیز برسد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رمضونعلی
Germany
۱۰:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
اوه اوه ایندفعه دیگه دخلمون اومده
پاسخ
اقدس
Germany
۱۳:۳۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
بیچاره شدیم دیگه واقعا.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
دغدغه لیست امید در مجلس ، کنسرته!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
آفتاب تابان هنوز نقض نشده؟!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
واقعا باریکلا داره . مجلس اونها چه قدرتی داره و چطور قدرت نمائی در جهان می کنه و مجلس ما به دنبال چه هست و فقط هی بلده محکوم کنه و یا خیلی که تصمیم مهمی بگیره اینه که بشدت محکوم کنه .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
فیلم است. آنها فهمیده اند ما چقدر احمق هستیم و برای رفتن زیر طوق بردگی تعهدات بین المللی له له می زنیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها