يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیرهها و قبیلهها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریدهایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونهگون/انس و شناخت تا که به هم آورید بار/ بیشک بود زجمع شما آنعزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زانرو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار
ایشان افزودند: مسائل دینی و حلال و حرام الهی باید از فقها و مراجع تقلید پرسیده شود و آنها که صاحب نظر هستند در این مورد نظر دهند و کسانی که مجتهد نیستند نباید در مورد حلال بودن یا حرام بودن مسئله ای نظر بدهند.
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: حجاب یک واجب الهی است که 11 آیه قرآن کریم در مورد آن آمده است و همانگونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی کنیم چون تخصص نداریم در مورد واجب بودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.
معظم له صحبت در مورد اجباری بودن یا نبودن حجاب را امری عبث و بیهوده دانستند و تاکید کردند: چیزی که از واجبات الهی است و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد لذا باید اظهار نظر در این مورد را به اهلش واگذار نماییم.