يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۰۵۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
پایان نمایش گروهک شرور؛
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمله عده ای به سفارت کشورمان در لندن گفت که معترضان به سفارت ایران در لندن توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند. در همین رابطه خبرگزاری صداوسیما نوشت: هواداران یک گروهک از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شده بودند.
به گزارش پایگاه 598، حمید بعیدی نژاد در توییتی گفت: تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند.

وی افزود: به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

در همین رابطه خبرگزاری صداوسیما نوشت: هواداران یک گروهک از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند.

اعضای این گروهک با پایین اوردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت نشان دادند.

تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است.

پلیس لندن تا این لحظه کمترین واکنشی در قبال این رفتار تروریستی نشان نداده است.

به گزارش الف در اقدامی افراطی، بسیار زشت و محکوم، عده ای با عنوان حمایت از بیت آیت الله سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی فرزند وی  امروز در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش در آوردند.

بر پایه این گزارش این افراد که تصاویر آیت الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش عده ای از این افراد نیز وارد فضای سفرات شدند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته به یاسر حبیب (کویتی الاصل)  است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد، پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

شبکه ماهواره ای فدک به دیدگاه های های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می ورزند و مواضع تندی علیه ایران دارند.

در توییت سفیر ایران در لندن از حضور پلیس در محل سفارت خبر داده اما اشاره ای به اقدام پلیس در ممانعت از تعرض این افراد نشده است.

سفیر ایران در لندن، در پیام دیگری در توئیتر با انتشار تصویر پایین نوشت:

« متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.»

بی‌بی‌سی فارسی تعداد متعرضین به سفارت ایران را 4 نفر ذکر کرده و گفته که هنوز کسی بازداشت نشده است.

قاسمی:دولت انگلیس موظف است سریعا متعرضان را دستگیر و از سفارتخانه حفاظت کند/ سفارت اشغال نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی اعلام کرد:

در حال بررسی موضوع تعرض تعدادی عناصر تفرقه‌افکن و منحرف به سفارت کشورمان در انگلیس، از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلیس در تهران هستیم.

برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه‌افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌اند.

دولت انگلیس موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک ایران و دیپلمات‌ها انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

تماس فوری عراقچی با سفیر انگلیس در ایران / اعتراض شدید ایران به سفیر انگلیس در پی حمله به سفارتخانه ایران

عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درباره حمله به سفارتخانه ایران در لندن را به سفیر انگلیس در تهران ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: بلافاصله پس از وصول این خبر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

سفیر انگلیس در تهران ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

متعرضان به سفارت کشورمان پس از ۲ ساعت بازداشت شدند

سخنگوی وزارت امور خارجه به فارس گفت که معترضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند.

ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در یک جلسه فوق‌العاده موضوع «تعرض فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن» را بررسی خواهد کرد. این جلسه احتمالا فردا یا پس‌فردا برگزار خواهد شد.

وزارت امورخارجه باید سفیر انگلیس در تهران را احضار کنند و از او درباره این حرکت زشت توضیح بخواهند.

حدود چند نفر از فرقه شیرازی به بالکن سفارت ایران در لندن تعرض کردند و کاری که نباید می‌کردند را کردند و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را به پایین کشیدند و تا این لحظه هم دولت انگلیس در قبال این‌ها کاری انجام ندادند.

نخستین اظهارنظر فرقه انگلیسی پس از تعرض به سفارت ایران در لندن

قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای شیرازی در لندن، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: این افراد دوستداران شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند.

 

لینک دانلود2

سفیر کشورمان در انگلیس: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند.

هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد. 

 واکنش عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به تعرض فرقه شیرازی‌ها به سفارت کشورمان در لندن

این حرکت کاملا هماهنگ شده و همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به انگلیسی انجام شده است.

فرقه شیرازی در انگلیس با استفاده از تمامی امکانات این کشور به ویژه سیستم‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تبلیغاتی سال‌هاست علیه کشورمان تبلیغات می‌کنند.

حمله به سفارت ایران غیراتفاقی و بسیار حساب شده است، زیرا شاهدیم که پلیس در کشورهای غربی در برخورد با عوامل مشکوک، برخوردهای بسیار جدی و خشنی را انجام می‌دهد، اما در زمان این حمله واکنش درستی از خود نشان نداده است.

مطمئناً انگلیس از حمله این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه، ضعف برخورد و حفاظت نادرست پلیس از سفارت کشورمان را بر عهده بگیرد.

قطعا جمهوری اسلامی ایران از کانال‌های دیپلماسی، پارلمانی و قضایی خود این موضوع را پیگیری می‌کند.

واکنش علی علیزاده تحلیلگر بی بی سی فارسی و فعال رسانه ای به حمله طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن

 طراحی حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلیس

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگویی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلستان آنقدر قدرت دارند که چنین مسائلی را پیش‌بینی کنند و ما معتقدیم طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان برای خوشآیند محمد بن سلمان بوده است.

وی با بیان اینکه حمله جمعه شب به سفارت ایران شبیه حمله به سفارت ایران در لندن در دهه 60 است که منجر به شهادت و زخمی شدن کارمندان سفارت شد و از سوی منافقان صورت گرفت افزود: این اقدام نابخردانه و دور از تعهدات بین‌المللی و دیپلماتیک و ناشی از کینه‌جویی انگلیس بود که ریشه  در تاریخ استعمار این کشور دارد.

 

کارکنان سفارت ایران در حال ارائه توضیحات درباره تعرض گروه افراطی به سفارتخانه کشورمان در لندن


واکنش نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تعرض به سفارت ایران در لندن

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن تعرض افراد غیرمسئول به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: سفارت ایران در انگلستان جزئی از خاک کشور ما محسوب می‌شود و مسئولیت این تعرض به عهده دولت انگلیس است و بر این اساس لندن باید پاسخگوی این اتفاق باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی حتما این موضوع را بررسی می‌کند و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

نقوی حسینی درباره تاثیر این اتفاق بر روابط دو کشور گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم متعرضین چه کسانی بودند، تعرض چگونه صورت گرفته و آیا تعللی که وجود داشته عمدی بوده یا خیر تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر در این باره اظهار نظر کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها