يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۰۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
روز گذشته سفارت ایران در خیابان شانزدهم پرنس گیت لندن مورد تعرض چند نیروی افراطی قرار گرفت و هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص هویت و انگیزه مهاجمان توسط پلیس انگلیس منتشر نشده است.

به گزارش پایگاه 598، این چندمین بار است که سفارت ایران مورد تعرض نیروهای افراطی قرار می گیرد. در 10 اردیبهشت سال 59 سفارت ایران توسط عده ای که خود را گروه «الشهید» و از طرفداران خودمختاری خوزستان می نامیدند مورد هجوم قرار گرفت و به مدت شش روز در تسخیر مهاجمان قرار داشت. در آن حمله دو تن از کارمندان سفارت ایران به نام های «علی صمد زاده» و «عباس لواسانی» به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

شهادت این دو کارمند سفارت در حالی رخ داد که دو روز پیش از آن انگلیس تعهد خود را مبنی بر حفظ و تامین کامل امنیت سفارت ایران را اعلام کرده بود.

نکته بسیار مهم در خصوص تعرض مهاجمان به سفارت ایران تعلل بیش از اندازه پلیس لندن برای حضور در صحنه و برخورد با مهاجمان بوده است. بنابر آن چیزی که در رسانه های خارجی منتشر شده، پلیس پس از گذشت سه ساعت در محل حضور پیدا کرده و تلاش کرده که مهاجمان را آرام و در نهایت با نردبان آنها را پایین آورده و بازداشت کرده است.

سال 59 سفارت ایران در لندن اشغال و دو تن از کارمندان آن به شهادت رسیدند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها