أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۹۱۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار گفت: همه ساله با نزدیکی به ایام شب عید، افزایش قیمت را شاهد بودیم و در بسیاری سال ها این افزایش قیمت حباب گونه بوده ولی امسال نسبت به اول اسفند ماه کاهش قیمت داریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، بیشترین کالایی که در روزهای پایانی سال و برای ایام عید خریداری می‌شود آجیل شب عید است. علیرضا ارزانی ممقانی در مصاحبه با رادیو در خصوص دلیل این کاهش قیمت، به رکود بازار و کاهش فروش نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و افزود: «این روند به نفع مردم است که آجیل را با ۱۰ درصد کاهش قیمت خریداری کنند.»

وی یادآور شد: «همه ساله با نزدیکی به ایام شب عید، افزایش قیمت را شاهد بودیم و در بسیاری سال ها این افزایش قیمت حباب گونه بوده ولی امسال نسبت به اول اسفند ماه کاهش قیمت داریم و این قدرت خرید برای مردم، یک حسن است.»

ارزانی گفت: «از همکاران خواهش می کنم با توجه به رکود اقتصادی که بر بازار کشور حاکم است، از محل سود های قانونی خود به مردم تخفیف دهند. ما به خود می بالیم که همواره شریک شادی های مردم بوده ایم و خواهش می کنم امسال نیز در شرایط رکود کاری کنند که سفره نوروزی تمام مردم ایران همراه با آجیل باشد.»

وی ادامه داد: «بادام هندی تماما وارداتی است و با توجه به محدودیت هایی که برای واردات این قلم از آجیل شب عید در نظر گرفته شده، متاسفانه قیمت آن از ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان است و قیمت تخمه ژاپنی از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان می رسد که انحصار تولید آن در نیشابور است.»

ارزانی افزود: «تخمه ژاپنی را دست چین و در شهرهایی مثل تبریز این قلم کالا را خندان می کنند و تمام این پروسه ها هزینه بر بوده و مستلزم افزایش قیمت برخی از این اقلام است.»

رئیس اتحادیه سراسری خشکبار گفت: «تخمه آفتابگردان داخلی از ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان نرخ گذاری می شود ولی متاسفانه آفتابگردان ایران از بین رفته است و آفتابگردان موجود در بازار عموما چینی است و این جای تاسف دارد.»

ارزانی خاطرنشان ساخت: «تخمه های ایرانی عموما شمشیری و حالتی مشکی دارد. آجیل ایران در دنیا از ارج و قرب و قیمت بالاتری برخوردار است ولی متاسفانه با قیمت اندک آجیل خارجی در کشور، عرصه را بر محصولات داخلی تنگ کرده است.»

وی یادآور شد: «در سال های گذشته پیش بینی می کردیم ۱۰ هزار میلیارد تومان فروش بهاره داشته باشیم و این میزان هم اینک نیز عددی قابل توجه است. همچنین با تغییر فرهنگ مردم، آجیل و خشکبار فقط برای شب چله یا عید نوروز استفاده نمی شود.»



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها