أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۱۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
پای سفر و گردشگری که در میان باشد معمولا اصفهان یکی از گزینه ها است. اصفهان نگین فیروزه ای جهان، شهری باستانی و در مرکز ایران و به عنوان دومین شهر بزرگ و سومین شهر پرجمعیت بعد از تهران و مشهد شناخته شده است. اصفهان یکی از مهمترین شهرهای ایران در عصر صفوی بوده و بسیاری از بناهای تاریخی این دوره در شهر اصفهان قرار دارد. این شهر دومین شهر گردشگرپذیز پس از مشهد و دومین شهر صنعتی ایران بعد از تهران است.

اصفهان شهری است که همه ما ایرانی ها دوست داریم حداقل یک بار به آن سفر کنیم. سالانه میلیون ها گردشگر خارجی برای بازدید از جادوی معماری ایرانی به اصفهان می آیند و بیشترین میزان بازدید از این شهر در فصل بهار و ایام نوروز است.


آب و هوا

اصفهان شهر چهار فصل است. تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد و سرما در اصفهان بیشتر از دیگر نقاط ایران حس میشود. آب و هوای اصفهان به طور کلی معتدل و خشک است و مقدار بارش باران و برف نسبتا متوسطی دارد. حداکثر درجه حرارت در تابستان 39 درجه سانتی گراد است که تابستان هایی گرم و خشک را می سازد و در زمستان تا حداکثر 18- درجه می رسد. هوای اصفهان در فصل بهار بسیار دل انگیز است و بدون شک بهترین زمان برای بازدید از شهر تاریخ و هنر فصل بهار است.

فرودگاه بین المللی اصفهان

برای سفر به اصفهان می توانید هواپیما را انتخاب کنید و در فرودگاه بین المللی اصفهان فرود بیایید. فرودگاه بین المللی شهید بهشتی تنها فرودگاه اصفهان است که در سال 1361 تاسیس شده است این فرودگاه توانسته است با ایجاد قرارداد با هواپیمایی ترکیه پروازهایی غیر مستقیم به تمامی نقاط جهان برنامه ریزی کند این فرودگاه به بیشترین فرودگاه های داخلی پرواز دارد و بسیاری از ایرلاین های داخلی و خارجی مانند: هواپیمایی تابان، ایران ایر، هواپیمایی ماهان، کیش، قشم، نفت، زاگرس، آتا، کاسپین، معراج، اطلس گلوبال ایرعربیا، فلای دبی و غیره در این فرودگاه تردد دارند.

در حالت کلی آمار کلی جابه جایی مسافران 22 درصد افزایش یافته و در جا به جایی مسافران داخلی امسال 16 درصد و جابه جایی مسافران خارجی 49 درصد افزایش یافته است.

مسافت و زمان پرواز چند شهر به اصفهان

تهران به اصفهان با فاصله 448 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز

مشهد به اصفهان با فاصله 856 کیلومتر و حدود یک ساعت و نیم زمان پرواز

اهواز به اصفهان با فاصله 305 کیلومتر و حدود یک ساعت پرواز

تبریز به اصفهان با فاصله 828 کیلومتر و حدود یک ساعت و نیم زمان پرواز

شیراز به اصفهان با فاصله 344 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز

مهمترین مساله در سفر هزینه بلیط هواپیما است و خوشبختانه سایت هوشمند گردشگری جاینت می تواند با ارائه بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از سراسر ایران به اصفهان با قیمت های متنوع و زمان های مناسب پروازی با ایرلاین های مطمئن داخلی دغدغه تهیه بلیط هواپیما را از خاطر شما، از بین ببرد. این امر سبب می‌شود تا بتوانید پیش از خرید، تمامی بلیط هواپیما موجود در مسیر دلخواه خود را مشاهده نمایند و با مقایسه آنها با یکدیگر، انتخابی متناسب با سلیقه و بودجه خود داشته باشند. مثلا شما میتوانید بلیط هواپیما تهران اصفهان و مسیر برگشت بلیط هواپیما اصفهان تهران یا دیگر شهرها به اصفهان را از نظر زمان و هزینه با ایرلاین های مختلف بررسی و در نهایت بلیط هواپیما دلخواه خود را انتخاب، رزرو و خریداری کنید.

غذاهای سنتی و صنایع دستی و سوغات اصفهان

اصفهان هم مثل اکثر شهرها غذای محلی مخصوص به خودش را دارد. غذاهایی به نام باقالی ذرت (خوراسگان)، آش سماق، کله جوش، سر گنجشکی، کوکو قندی، قیمه ریزه، آش ماش، خورش ماست، کباب و غذاهای محلی بسیار دیگر که معروف ترین آنها بریانی است. این غذا از ماست چکیده، گوشت گردن گوسفند، زعفران و شکر تهیه می شود و در آن کمی زرشک و خلال بادام یا گردو و گاه گلاب می ریزند. بریانی معمولا به صورت سرد سرو می شود این غذا حلیم مانند و کشسان، امروزه به عنوان دسر مصرف می شود و بسیار لذیذ و مقوی است.

شیرینی ها و سوغات خوراکی سنتی اصفهان انواع گز، پولکی، نبات و غیره هستند. و زیباترین صنایع دستی این شهر پارچه قلمکاری، ظروف قلمزنی، خاتم کاری و مینا کاری است. خرید سوغاتی از شهر هنر خیلی لذت بخش است. و اصلا نمیشود که آن همه صنایع دستی رنگارنگ و خوراکی خوشمزه را دید و خرید نکرد.

آثار تاریخی اصفهان

اصفهان آثار متعدد و باارزشی از دوره های تاریخی مختلف دارد که مهمترین آنها سی و سه پل، که یکی از شاهکارهای معماری و پل سازی ایران و جهان است، زاینده رود که مهم ترین رودخانه مرکز فلات ایران است، عمارت عالی قاپو که نمونه منحصر به فردی از معماری کاخ های عصر صفویه است، آتشگاه کوه سنگی که کهن ترین میراث باقی مانده تاریخ اصفهان است، منارجنبان، که مشهورترین منارجنبان جهان است، میدان نقش جهان که یکی از بزرگترین میدان های دنیاست و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و جاذبه های دیگری مثل پل خواجو، کاخ چهل ستون، هشت بهشت، کوه صفه، باغ پرندگان، مسجد شیخ لطف الله و کلیسای وانک هستند.

حیف است که از این زیبایی ها دیدن نکنید و چند روزی را در هوای دلپذیر نوروز در اصفهان سپری نکنید. با رزرو بلیط از سایت هوشمند جاینت میتوانید خاطره یک سفر فراموش نشدنی و به یادماندنی را در ذهن خود حک کنید و چند روزی خود را از هیاهوی کارهای روزمره دور کنید.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها