أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۹۲۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
کار شرط‌بندهاست... این اولین پیش‌داوری در مورد قضاوت یعقوب مالزیایی بود که یک‌تنه مقابل توفان استقلال ایستاد و اجازه نداد العین در خانه‌اش شکست بخورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر ورزشی، یک منبع آگاه به خبرورزشی گفت احتمالاً العین با داور مالزیایی بازی‌اش مقابل استقلال توافق کرده بود. سندی برای اثبات این توافق وجود ندارد ولی مرتضی کریمی، کمک‌داور بازنشسته ایرانی که سابقه پرچم زدن در امارات را دارد، حرف‌هایی می‌زند که می‌تواند سرنخ تازه‌ای برای کشف حقیقت باشد.

مرتضی کریمی دیروز به خبرورزشی گفت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعاً موضوع قضاوت داور مالزیایی را پیگیری می‌کند. AFC فقط به داوران ژاپنی‌اش اعتماد دارد. البته از سایر کشورها هم داورانی هستند که مورد اعتماد AFC باشند، مثل علیرضا فغانی که کنفدراسیون چشم‌بسته او را قبول دارد ولی در مجموع کنفدراسیون می‌داند داورانش در برخی کشورها مثل ازبکستان و امارات در معرض پیشنهادهای زیرمیزی هستند. در این دو کشور، به خصوص در شهر العین داوران به شکل ویژه‌ای پذیرایی می‌شوند. یک کدی آنجا رایج است تحت این عنوان؛ گود سرویس، گود پرچم... بد سرویس، بد پرچم... یعنی سرویس خوب می‌دهیم تا خوب برایمان سوت و پرچم بزنید و اگر سرویس بد دادیم، شما هم بد پرچم و سوت بزنید...»

کریمی تاکید می‌کند: «طی سال‌های گذشته، پذیرایی غیرمعمول از داوران در ازبکستان و امارات رسم بوده. در ازبکستان سرویس‌هایی به داوران می‌دهند که آنها را نمک‌گیر کنند، در امارات هم داوران را همان روز اول برای خرید به فروشگاه‌های لوکس می‌برند و آنها می‌توانند از برندهای معتبر پوشاک هرچه می‌خواهند، رایگان تهیه کنند. بعد هم به آنها پیشنهاد مالی می‌دهند. البته ما هم در ایران سعی می‌کنیم خیلی خوب از داوران خارجی پذیرایی کنیم، آنها را به دربند، رستوران گردان برج میلاد و جاهای لوکس ببریم. سابقه داشته ما در کشورمان، یک تیم داوری را یک هفته نگه داشتیم و بهترین سرویس‌ها را به آنها دادیم. این کار در امارات و ازبکستان، ۱۰ برابر انجام می‌شود.»

کریمی می‌گوید: «فکر می‌کنم العینی‌ها بن‌یعقوب را هم نمک‌گیر کرده باشند. کاری که داور مالزیایی برای العین انجام داد، فراتر از اشتباه انسانی بود.»

وقتی به کریمی می‌گوییم شایعه شده یک ایرانی که مسلط به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی است و کارمند باشگاه العین است، وظیفه پذیرایی از داوران مالزیایی را برعهده داشته و پیشنهاد به داور مالزیایی از کانال این شخص بوده، جواب می‌دهد: «من هم شنیده‌ام. نمی‌توانم تایید یا تکذیب کنم ولی می‌دانم چنین شخصی که اصلیت ایرانی دارد، کارمند باشگاه العین است و در گذشته هم او بود که از داوران پذیرایی می‌کرد و به آنها سرویس می‌داد.»

باشگاه العین و رسانه‌های اماراتی از دیروز جو تازه‌ای علیه استقلال راه انداخته و از AFC خواسته‌اند با اتهاماتی که باشگاه استقلال و رسانه‌های ایرانی به داور مالزیایی و باشگاه العین می‌زنند، برخورد کند اما منابع آگاه با اطمینان از توافق پنهانی العین با داور مالزیایی خبر می‌دهند، از خریدهای لوکس و گران‌قیمتی که برای این داور در العین انجام شده و از نقش یک ایرانی که گویا قبلاً در زمینه داوری خدماتی به فوتبال داشته و چون پولش را نگرفته، در ماجرای ناداوری علیه استقلال ایفای نقش کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها