امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۹۳۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
در شرایطی که عملکرد ناموفق نجفی صدای اعتراض اصلاح‌طلبان را نیز بلند کرده است برخی در تلاشند تا استعفای وی را به ماجرای جشن برج میلاد نسبت دهند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه عصر ایرانیان، روز گذشته محمدعلی نجفی به دلیل بیماری از شهرداری تهران استعفا کرد. با این وجود نباید از این امر هم غافل شد که نجفی بیشتر مدیر در حال‌گذاراست تااینکه در جایی به خدمت به مردم بپردازد، وی در حالی شهردار تهران شد که هیچ کدام از مسئولیت‌های خود بیش از 1 سال حضور نداشته و رکورد مسئولیت خود را در شهرداری تهران به ثبت رسانده است.نجفی طبق آمار5 ماه و 11 روز رئیس سازمان میراث فرهنگی، 6 ماه و 9 روز دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، 3 ماه و 5 روز سرپرست وزارت علوم و 7 ماه و 13 روز شهردار تهران که آن هم به گفته برخی منابع خبری نزدیک به شهردار نجفی، به دلیل بیماری سرطان پروستات که بیماری جدید وی است، باید به زودی ساختمان بهشت را به فرد دیگری تحویل داده و شورای شهری‌ها که زود یا دیر باید با استعفای وی موافقت کنند چراکه نجفی توان اجرایی را برای اداره شهر نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بامدادروز گذشته خبرهایی در خصوص استعفای شهردار پایتخت مطرح شد اما ساعتی بعد از سوی بعضی از اعضای شورای شهر تکذیب شد تا اینکه رحمت‌الله حافظی در توییتر خود نوشت: «مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می‌بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار می‌شود سپس با وثیقه آزاد می‌شود، نهایتا استعفا می‌دهد. با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد.»

نجفی در حالی بر صندلی شهرداری تهران تکیه زد که از همان ابتدا مشخص بود شهردار جدید توان رقابت با حتی معاونان شهردار قبل خود را هم ندارد کما اینکه از قریب به شش ماه پیش تهران و تهرانی‌ها دیگر شاهد افتتاح پروژه‌های شهری نیستند و حتی در کمال تعجب خط هفت متروی تهران نیز علی‌رغم آن‌که افتتاح شده بود را به بهانه نداشتن امنیت کافی، از دسترس شهروندان خارج کردند.اعضای شورای شهر که خود نیز از ادامه خط ممتد بی‌تحرکی در شهر تهران رنج می‌بردند در اقدامی‌جالب به نامگذاری خیابان‌ها به و گذرگاه‌ها به نام هم‌کیشان خود کردند. یک خیابان به نام مصدق، یک ساختمان به نام سعید حجاریان و البته یک سالن هم به نام عباس آقای شیبانی. این اقدامات اگر چه از منظر سیاسی می‌توانست نظر عده‌ای از رأی دهندگان به لیست اصلاح‌طلبان با مهر تأیید مرد «تکرار» را جلب کند اما برای بسیاری از رأی دهندگان که از قضا شهروند تهران هستند چندان خوشایند نبود. تهرانی‌ها قریب به 10 سال شهرداری را دیده بودند که به محض ابری شدن هوا در زمستان تمام امکانات را برای پیشگیری از مشکلات احتمالی برف بسیج می‌کردند اما در کمال بهت و ناباوری این بار شهرداری تهران را در برابر یک برف زمستانی غافلگیر شده می‌دیدند و برف تا مدت‌ها عبور و مرور آنان را با مشکل مواجه می‌کرد.اما در روزهای پایانی سال 96 دوباره بحث تکراری استعفای شهردار تهران مطرح می‌شود؛ بحثی که اگرچه همواره مطرح بود و هر بار نیز اعضای شورای شهر آن را دسیسه یک عده برای سیاسی‌کاری می‌دانستند و همواره اظهار می‌کردند که نجفی چون خوب عمل می‌کند عده‌ای با او مخالفند، اما این‌بار استعفای شهردار علاوه بر این‌که همانند استعفاهای قبلی واقعیت داشت، بلکه عملی نیز شد و بلافاصله گمانه‌زنی‌ها درباره خبر استعفای نجفی آغاز شد و در کمتر از یک ساعت استعفای او توسط یکی از اعضای شورای شهر هم تأیید شد.این استعفا اگرچه قابل پیش‌بینی بود و راه را برای به ریاست رسیدن مرتضی الویری در شورای شهر و شهردار شدن محسن‌هاشمی‌هموار کرد اما در این میان اظهار نظر یکی از اعضای سابق شورای شهر کمی‌عجیب به نظر می‌رسد که استعفای نجفی را به طور تلویحی به احضار او در پی رقص دختران در حضورش و آزادی او با قرار وثیقه مرتبط می‌داند باورپذیری این جملات در حالی بیشتر رنگ می‌بازد که این عضو سابق این ماجرا را دسیسه‌ای از سوی نفوذی‌های شهردار قبل می‌داند.

توئیت شهردار تهران هم‌زمان با استعفا
همزمان با مطرح شدن استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در رسانه‌های مختلف و تأیید و تکذیب آن از سوی شورایی‌ها و سکوت معنادار روابط عمومی‌شهرداری تهران، محمد علی نجفی توئیت می‌کند.وی در این توئیت می‌نویسد: «در بعضی از موارد که افراد در شهرداری قبلا کارت تردد نمی‌زدند الزام کردیم ورود و خروج خود را ثبت کنند، بعضی در کمال صداقت گفتند اگر کارت بزنیم به کار‌های دیگرمان نمی‌رسیم. این موضوع صرف نظر از مسأله مدیریتی یک جنبه شرعی هم دارد چرا که پول پرداختی از جیب مردم تهران است». ین گزارش می افزاید ، شهردار مستعفی تهران ظهر چهارشنبه در حکمی اکبر نعمتی را به عنوان سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران منصوب کرد.

هاشمی: عصر سه شنبه استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم
رییس شورای شهر تهران نیز در خصوص استعفای نجفی گفت: همانطور که احتمالا در اخبار شنیده‌اید از عصر روز سه سه شنبه استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم و چهارشنبه هم با حدود 20 نفر از اعضای شورای شهر طی جلسه‌ای موضوع را بررسی کردیم. موضوع استعفای نجفی یک مشکل جدید پزشکی وی است.هاشمی‌اظهار کرد: می‌دانیم که اطلاعات پزشکی را نمی‌توان علنی کرد هر چند که از کم و کیف مشکل باخبر هستم اما بحث شخصی و خصوصی است. رییس شورای شهر تهران همچنین گفت: قصد شهردار شدن ندارم و دنبال چنین موضوعی نیستم.

بیماری جدید دلیل استعفای شهردار تهران
افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در کانال تلگرامی‌اش با تایید استعفای نجفی شهردار تهران و بررسی استعفای او در جلسه غیررسمی‌شورای شهر تهران اعلام کرد: از چند روز پیش قرار بود اعضا به طور غیررسمی‌جلسه‌ای برای جمع‌بندی اقدامات سال جاری و برنامه‌ریزی برای سال اینده داشته باشیم.وی ادامه داد: با توجه به مطرح شدن استعفا، جلسه روز چهارشنبه به این امر اختصاص یافت. آنچه در متن استعفای آقای نجفی آمده است، بیماری جدید ایشان دلیل این اقدام است. عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نجفی در شفاف‌سازی و فسادزدایی از شهرداری بسیار جدی بود.وی تاکید کرد: هنوز در مورد استعفای شهردار تهران تصمیمی‌گرفته نشده و قرار است به این موضوع به طور رسمی‌در سال آینده رسیدگی شود.

برای شهردار جدید سال آینده تصمیم‌گیری می‌شود
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران با تایید استعفای نجفی اظهار کرد: استعفای آقای نجفی واقعیت داشت و در جلسه غیررسمی‌شورای شهر مطرح شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر هم‌اکنون در حال بررسی ابعاد موضوع جلسه غیررسمی‌شورای شهر تهران هستیم.عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص شهردار جدید نیازمند زمان است لذا اعضای شورا در ادامه کار شهردار تا انتهای تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند. بنا شد استعفا در نخستین جلسه رسمی‌شورای شهر تهران در سال جدید رسماً قرائت شده و تصمیم‌گیری قطعی کنیم.

معرفی ۴ گزینه به عنوان جایگزین‌های شهردار تهران
در شرایطی که موضوع استعفای محمد علی نجفی از شهرداری تهران مطرح شده است، منابع آگاه از انتخاب برخی گزینه‌ها برای شهرداری تهران خبر می‌دهند. به گزارش میزان ،محمد ستاری فر، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت اصلاحات، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، محسن‌هاشمی‌رئیس حال حاضر شورای شهر تهران و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از جمله اصلی‌ترین گزینه‌ها برای قبول سمت شهرداری تهران هستند.  در شرایطی که محسن‌هاشمی‌بخواهد از ریاست شورای شهر به شهرداری تهران برود، عضو علی‌البدل دیگر، مهدی چمران وارد شورای شهر تهران خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها