يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۳۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مشاور ولیعهد امارات متحده عربی به دست داشتن این کشور در برکناری «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مشاور ولیعهد ابوظبی به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی دانشگاه «امارات متحده عربی» و مشاور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در واکنش به عزل «رکس تیلرسون» نوشت که تاریخ این لحظه را که کشوری چون امارات مقام وزیر خارجه کشوری بزرگ را برکنار کرده، فراموش نخواهد کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «تاریخ به یاد خواهد داشت که کشوری خلیجی [اشاره به امارات] در بیرون انداختن وزیر خارجه کشوری بزرگ نقش داشته؛ این مشتی از خروار است».

او بی‌اطلاعی تیلرسون از برکناری خود را به باد تمسخر گرفته و نوشت: «وزیر خارجه کشوری بزرگ هنگامی که از خواب بیدار می‌شود و قبل از آنکه سرکار برود، متوجه می‌شود که در توییتر تصمیم به اخراج او گرفته شده است»

توییت مشاور ولیعهد امارات در تمسخر برکناری وزیرخارجه آمریکا در حالی است که او در تاریخ 6 ماه مارس در توییتی از احتمال برکناری تیلرسون در روزهای آینده خبر داده بود.

عبدالله در تاریخ مذکور در توییتی نوشته بود: «رئیس جمهور آمریکا از عملکرد او [تیلرسون] راضی نیست؛ از طرفی اغلب کسانی که با او در وزارت خارجه کار می‌کنند از او ناراضی هستند. پایتخت‌های جهان او را نادیده می گیرند و حرف شنوی از او ندارند».

این مقام اماراتی در خصوص علت عدم برکناری تیلرسون نوشته بود: «او به دلایل مالی تا به این لحظه استعفا نداده است؛ ولی به زودی وزارت خارجه آمریکا را ترک خواهد کرد و ما اصلا از این بابت متاسف نیستیم».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد و «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا جایگزین وی شد.

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری در این باره اعلام کرد: مایک پومپئو رئیس سازمان سیا وزیر خارجه جدید آمریکا می شود.

با اینکه تیلرسون رسماً تا ۳۱ ماه میلادی مارس در پست خود باقی می‌ماند، سرپرستی وزارت خارجه آمریکا تا زمان تایید پمپئو، به «جان سولیوان» معاون وزارتخانه واگذار خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا معاون رکس تیلرسون را نیز به دلیل آنکه گفته بود وزیر خارجه نمی‌داند چرا برکنار شده، اخراج کرد.

دونالد ترامپ تنها ساعاتی پس از عزل رکس تیلرسون از وزارت خارجه و جایگزنی مایک پمپئو رئیس سازمان سیا به جای وی، «استیو گلدشتین» (Steve Goldstein) معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه این کشور را نیز به دلیل آنکه گفته بود تیلرسون نمی‌داند چرا برکنار شده، اخراج کرد.

معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته بودد: تیلرسون در جریان برکناری خود نبود و این موضوع را از توئیت ترامپ متوجه شد. تیلرسون با رئیس‌جمهوری صحبت نکرده است و از دلیل برکناریش هم اطلاع ندارد. او برای پومپئو که نامزد وزارت خارجه شده، آرزوی موفقیت می‌کن.

تیلرسون در حالی از سوی ترامپ برکنار شد که از سفر چند روزه آفریقایی‌ اش به واشنگتن بازگشته بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها