کد خبر: ۴۳۹۴۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
تبریز بزرگترین شهر منطقه ی شمال غربی و یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز آذربایجان شرقی است. این استان تاکنون هزار و 800 اثردر فهرست آثار ملی به ثبت رسانده است. قدمت 3 هزار و 500 ساله تبریز یک سرمایه ارزشمند برای این شهر است امروزه قطب اداری، صنعتی، نظامی،ارتباطی، بازرگانی و فرهنگی این منطقه از کشور محسوب می شود. به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی: آذربایجان شرقی یکی از 5 استان اول کشور در میزبانی از گردشگران خارجی است طبق آمار 300 هزار گردشگر در نیمه نخست امسال به این استان سفر کرده اند، این رقم با توجه به عدد 282 هزار گردشگر در مدت مشابه سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می دهد و این روند همچنان در حال افزایش است.


تبریز 2018
تبریز 2018 ؛ این عبارت را می توان در اکثر خیابان های تبریز مشاهده کرد. آیا می دانید تبریز 2018 چیست؟ سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد. این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد. قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

لقب های شهر تبریز زیاد هستند و این شهر القاب بسیار زیاد و جالب دارد که از جمله آن ها می توانیم به شهر بدون گدا، شهر زیرگذرها، روگذرها، یکی از شهرهای امن ایران، مهد سرمایه گذاری ایران، دومین شهر صنعتی، دومین شهر دانشگاهی، دومین قطب علوم پزشکی ایران، شهر شکلاتی ایران، قطب خودروسازی، قطب قطعه سازی ایران، قطب تولید موتور دیزل خاورمیانه،شهر جهانی بافت فرش و یکی از مهم ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران اشاره کنیم.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سال 1329 تحت نظارت و ضوابط سازمان جهانی هوانوردی به دلیل ارائه خدمات هوایی، آموزشی و نظامی، پروازهای برنامه ای و غیر برنامه ای برای مسافران در محل کنونی تاسیس شد. در سال 1329 از بی سیم به ایستگاه هوایی تغییر عنوان یافت و باند پروازی خاکی در محل فعلی فرودگاه مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1335 با نصب دستگاه های ناوبری در محوطه فرودگاه و ایستگاه هوایی به نام فرودگاه تبریز تغییر نام داده شد و در سال 1337 عملیات ساختمانی 3 طبقه و برج کنترل در طبقه چهارم در محوطه فرودگاه شروع شد و در سال 1338 مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی به جهت واقع شدن در مرز هوایی ایران و اروپا و آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فرودگاه مدنی بزرگترین فرودگاه در شمال غرب ایران و سومین فرودگاه کشور از نظر مسافر پس از تهران و مشهد می باشد.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی شهید مدنی عبارتند از: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، هواپیمایی ایرتور، آتا، معراج، آسمان، کیش ایر، ترکیش، ماهان، قشم ایر، کاسپین، زاگرس.

مسیر پروازی

در حال حاضر روزانه 44 پرواز داخلی و 6 پرواز خارجی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی انجام می شود.

پروازهای داخلی از این فرودگاه: تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، کیش، بندرعباس، عسلویه، کرمان، رشت، قشم.

پروازهای خارجی: استانبول، دبی، دمشق، بغداد، مدینه، جده، غازی عینتاب(در جنوب شرقی ترکیه) باکو، نجف، تفلیس و وانصورت میگیرد. در ایام نوروز و تعطیلات تابستان نیز پروازهای به مقصد ازمیر، آنتالیا، بودروم، آدانا، تفلیس، مونا ستیر (در تونس) پروازهای خارجی سوختگیری، پروازهای نظامی، آموزشی، عبوری در آن انجام می شود.

مسافت و زمان پرواز چند شهر به تبریز

تهران به تبریز در فاصله 565 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز

مشهد به تبریز در فاصله 1204 کیلومتر و حدود دو ساعت زمان پرواز

عسلویه به تبریز در فاصله 1359 کیلومتر و حدود دو ساعت و نیم زمان پرواز

کرمانشاه به تبریز در فاصله 450 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز

کیش به تبریز در فاصله 1518 کیلومتر و حدود دو ساعت و نیم ساعت زمان پرواز

مطمئنا شما درباره تبریز زیاد شنیده و خوانده اید اما اگر هنوز به تبریز سفر نکرده اید میتوانید با خرید بلیط چارتر از سراسر ایران به تبریز مانند بلیط چارتر تهران تبریز یا بلیط چارتر تبریز مشهد یا بالعکس از طریق سایت هوشمند گردشگری جاینت بلیط تهیه کنید و چند روزی را در این شهر زیبا، تاریخی توریستی سپری کنید یا اینکه برای انجام یک سفر کاری و حضور در جلسات تجاری و صنعتی از عسلویه به تبریز بلیط هواپیما عسلویه تبریز و تبریز عسلویه رزرو کنید.

آداب و رسوم نوروز در تبریز

این روزها به هرجا که می نگری، بوی نو شدن، رخت بر بستن سال کهن به مشامت میرسد. آذربایجان شرقی، تبریز هم مانند دیگر نقاط ایران از اسفندماه با انجام چندین آداب و رسوم به استقبال بهار و نوروز می رود. از ابتدای اسفندماه شما میتوانید شاهد خانه تکانی زنان و دختران آذری، قالی های شسته شده و پهن شده بر روی دیوار و پشت و بام های منازل، خرید و شلوغی بازار و خیابان ها باشید.

یکی از سنت های خاص تبریزی ها و یکی از مهمترین رسوم عید که هم اکنون نیز در اغلب خانواده ها حفظ شده بایرام پایی است. بایرام پایی، فرستادن غذا از خانه پدری برای میزبانی از عید نوروز آماده می شود. به عبارتی تبریک مادر به دختران شوهر کرده است که در سالهای نخست ازدواج دختر بلکه تا زمانی که والدین در قید حیات هستند ادامه دارد.

خرید لباس، زیارت اهل قبور و رویش سبزه در قبل شروع سال در طول تعطیلات دید و بازدید و پایان بخش مراسمات نوروز و عید نوروز با آیین سیزده بدر به پایان می رسد که در این روز همه به خارج از شهر و روز خود را در دامن طبیعت سپری میکنند.

بلیط هایی که سایت هوشمند گردشگری جاینت به شما ارائه میکند تفاوت چندانی با سایر سایت های مشابه موجود ندارد. اما جاینت تلاش کرده با در نظر گرفتن دغدغه های شما، شیوه ای دقیق تری را آزموده و با استرداد بلیط، خدمات پشتیبانی 24 ساعته شما را تا پایان فرایند خرید بلیط و سفر همراهی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها