کد خبر: ۴۳۹۵۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
آیت الله دستغیب (ره) با استفاده از آیات و روایات به اهمیت نیکی به پدر و مادر می پردازد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله دستغیب در صفحه ۱۳۷ جلد اول کتاب گناهان کبیره روایتی از امام صادق در مضمون آیات قرآن در مورد نیکی به پدر و مادر نقل می کند که به شرح زیر است؛

ابی ولاد از حضرت صادق (ع) از معنی «وَ بِالْوٰالِدَیْنِ اِحْسٰاناً» پرسید و امام فرمود: احسان به پدر و مادر به این است که در مصاحبت ایشان نیکوکار باشی و اگر چیزی لازم داشتند، پیش از آنکه از تو بخواهند به آنها بدهی و ناگفته رفع احتیاجشان را بنمایی هر چند بی نیاز باشند.

و در معنی «قُلْ لَهُمٰا قَوْلاً کَرِیماً» فرمود: اگر تو را بزنند بگو خدا شما را بیامرزد و در معنی «وَ اِخْفِضْ لَهُمٰا» فرمود: نگاه تند به آنها مکن و صدای خود را بلندتر از صدای ایشان منما و در راه رفتن بر ایشان پیشی مگیر و در مجالس بر آنها مقدم مشو و دست خود را بالای دستشان قرار مده.

همچنین از حضرت صادق (ع) نقل است که: مردی در خدمت حضرت رسول آمده و عرض کرد: من مشتاق جهاد در راه خدایم. آن حضرت فرمود: پس جهاد کن در راه خدا به درستی که اگر کشته شوی، نزد خداوند زنده ای و رزق داده می شود و اگر بمیری اجر تو با خدا است و اگر به سلامت برگردی از گناهان پاک می گردی؛ مثل روزی که از مادر متولد شدی.عرض کرد: یا رسول اللّه پدر و مادری دارم که هر دو پیر شده اند و با من انس دارند و دوست ندارند که از نزد آنها بیرون روم. آن حضرت فرمود: پس نزد ایشان بمان قسم به خدایی که جان من به دست اوست، هر آینه انس پدر و مادر به تو در یک شبانه روز، از جهاد یک سال بهتر است.

همچنین از رسول خدا (ص) است که فرمود: نیکی کننده به والدین باش، جایت در بهشت است و اگر عاق والدین شوی جایت در آتش خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها