يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۵۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
اگر قصد قدم زدن در فضاهای فیلم های تاریخی را دارید حتما باید سری به بافت های قدیمی یزد بزنید. بافت های قدیمی شهر از بهترین جاها برای گشت و گذار و گم شدن است، خیابان های باریک و رنگ فوق العاده ی دیوارها و ساختار بناهای شگفت انگیزند. یزد چهارمین استان وسیع کشور است که در قسمت مرکزی فلات ایران در حاشیه دشت های کویر لوت قرار دارد و با استان های سمنان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و کرمان همسایه است. شهرستان یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیا است. شهر خوب و اصیلی است. یزدی ها خیلی شیرین صحبت می کنند، در گفتگو با آنها از گویش شیرین و خوش آهنگشان لذت خواهید برد. گمان نمی کنم کسی گویش یزدی ها را بشنود و هرگز آن را فراموش کند. شهر تاریخی یزد تازه در 18 تیر ماه سال 1396 در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت اما قبل ازآن هم گردشگران را به خود جذب می کرد. این شهر خشتی زیبایی است جاهای زیادی در راه شهر قدیم وجود دارد، و میتوانید از مناظر لذت ببرید.

آب و هوا

یزد از خشک ترین مناطق ایران به شمار می رود و دارای آب و هوای اقلیمی گرم و خشک و بیابانی است. از این رو معماری و شهرسازی یزد تابع جغرافیای کویری آن می باشد. اجزای بافت تاریخی شهر به خوبی نشان می دهد کویرنشینان چگونه از هزاران سال پیش تاکنون، جریان آب و باد را مانند گوهری گرانبها در سازه های خشتی تلفیق کرده اند تا اجازه ندهند طبیعت سخت گیر، بر آنها چیره شود.دیدنی های یزد به جبر جغرافیایی مرکز فلات ایران مدیون است. به اقتضای طبیعت کویری اختلاف دمای تابستان و زمستان یزد 11- تا 45+ درجه سانتیگراد در نوسان است و اختلاف دمای شب و روز گاه به 21 درجه سانتیگراد نیز می رسد. این موضوع بارزترین ویژگی کویر به شمار می رود پاییز و بهار مناسب ترین زمان سفر به این محدوده ایران است.

فرودگاه بین المللی یزد

یکی از مهمترین دروازه های ورودی گردشگران داخلی و خارجی به یزد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی است. این فرودگاه در 15 دی ماه سال 1348 تاسیس شد. فرودگاه بین المللی شهید صدوقی سالانه در حدود 000/550 نفر مسافر را با تعداد 6000 رفت و آمد پروازی جابه جا می کند و از نظر ترافیک هوایی و مسافری در جایگاه دهم قرار داد. از این فرودگاه می توان پروازهای داخلی به شهرهای تهران، مشهد، کیش و بندرعباس و پروازهای خارجی و بین المللی به شهرهای دمشق، جده، مدینه، عتابات عالیات و نجف داشت. در حال حاضر به طور متوسط روزانه 10 پرواز مسافری (رفت و برگشت پروازی) توسط 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می شود این شرکت های هواپیمایی عبارتند از : ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، نفت ایران، کیش ایر، آتا، هواپیمایی سعودی، تابان، زاگرس و کاسپین هستند.

در تقسیم بندی فرودگاه های کشور فرودگاه بین المللی صدوقی به عنوان پروازهای تجاری شناخته شده اما گاهی به دلیل شرایط جغرافیایی خوب، عدم وجود موانع طبیعی اثر گذار و عدم وجود ترافیک هوایی سنگین در زمینه فعالیت های آموزشی، هوانوردی و خلبانی از آن استفاده می شود.

مسافت و زمان پرواز چند شهر به یزد

تهران به یزد با فاصله 523 کیلومتر و در حدود یک ساعت زمان پروازی

مشهد به یزد با فاصله 739 کیلومتر و در حدود یک ساعت و نیم زمان پروازی

بندرعباس به یزد با فاصله 481 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پروازی

کیش به یزد در فاصله 557 کیلومتر و حدود یک ساعت و 15 دقیقه زمان پروازی

شما میتوانید با خرید بلیط چارتر از سایت هوشمند گردشگری جاینت چند روزی، خود را از فضای مدرن، شلوغ و پرترافیک تهران به کوچه های ساکت، پر پیچ و خم و تاریخی یزد برسانید و به جای زندگی در برج های سنگی و بتونی چند شبی را در بادگیرهای کاهگلی یزد اقامت کنید یا اینکه از این سایت میتوانید بلیط چارتر تهران یزد و یا همین مسیر بالعکس بلیط چارتر یزد تهران با ایرلاین کاسپین تهیه کنید.

صنایع دستی

صنایع دستی به بخشی از هنر و صنعت گفته می شود که بهره برداری از مواد اولیه بومی و انجام کار اساسی به کمک دست و ابزارهای سنتی انجام می پذیرد و منحصر به ساخت محصولاتی می شود که بیانگر ذوق هنری و خلاقیت فکری سازندگان آن می باشد. در استان و شهرستان یزد صنایع دستی متنوع و زیبایی وجود دارد که با هنر و طبیعت در هم تنیده شده اند که مهمترین آنها عبارتند از: قالی، گلیم، قالیچه، حصیر، سفال، کاشی، سرامیک، گیوه، چادر شب، قناویز، ترمه، پرده، زیلو، کرباس، کیسه حموم، لنگ، بقچه، خورچین، پتو، مخمل و روفرشی هستند. بعد از صنایع دستی هنر شیرینی پزی هم در یزد از سابقه طولانی برخوردار است و شیرینی های سنتی یزد شامل باقلوا، قطاب، لوز نارگیل، پشمک، نان برنجی و حاجی بادام می شوند.

جاذبه های دیدنی

دیدنی های یزد کم نیستند آسمان پرستاره شب های یزد و اقامت در کاروانسراهای باستانی آن، قدم زدن در کوچه های پیچ در پیچ کاهگلی و ساباط های باریک مسقف گردشگران را به یاد افسانه های هزار و یک شب می اندازند. بازدید از جاذبه های یزد بدون در نظر گرفتن مکان هایی مثل: زندان اسکندر (مدرسه ضیائیه)، مسجد جامع، زورخانه، موزه ی آب، مسجد ملا اسماعیل، آب انبار شش بادگیری، باغ دولت، بازار خان، بازار زرگری، آتشکده زرتشتیان، خانه ملک تجار و امامزاده جعفر کامل نیست.

شما میتوانید با تهیه بلیط هواپیما و چارتر از سایت هوشمند گردشگری جاینت و بازدید از مکان ها و جاذبه های یزد به تاریخ سفر کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها