أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۶۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
بر مبنای اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
علیرغم اینکه کشور ایران طبق استانداردهای جهانی با کمبود "تعداد پرستار" مواجه است، وزارت کار و تعاون قصد دارد تعدادی از پرستاران ایرانی را برای بکارگیری در کلینیک‌های درمانی و منازل اعراب قطری به این کشور اعزام کند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، کمبود پرستار در ایران طی سالهای گذشته مشکلات فراوانی برای بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها بوجود آورده است، طبق استاندارهای بین المللی به ازای هر هزار نفر جمعیت باید حداقل 3 پرستار در کشور داشته باشیم اما در حال حاضر با حداقل‌های پذیرفته شده در نظام سلامت نیز فاصله زیادی داریم تا جایی که به طور میانگین به ازای هر هزار نفر جمعیت فقط یک نفر پرستار در کشور وجود دارد!



به گفته دکتر علی محمد آدابی رییس کل سازمان نظام پرستاری؛ پایین بودن نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی موجب کاهش کیفیت خدمات درمانی و فشار کار مضاعف بر پرستاران شده است.

بی‌مهری دیگری که در حق پرستاران میشود شکاف درآمدی این قشر زحمتکش با پزشکان است، طبق آمارهای جهانی فاصله درآمد پزشک و پرستار در کشورهای پیشرفته 3 تا 5 برابر است اما رقم یاد شده در ایران بین 30 تا 40 برابر و یا حتی بیشتر است که نشان از بی‌توجهی تام و تمام نظام سلامت کشور به پرستاران دارد.

حال در چنین شرایطی دولت به جای اینکه تعداد پرستاران را افزایش دهد و باری از دوش آنها بردارد تصمیم گرفته با همکاری مقامات قطری تعدادی از پرستاران فعال و تحصیل‌کرده کشورمان را به قطر اعزام نماید.

طبق توافق صورت گرفته قرار است تعدادی از پرستاران ایرانی برای کار در کلینیک‌های درمانی و منازل اعراب قطری در این کشور استخدام شوند، گفتنی‌ست که این توافق با همکاری وزارت کار و تعاون صورت گرفته است.

به گفته «محمدعلی جلایر» وابسته کار جمهوری اسلامی ایران در قطر: استخدام پرستاران در چارچوب اجرای تفاهم نامه همکاری کار و کارگری ایران و قطر انجام می شود که بهمن ماه سال 1396 با حضور هیاتی از وزارت کار قطر در تهران امضا شد.

بر اساس این توافق و در مرحله اول قرار است یک شرکت خصوصی قطری بخشی از کادر پرستاری خود را از طریق ایران تامین کند.

پذیرفته شدگان می‌بایست در کلینیک های درمانی، کلینیک مدارس و یا به صورت پرستار خصوصی در منازل به کار گرفته شوند.

حال باید از مسئولین دولت تدبیر و امید پرسید چرا در شرایطی که کشورمان از لحاظ "تعداد پرستار" با محدودیت مواجه است و این محدودیت‌ها باعث افزایش فشار کاری بر پرستاران و افت کیفیت درمانی در بیمارستان‌ها شده است، مدیران وزارت کار تصمیم دارند بخشی از جامعه پرستاری را به کشورهای حاشیه خلیج فارس بفرستند؟

از طرفی اگر به فرض محال در داخل کشور به لحاظ تعداد پرستار با مشکل روبرو نبودیم باز هم فرستادن پرستاران تحصیل‌کرده کشورمان برای بکارگیری در منازل عربهای قطری به مصلحت نبود چراکه شان و منزلت یک شخص ایرانی بالاتر از آن ست که بخواهد به صورت پرستار خصوصی در منازل اعراب اجنبی خدمت کند، حال آنکه کشور خودمان بیش از هر نقطه‌ی دیگری به حضور پرستاران نیاز دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
۲
۰
رسما آقایان در کار صدور دختر هستند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
سران نظام باید جلوی این کار را بگیرند.
این نهایت بی غیرتی که دختر و زن ایرانی برای درآمد به بیگانه روی بیاورد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
دختران خودشان را اعزام کنند عیبی ندارد
پاسخ
ناشناس
Australia
۱۵:۲۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
طرفداران کوروش چرا ساکت اند؟ ناموس ایرانی را برای نوکری می خواهند به قطر حامی داعش بفرستند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
اگر مردانگی در مسولان بی کفایت وجود داشته باشد پرستار زن نخواهند فرستاد ولی دریغ از ....
پاسخ
اميرخان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
خدا لعنت كند تمامي كساني كه عزت ايراني و ناموس ايراني را لگد مال ميكنند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
دریغ از وجود یک جو غیرت در این دولت پر مدعای کلید .
یادتون باشه علامه جوادی املی از کلید واژه دیوث سیاسی استفاده کرد . نکنه اقایان ......
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
همه کار کردند و حالا نوبت به صدور خانمها رسیده . به اسم پرستار و حالا هرچی . دیگر ابرویی برای مملکت اسلامی نمانده و فقط دارند ادای اسلام را درمیاورند . بی غیرتی شرط مسئول شدن است . خدایا یعنی مردم ما اینقدر بد هستند که چنین مسئولینی را بر انها مسلط کرده ای . باید سرمان را به دیوار بکوبیم از این همه بی غیرتی و فساد و ننگ و بدبختی و فلاکت . از ماست که بر ماست . اسلام دارد نفس های اخرش را میکشد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها