يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۶۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
روزنامه العرب مطرح کرد؛
کارشناسان صحبتهای لودریان درباره جنگ یمن را منعکس کننده تغییر روشنی در مزاج اروپایی علیه ایران می دانند، به این ترتیب، اروپا به شکل واضحی برای ملحق شدن به رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای تلاش می کند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، روزنامه العرب در تحلیلی پیرامون اتفاقات اخیر در منطقه و سرانجام توافق هسته ای نوشت: وزیر خارجه فرانسه، ایران را مسئول مسلح سازی انصارالله در یمن می داند. ژان ایو لودریان پنجشنبه مدعی شد ایران برای گروه انصارالله در یمن سلاح ارسال می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: عربستان به صورت متناوب از سوی انصارالله مورد حمله قرار می‌گیرد، کسانی که سلاح‌هایشان را ایران تامین می‌کند(لازم به ذکر است مقامات کشورمان بارها اتهامات ارسال سلاح از ایران به یمن را رد کرده اند).

فرانسه این بار از طریق دروازه پرونده یمن فشار بر ایران را افزایش داده، این در حالی است که ایران برای کنترل سرکشی ترامپ در مورد توافق هسته ای حساب ویژه ای روی اروپا باز کرده است.

تحلیلگران موضع جدید فرانسه علیه تهران را موضعی سخت می دانند که مانور دادن روی آن محال است و برای ایران حق انتخاب اندکی باقی می گذارد. علاوه بر اینکه این دو کشور، فرانسه و آمریکا، مخالف برنامه های موشکی ایران نیز هستند.

تحلیلگران ضمن اشاره به اهمیت سخنان لودریان، آن را به نفع عربستان می دانند که همواره ایران را متهم به ارسال اسلحه برای انصارالله می کند. در واقع این موضعگیری فرانسه، به ادعای سعودیها برای قانع کردن غرب در مورد تهدید ایران برای امنیت منطقه کمک زیادی می کند.

وضوح نظر پاریس در مورد نقش ایران در یمن در کنار موضعگیری لندن و واشنگتن در این باره، اشاره به چرخش کامل بین المللی در مورد اسباب جنگ در یمن دارد و پر واضح است که این موضوع فایده زیادی برای سعودیها دارد.

موضعگیری فرانسه در مورد ایران از این حیث ارزش سیاسی فراوانی دارد که در تکیه عربستان به جبهه بین المللی گسترده ای در مقابله با ایران در منطقه، نمود می یابد.

کارشناسان صحبتهای لودریان را منعکس کننده تغییر روشنی در مزاج اروپایی علیه ایران می دانند، به این ترتیب، اروپا به شکل واضحی برای ملحق شدن به رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای تلاش می کند و تهران احتمالاً در برابر این تغییرات دراماتیک در مواضع برخی دولتها نمی تواند این جریان را متوقف کند.

پس از اظهارات لودریان، دیگر ایران نمی تواند همان روش قدیمی اش در تکیه به تناقض اروپایی آمریکایی را در پیش بگیرد.

فرانسه از دولتهایی بود که بیشترین تلاش را برای مذاکره با ایران و دست یابی به توافق هسته ای انجام داد، اما صحبتهای اخیر وزیر خارجه این کشور، انقلابی را در سیاست خارجی فرانسه نسبت به ایران ایجاد کرد، که این مهم، یکی از نتایج شکست مذاکرات لودریان در سفر به تهران بوده است. پیش از اینها لودریان از اتحادیه اروپا خواسته بود در مورد نقش ایران در سوریه و یمن و نیز برنامه های موشکی آن در چارچوب حفظ توافق هسته ای، بحث و گفتگو کنند.

دولت ایران فرصتهای سرمایه گذاری در کشورشان پس از رفع تحریمها را در گرو ایستادگی اروپا در برابر تمایل ترامپ برای از بین بردن توافق هسته ای می دانند و دولتهای اروپایی را بهترین مدافع منافع ایران به شمار می اورند، چرا که منافع شرکتهای اروپایی سرمایه گذاری کرده در ایران، به منافع این کشور وابسته است.

اما این اوضاع به سرعت تغییر می کند و تا زمانی که نقش ایران در خاورمیانه در زمان کوتاه در تضاد با منافع کشورهای غربی است فشارها در دو سطح دیپلماسی و اقتصاد، افزایش می یابد... در همین راستا، شرکت توتال فرانسه که یکی از اولین شرکتهایی بود که پس از رفع تحریمها به ایران رفت، اعلام کرده است در صورت اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه تهران، از این کشور خارج می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها