يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۶۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
محسن تنابنده بار دیگر از ممیزی های فراوان مجموعه «پایتخت ۵» توسط تلویزیون انتقاد کرد و با انتشار این تصویر نوشت: «آقا میزتونو نمیگیرن، سانسور نکنید».
به گزارش پایگاه 598، محسن تنابنده، بازیگر نقش نقی و احمد مهرانفر، بازیگر نقش ارسطو در «پایتخت»، نسبت به سانسور دوبارهِ این سریال، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قسمت دوازدهم سریال «پایتخت 5»، دیشب (دوشنبه 13 فروردین) با حذف برخی از صحنه‌ها روی آنتن رفت.

ظاهرا یک سکانس از این قسمت سریال که رویاهای خانواده نقی معمولی پس از سقوط بالن در دریا را نشان می‌داده، سانسور شده است.

در همین ارتباط، احمد مهرانفر با انتشار عکسی از صحنه سانسور شده سریال در اینستاگرام، در متنی اعتراضی نوشت: «تیغ سانسور پخش صدا و سیما کم بود اوج هم اضافه شد. دمتون گرم، امشب خوب دست به‌دست هم دادين تا تماشاگران سريال رو فراری بدين. قصه تكراری هميشگی، خسته نباشی مديريت، خسته نباشی دلاور، خسته نباشی قهرمان.»



علاوه بر اعتراض تند احمد مهرانفر، محسن تنابنده، طراح، سرپرست نویسندگان و بازیگر «پایتخت 5» هم با انتشار متنی کوتاه در اینستاگرام، به سانسور این سریال واکنش نشان داد و نوشت: «آقا میزتون رو نمی‌گیرن، سانسور نکنید.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
بک مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
اگر دشمنان مان می خواستند یک سریال بسازند که یک قوم و فرهنگی ایرانی رو تخریب کنند بطوریکه ، سکانس های آن عامه پسند باشد و اکثریت مردم ، متوجه قضایای پشت پرده آن نشوند ، از این بهتر نمی شد سریالی ساخت که دست اندرکاران سریال پایتخت آنرا انجام دادند.
بخشی از موارد انحرافی موجود در سریال پایتخت 5 :
1- در جلسه ختنه پسر بهبود ، بهتاش و بقیه شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند در حالیکه شعاردهندگان ( بهتاش ، رحمت ، رحمان و رحیم ) ، لباس با نماد آمریکا می پوشند و آهنگ های آمریکایی را دائماٌ می خوانند .
یعنی ، مازندرانی ها فقط زبانشان "مرگ بر آمریکا" می گوید ولی ، قلباٌ عاشق فرهنگ آمریکایی هستند.
2- یک زن ایرانی بی حجاب را بعنوان مترجم در ترکیه نمایش می دهند تا قباحت بی حجابی و بی بندباری شکسته شود . در حالیکه می توانست این مترجم یک مرد باشد.
3- نکته مهم اینکه در سری پایتخت 3 ، یک خانم چینی رو بعنوان همسر ارسطو معرفی می کنند که هم حجاب دارد و هم شعائر اسلامی را رعایت میکند در حالیکه در پایتخت 5 یک زن ایرانی ( مترجم ترکی ) را بی حجاب نشان میدهند .
4- اختلاط محرم و نامحرم در پایتخت 5 کاملاٌ مشهود است .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
۲
۰
بایدم سانسور بشه. چه صحنه ای آخه!
پاسخ
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
۲
۰
حیف اون همه پول که برای ساخت پایتخت 5 مصرف شد...
تنابنده و مهرانفر، بعد از اینکه از اوج تا میتونستن کندن، حالا دارن برعلیه اوج و صدا سیما حرف میزنن!
یکی نیست به اینا بگه این چه سریالیه که ساختید!؟
مردم هم چندان مثل سری های قبل استقبال نکردن...
پاسخ
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
اولا استقبال کم است وهمینهایی که نگاه می کنند عصبانی از بعضی ولنگاری ها هستند واقعا سیما گل کاشته
دوما : شبکه های دیگر سریال یا فیلم بدرد بخوری نشان نمی دهند که مردم جذب آنها شوند
سوما : سراسر این سریال در حال مسخره کردن مردم مازندران هستند
چهارما : آقایان بجای نگران قسمت های حذف شده باشند به فکر عذرخواهی از مردم مازندران باشند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
سانسور امرى عادى در صدا و سيما به حساب مياد, آقايون يجورى اعتراض ميکنن که انگار اولين بار اين سريال سانسور شده, عجيبه شما مگر نميدونستيد اين سريال براى صدا و سيما و توسط سازمان اوج ساخته ميشه, موقع پول گرفتن همه حاضر و بله قربان گو هستن بعد از اون جداى از نتيجه کار همه منتقد ميشن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
برای تبلیغ دارن سر و صدا می کنن همشون سرو ته یه کرباسن این مثلا بازیگرا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
شماها که میگفتن مردم برنامه های صداوسیما رو تماشا نمی کنن ولی به نظر میاد همتون پایه ثابت شبکه یک اون شدید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۰
۱
توی این موردسانسور حتی به کشورهای آفریقایی هم برتری نداریم. کور بشه اون کسی که نمی تونه شادی مردم رو ببینه خب یدفعه یه بمب اتم بزنید همون رو راحت کنید بقول بهتاش کاش توی همون دریا مرده بودیم اینقدر زجر نمیکشیدیم ای خدا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۰
۱
باید هم انتظار سانسور رو داشته باشید وقتی که یک موسسه فرهنگی وابسته به یک ارگان نظامی تهیه کننده و سرمایه گذار سریاله مقصر خودتونید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
حالا قسمتی سانسور شده چه فرقی میکنه شما با کلمات بازی میکنی به خیال خودت طنز ساختی ولی از نگاه اهل سینما هیچ تکنیکی در این سریال برای پنج دقیقه به چشم نمیخوره شوخی با کلمات یه چشمت رو هم بالا پایین بندازی مخاطب رو سر گرم کنی بهش میگی طنز ؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
راس میگن خب این دری بری ها چی هست که سانسور میکنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها