أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۶۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
وفتی دغدغه سیاسی بر فرهنگ جامعه غالب می شود؛
مسئله ‌این است که صاحب منصبان همچنان سیاست را اصل و اساس می دانند. سیاستگذاران فیلترینگ همچون متولیان فرهنگ کشور، انگار نمی دانند کاری که اینستاگرام با فرهنگ کشور می کند خطر امنیتی و سیاسی اش بیشتر از چند کانال سیاسی تلگرام است. فرهنگ و سیاست کشور سالهاست قربانی چنین نگاهی است که برای دفع خطرات امنیتی همیشه عاجزانه قدم های کوتاه برداشته است.
سرویس فرهنگی پایگاه 598/ اکبر شهبازی؛ اینستاگرام فضایی تهوع آور از نمایش فاصله طبقاتی، ابتذال و فحشاست. محیطی مملو از حس حقارت برآمده از چشم کشی های طبقه متوسط و آلوده ترین محیط اجتماعی که می توان در فضای وب دید. اما چرا هیچگاه حرفی برای فیلتر شدن آن به میان نیامده است؟

تلگرام اما، اولین شبکه اجتماعی است که توانسته انحصار رسانه ای نفتی و رانتی را بشکند، آگاهی ایجاد کند‌ و صدها کانال خبری مستقل از بودجه های دولتی، و فارغ از نگاههای محافظه کارانه را سامان دهد. تلگرام فاصله نویسندگان و نخبگان با بدنه جامعه را به حداقل رسانده و توانسته روایت رسمی خبر و اطلاع رسانی را از سیطره یک طرفه صداوسیما، خبرگزاری ها و روزنامه های دولتی در آورد.

در اینکه تلگرام فیلتر خواهد شد و قلمهای مستقل و ازاد و عدالتخواه بسیاری را خواهد شکست و‌ محیطهایی مبتذلی چون اینستاگرام اجازه حیات خواهند داشت، آیاتی است شگرف برای آنانکه می اندیشند.

به خیال ما مشکل با آگاهی و فهمیدن است و دغدغه این است که مردم با ابتذال و سطحی زدگی درگیر باشند و از مسائل اساسی غافل.

مسئله ‌این است که صاحب منصبان همچنان سیاست را اصل و اساس می دانند. سیاستگذاران فیلترینگ همچون متولیان فرهنگ کشور، انگار نمی دانند کاری که اینستاگرام با فرهنگ کشور می کند خطر امنیتی و سیاسی اش بیشتر از چند کانال سیاسی تلگرام است.

آنها همچنان مشکل را، سیاسی و امنیتی می پندارند و نمی دانند ریشه مشکلات سیاسی ایجاد شده از طریق کانالهای تلگرام، در تغییر ذائقه فرهنگی است که نمونه آن در اینستاگرام بازنمایی می شود. برای همین است که خطر تلگرام برایشان از اینستاگرام بیشتر است، آنها انفجار و گسست فرهنگی را به بعنوان زیربنای مشکلات نمی بیند و می پندارند مشکل با سروش و گپ و ایتا حل خواهد شد.

فرهنگ و سیاست کشور سالهاست قربانی چنین نگاهی است که برای دفع خطرات امنیتی همیشه عاجزانه قدم های کوتاه برداشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسنی منش
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
نکته خیلی خوبی اشاره کرده ای ، واقعا اینستگرام خیلی مشکل داره در حالی که تلگرام فقط چندتا کانالش مشکل داره
ولی کلی سایت مقید ، اموزشی و تفریحی سالم هم داره
این چرا باید فیلتر شود و بقیه فیلتر نشوند؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها