کد خبر: ۴۳۹۸۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۶ فروردين ۱۳۹۷

شیراز نام شهری است در استان فارس که در سرتاسر آن می توان پیوند تاریخ و فرهنگ و هنر را به تماشا نشست. نام این شهر با نام شعرای بزرگ ایران همچون سعدی و حافظ گره خورده است. این شهر در زمان کریم خان زند عنوان پایتخت سرزمین کهن ایران را به خود اختصاص داد و روز به روز رونق یافت و باعث شد جمعیت آن نیز افزایش یابد.

شیراز پر افتخار، جلوگاه با شکوه خداوندی و مرکز تلالو انوار الهی فرزندان موسی بن جعفر (ع) است. شیراز شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه های عارفانه و عاشقانه است. شهر شعر و ادب شهری در جنوب غربی ایران که برای ایرانیان نماد فرهنگ و هنر و برای گردشگران خارجی شهری نام آشناست.

آب و هوا

شیراز در ناحیه مرکزی استان فارس قرار گرفته است و دارای آب و هوایی متفاوت نسبت به بخش های دیگر استان فارس می باشد. این شهر در بهار هوایی خنک با وزش بادهای بهاری همراه با بارندگی است و میانگین دما در فروددین ماه 17 درجه سانتیگراد می باشد.در فصل تابستان دارای هوایی گرم و خشک است و میانگین دما در تیرماه 30 درجه سانتیگراد می باشد. در فصل پاییز آب و هوایی نسبتا خنک همراه با بارندگی و میانگین دما 20 درجه سانتیگراد در مهر ماه می باشد و در فصل زمستان هم هوایی نسبتا معتدل همراه با بارندگی که در دی ماه میانگین دمای آن به 5 درجه سانتیگراد می رسد.

فرودگاه

یکی از راه های رسیدن به شیراز از طریق هوایی انجام می شود، که اگر قصد سفر هوایی به شیراز را دارید یا اینکه قبلا به شیراز سفر کرده اید باید نام فرودگاه بین المللی شهید دستغیب را شنیده باشید. این فرودگاه در دوره محمدرضا پهلوی احداث شده است. این فرودگاه یکی از پیشرفته ترین رادارهای دنیا و یکی از ایمن ترین فرودگاه در سطح کشور می باشد و دومین و مجهزترین فرودگاه های بین المللی ایران بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی است ظرفیت این فرودگاه 4 میلیون نفر در سال می باشد.

مسیرهای داخلی که از این فرودگاه پرواز دارند عبارتند از: ساری، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، آبادان، بوشهر، بندرعباس کرمانشاه، لارستان، لامرد، کیش، لاوان، قشم،ماهشهر، عسلویه و رشت هستند همچنین این فرودگاه در مسیرهای خارجی از قبیل: مالزی، سوریه، قطر، امارات متحده عربی (دبی، شارجه و ابوظبی) عمان، کویت، ترکیه، عراق، بحرین، عربستان، روسیه پاکستان، مصر نیز پرواز دارد. رفت و آمدهای پروازی بسیاری از طریق شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی در این فرودگاه انجام میشود. شرکت هواپیمایی سپهران از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی خود استفاده مینماید. شرکت های هواپیمایی داخلی قشم ایر، آسمان، ایران ایر، کیش ایر، ایران ایرتور،نفت، کاسپین، تابان، آتا، زاگرسو شرکت های هواپیمایی خارجیایرعربیا، فلای دبی، تامازا و ترکیش نیز در این فرودگاه تردد دارند. شما میتوانید از طریق سایت گردشگری آنلاین جاینت بلیط هواپیما تهران شیراز یا همین مسیر بلعکس بلیط هواپیما شیراز به تهران یا اینکه از هر جایی که هستید با ایرلاین ها و ساعت پروازی های مختلف به شیراز بلیط رزرو فرمائید.

مسافت و زمان پروازی چند شهر به شیراز

تهران به شیراز با مسافت 676 کیلومتر و حدود یک ساعت و نیم زمان پروازی

مشهد به شیراز با مسافت 1019 کیلومتر و حدود دو ساعتزمان پروازی

کیش به شیراز با مسافت 361 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پروازی

تبریز به شیراز با مسافت 1158 کیلومتر و حدود دو ساعت زمان پروازی

جاذبه های گردشگری

درست است که اماکن تاریخی استان فارس همواره مورد توجه گردشگران بوده اند اما این شهر شعر و ادب و تاریخ، جاذبه های طبیعی زیادی هم دارد و طبیعت آن هم به اندازه تاریخ و فرهنگش می تواند برای گردشگران جذاب باشد. از قدیم الایام معروف بوده که در اردیبهشت شما میتوانید دقیقا تکه ای از بهشت را بر روی زمین ببینید. فصل بهار و ماه اردیبهشت برای گردشگرانی که به طبیعت علاقه دارند فرصت بسیار مناسبی برای بازدید از مناظر طبیعی و جاذبه های طبیعی شیراز و استان فارس است. برخی از جاذبه های شیراز که ممکن است بسیاری از شما آنها را بشناسید و درباره آنها خوانده باشید جاذبه هایی همچون: ارگ کریم خان، حافظیه، باغ ارم، آرامگاه سعدی (سعدیه)، باغ عفیف آباد، باغ جهانگشا، نارنجستان قوام، نقش رستم، تخت جمشید، شاه چراغ و دروازه قرآن هستند.

شیراز در تمام فصول سال شهری زیبا جذاب و دوست داشتنی است و طبیعت زیبایی برای بازدید دارد. جدا از شیراز که دیدنی های زیادی دارد و همه چیز در آن خوب و خوش و خرم است، در اطراف شیراز هم دیدنی های زیادی قرار گرفته که بعد از اینکه به حافظیه سر زدید و از باغ ارم و جهانگشا دیدن کردید و در نارنجستان قوام قدم زدید بازدید از دیدنی های اطراف شیراز هم خالی از لطف نیست و می توانید سفرتان را به خاطره جامع و کاملی تبدیل کنید. این دیدنی های اطراف شیراز که نباید از کنارشان آسان گذشت عبارتند از: پارک ملی بمو، آبشار کوهمره سرخی،بهشت گم شده (تنگ یسانگ)، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو (دریاچه نمک)، چشمه جوشک، چشمه شش پیر، چله گاه، پیست اسکی، سد درودزن، بند بهمن و بسیاری دیگر.

جاذبه های شیراز یکی دوتا نیست و ما فقط چند تا از آنها را برای شما ذکر کردیم. جاینت به شما پیشنهاد میکند اگر به دنبال یک سفر باخاطرهی شیرین و به یادماندنی هستید و دوست دارید این خاطره برای همیشه در گوشه قلبتان حک شود با تهیه بلیط هواپیما ازاین سایت این خاطره بی نظیر را برای خودتان رقم بزنید.

به هر تکه از شیرازکه بروید می توانید ساعت ها وقت بگذرانید و لذت ببرید و خاطره بسازید اگر هوس تاریخ به سرتان زد بروید و در کنار یکی از بناهای آنبایستید و به آن چشم بدوزید و یا باغ هایش را انتخاب کنید و در لحظه، از تاریخ طبیعت و هنر همزمان لذت ببرید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها