يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۸۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
راه اندازی سایت خبری عبری؛
جنگ روانی بین رژیم اشغالگر از یک طرف و کشور‌های عربی از سوی دیگر بسیار شدت گرفته و بر افکار عمومی هر دو طرف تاثیر زیادی دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: جنگ روانی بین رژیم اشغالگر از یک طرف و کشور‌های عربی از سوی دیگر بسیار شدت گرفته و بر افکار عمومی هر دو طرف تاثیر زیادی دارد.

به گزارش روزنامه رای الیوم، در دنیایی که وسایل ارتباط جمعی به میزان زیادی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جنگ روانی بین رژیم اشغالگر اسرائیل از یک طرف و کشور‌های عربی از طرف دیگر بسیار شدت گرفته و افکار عمومی هر دو طرف را سخت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این میان اسرائیل که بدون هیچ مانعی در تلاش برای تسلط یافتن بر پایگا‌های اینترنتی جهان عرب است تا از این طریق آگاهی ملت‌های عرب را تحت تاثیر قرار دهد، از اینکه یک گروه فلسطینی مانند جنبش مقاومت اسلامی حماس با همین ابزار به عکس العمل برخاسته، تعجب کرده است، از همین رو تعجب عمیق این رژیم از راه اندازی یک پایگاه خبری جدید به زبان عبری از سوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قابل پیش بینی بود.

منابع سیاسی و امنیتی تل آویو در این خصوص مدعی شده اند معلوم نیست هدف از راه اندازی این پایگاه خبری چیست.

سایت جدید القسام به زبان عبری

نکته قابل توجه اینکه همزمان با راهپیمایی "بازگشت بزرگ" و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینیی به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در نقطه مرزی با غزه، گردان‌های القسام یک پایگاه اینترنتی جدید به زبان عبری راه اندازی کرد که شامل برنامه‌های مختلف از جمله خبر، فیلم‌های ویدئویی، بیانیه‌های سخنگوی گردان‌های القسام و نیز مجموعه عکس‌هایی از عملیاتی است که قبلا انجام داده است.

در همین ارتباط پایگاه "المصدر" اسرائیل که سرپیکان تبلیغات این رژیم خطاب به جهان عرب است، یادآور شد، به نظر می‌رسد حماس سخت در تلاش برای ترسیم دیدگاه‌های خود برای اسرائیلی‌ها است و تا جایی که ممکن است در نظر دارد این هدف را به زبانی روشن و درست بیان کند و امیدوار است اسرائیلی‌ها پیام‌های آن را بخوانند.

این پایگاه نیمه رسمی اسرائیلی تاکید کرد، در سایت خبری القسام اشتباهات دیکته‌ای و نگارشی عبری دیده می‌شود.

المصدر که در واقع نماینده و بلندگوی وزارت خارجه اسرائیل است و ریاست آن را بینامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برعهده دارد، افزود، روشن است، حماس تلاش‌های زیادی را در این سایت به کار گرفته و برخلاف سایت قبلی، این سایت شکل جدیدی دارد و شامل عکس‌ها و مقاله‌ها و فیلم‌های ویدئویی است و در بخش معرفی خود می‌توان شرحی از گردان‌های شهید عزالدین القسام را دید که شامل توضیح در مورد اهداف و تاریخ آن است.

به نوشته این منبع با توجه به تکاپوی جنبش حماس در این بخش، باید گفت: این جنبش در تلاش برای برانگیختن روحیه جهادی در بین فلسطینی ها، عرب‌ها و مسلمانان است تا سرزمین فلسطین را حفظ کند و آن را از اشغال نیرو‌های صهیونیستی و شهرک نشینان درآورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها