أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۸۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
با توجه به فاصله‌ی میان رسانه‌ای شدن نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسخ معظم‌ له به این نامه، به نظر می‌رسد تشدید برخی مواضع در منطقه، در نگاشتن این پاسخ در شرایط کنونی، اثری مهم داشته است. برخی از مواردی که در نگارش این نامه در شرایط کنونی اثرگذار بوده است، عبارتند از؛

حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اگرچه همیشگی است اما با روی کار آمدن ترامپ، این حمایت‌ها تشدید شده و هماهنگی‌های منطقه‌ای میان آن‌ها بسیار بیشتر از قبل شده است. ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین آمریکا، قدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی پذیرفت و بناست در اردیبهشت‌ماه، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر مقدس انجام شود. اکنون، تلاش ترامپ و تیمش برای تحقق «معامله قرن» و پایان دادن به مساله فلسطین، جدی‌تر از هر زمان دیگری شده است.

مصاحبه اخیر ولیعهد جوان و قدرت‌طلب عربستان با نشریه آمریکایی آتلانیتک، بیشتر از قبل عیان ساخت که ریاض در پی عادی‌سازی هر چه بیشتر روابط با رژیم صهیونیستی است. چنین روندی، پذیرش این رژیم را برای برخی کشورهای عربی دیگر نیز آسان خواهد ساخت. بن سلمان در این مصاحبه به حماس و سایر گروه‌های مقاومت حمله کرده است.

راهپیمایی بازگشت از سوی فلسطینیان – به‌خصوص مردم غزه- و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آن‌ها از سوی دژخیمان رژیم صهیونیستی، بار دیگر مساله فلسطین را در میان خبرها برجسته ساخت و زمینه را برای خواندن و شنیدن نظرات اصولی ایران و گروه‌های مقاومت در باب حمایت از آرمان فلسطین فراهم‌تر ساخت.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها