أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۹۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
ترین‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر
با برگزاری هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر بهترین‌های این هفته از مسابقات مشخص شدند.

به گزارش پایگاه 598، هفته بیست و هفتم لیگ برتر طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پیگیری شد و بهترین‌های این هفته انتخاب شدند.

* نتایج هفته بیست و هفتم در یک نگاه

صنعت نفت آبادان ۱ ـ پیکان صفر

استقلال خوزستان ۱ ـ گسترش فولاد ۲

سایپا ۴ ـ نفت تهران ۲

استقلال ۴ ـ مشکی‌پوشان یک

پارس جنوبی صفر ـ فولاد صفر

پدیده صفر ـ پرسپولیس ۱

ذوب‌آهن ۳ ـ سپیدرود صفر

تراکتورسازی ۱ ـ سپاهان ۱

* تیم هفته: سایپا و پرسپولیس

با وجود اینکه استقلال در این هفته با ۴ گل مشکی‌پوشان را شکست داد، اما سایپا و تیم علی دایی برای دومین هفته متوالی عنوان بهترین تیم را از آن خود کردند. شاگردان علی دایی که هفته گذشته پرسپولیس را شکست داده بودند، این هفته با ۴ گل نفت را در هم کوبیدند تا به روند موفقیت خود تداوم ببخشند.از سوی دیگر پرسپولیس هم در مشهد با کسب دومین قهرمانی پیاپی می‌تواند به عنوان تیم هفته لقب بگیرد.

* مربی هفته: فیروز کریمی

فیروز کریمی از این لحاظ به عنوان مربی برتر این هفته انتخاب شد که تیمش در دیدار با استقلال خوزستان در اهواز با نتیجه ۱ بر صفر عقب بود و در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱ بازی را به سود خود تمام کرد. در این هفته مربیانی مثل شفر، فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی هم موفق شدند با تیم‌هایشان به برتری برسند اما نباید از برانکو ایوانکوویچ به سادگی عبور کرد چون وی با پیروزی پرسپولیس در دیدار روز گذشته برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی را به نام خود و سرخ‌پوشان رقم زد.

*‌ بازیکن هفته: علی قلی‌زاده

در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر فرشید اسماعیلی، علی قربانی و رضا خالقی‌فر با زدن ۲ گل برای تیم‌هایشان فوق‌العاده کار کردند، اما علی قلی زاده با زدن ۲ گل و دادن یک پاس گل به هم‌تیمی‌اش موثرترین بازیکن هفته بیست و هفتم لقب گرفت. قلی زاده در این فصل یکی از بهترین بازیکنان سایپا بوده است.

* بازی هفته: سایپا و نفت تهران

رد و بدل شدن ۶ گل در یک مسابقه بدون شک می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها را رقم بزند و دیدار شاگردان علی دایی و هومن افاضلی که یکی برای سهمیه می‌جنگد و دیگری برای بقا، صحنه‌های جالبی را رقم زد. این مسابقه از دقیقه ۷ بازی گل داشت و تا دقیقه ۸۷ توپ روی دروازه‌های دو تیم می‌رفت که یکی از بهترین بازی‌های هفته بیست و هفتم را رقم زد.

* ناکام هفته: داوود مهابادی

مشکی‌پوشان در این هفته با شکست سنگین مقابل استقلال رسماً به لیگ دسته اول سقوط کرد اما باید لقب ناکام هفته را به داوود مهابادی داد. مربی که تنها دو هفته است هدایت مشکی‌پوشان را برعهده دارد و عملاً نمی‌توانست کاری برای نجات این تیم انجام بدهد، اما سقوط مشکی‌پوشان به نوعی با سرمربیگری وی شکل گرفت تا این مربی لقب ناکام هفته را از آن خود کند. مشکی‌پوشان با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل منفی ۲۶ اولین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول سال آینده است.

* گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته بیست و هفتم:

۱۸ گل: علی علیپور

۱۳ گل: مرتضی تبریزی

۱۱ گل: لوسیانو پریرا

۱۰ گل: محمد قاضی

۹ گل: مهدی ترابی (سایپا) و ساسان انصاری (سپاهان)

* جدول لیگ برتر تا پایان هفته بیست و هفتم


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها