يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۹۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
یکی از مراجع تقلید گفت: مکرر می‌گویند که مشکل دلار را حل می‌کنیم و مردم نگران نباشند اما خبری نیست؛ مردم مغالطه و وعده‌های دروغ را می‌فهمند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهر قم با تأکید بر حساسیت و اهمیت کار مدیریت شهری اظهار کرد: به ما می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید؛ ما چیز سفید را سیاه نمی‌کنیم، چراکه اقتصاد ما سیاه است و دولت و مسؤولان نتوانسته‌اند کاری در این زمینه انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه مجدد رهبر امسال بر حمایت از تولید و اشتغال تأکید کردند اظهار کرد: ما مسائل سیاه را بیان می‌کنیم و این سیاه نمایی نیست؛ مکرر می‌گویند که مشکل دلار را حل می‌کنیم و مردم نگران نباشند ولی خبری نیست؛ مردم مغالطه و وعده‌های دروغ را می‌فهمند؛ دولتمردان سعی کنند که مشکلات را برطرف کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سال 96 رهبر انقلاب در سخنرانی خود در مشهد بر تقویت تولید و اشتغال تأکید کردند، گفت: فردای آن روز دولتمردان بیانیه دادند که مشکل را حل می‌کنیم اما یک سال گذشته و کاری نشده و همه چیز آمار و ارقام و جلسه و مسافرت است و مردم چیزی جز گرانی و بیکاری ندیده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به هم‌فکری و اتحاد و انسجامی که در مجموعه شهرداری برقرار است، یکی از نعمت‌ها همین است که موجب توفیق می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه شهر قم ام‌القرای جهان اسلام است گفت: سیاست و ... از قم نشأت گرفته و خدمت کردن به این شهر بسیار مهم است؛ در جایگاه خود از اقدامات مجموعه مدیریت شهری تقدیر کرده و اقدامات در حوزه زیباسازی، ترافیک و حمل و نقل را تحولی در شهر می‌دانیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: گاهی اهل‌بیت با تمثیلی سعی کردند مبانی و موازین دینی را بیان کنند؛ بهتر است مردم نیز با زبان عربی آشنایی بیشتری داشته باشند چراکه این زبان با ما بیگانه نیست و قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و کتب دینی همه عربی هستند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امام کاظم (ع) می‌فرماید: لقمان خطاب به فرزندش گفت که دنیا دریایی عمیق است و بسیاری در این دریای عمیق غرق شده‌اند، برای نجات خود باید کشتی‌ای بسازی که تقوای الهی است، در داخل این کشتی باید ایمان باشد و بادبان آن توکل بر خدا، کشتیبان آن عقل و سکان آن صبر است؛ کار مسؤولان نیز همین‌طور است، به مثابه کشتی‌ای که مردم را باید به ساحل صبر برسانند.

وی با اشاره به اهمیت رفتار صحیح با مردم اظهار کرد: مردم خون دادند تا این نظام اسلامی به وجود آمد؛ در مراجعه مردم، استقبال از آنها و رفتار و گفتار صحیح با آنها بسیار مهم است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه امام صادق اخلاق را خلاصه در برخورد، گفتار و رفتار می‌دانند، تصریح کرد: کار مسؤولان از این نظر مهم است و در برخورد با مردم باید این موارد را رعایت کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
خدا حفظشون کنه تنها مرجعی بودن که جرات کردن حرف مردم رو بزنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها