أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۰۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
اهواز مرکز استان خوزستان، دومین شهر گرم و از کلان شهرهای ایران است که قومیت های گوناگونی را در دل خود جای داده است و بزرگترین رود ایران از میان آن عبور می کند و می توان شهر اهواز را شهر پل ها نیز نامید. اما امروزه این رودخانه در معرض خطر بی آبی و خشکی قرار دارد. کارون با 950 کیلومتر طول طولانی ترین رود ایران است. اهواز و مردمان غیورش در 8 سال جنگ تحمیلی آسیب های زیادی دیدند که هم اکنون در گوشه کنار این شهر شاهد آثارش هستیم و گذشته از لطمه ای که به بافت فیزیکی شهر وارد شده، تعداد زیادی از افراد نظامی و غیر نظامی آن در راه دفاع از خاک وطن جان باختند.

آب و هوا

آب و هوای شهرستان اهواز خشک و گرمسیری است و تابستان های گرم و طولانی دارد. این گرما به حدی است که اصطلاحی به نام (خرما پزون) دارند، این به این معناست که گرمای شدیدی که در آنجا حکم فرماست و باعث رسیده شدن کامل خرماها میشود. این شهر زمستان و پاییز زیبایی دارد، زمستان ها معتدل و کوتاه است و زمانیست که کارون پر آب شده و میشود بر روی رودخانه قایق سواری کرد و از شب های روشن این شهر لذت برد. در سال های اخیر تغییرات جریان های هوایی به ویژه در مواقع خشکسالی موجب بروز طوفان و گرد و غبار در این شهرستان شده است که عمدتا برخواسته از کشورهای همسایه نظیر عربستان و عراق است.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی اهواز در اطراف شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده است. این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه جنوب ایران است، تا قبل از سال 1339 در منطقه باغات شاه اهواز مستقر بود و شرکت ملی ایران مسئولیت اداره و نگهداری آن را بر عهده داشت. در سال 1342 شرکت ملی نفت به دلیل نیاز و تردد کارشناسان خود مبادرت به ساخت باندی به طول 1370 متر کرد. این فرودگاه در طی صورت جلسه ای به صورت بلاعوض به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار و تبدیل به فرودگاهی عملیاتی شد. میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی اهواز روزانه 85 پرواز است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما کلیه روزهای هفته از تهران به مقصد اهواز پرواز دارد و از فرودگاه بین المللی اهواز به مقاصد تهران، اصفهان، مشهد مقدس، شیراز، بندرعباس، تبریز، رشت، ساری و مسیر بین المللی کویت پرواز دارد. در مسیر پروازهای داخلی و خارجی شرکت های هواپیمایی مختلفی از قبیل: آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک قشم ایر، تابان و زاگرس در این فرودگاه تردد دارند. فرودگاه بین المللی اهواز به عنوان مرز هوایی شناخته شده و پروازهای خارجی به کشورهای همسایه نیز در آن انجام میشود. برای اینکه سفری متفاوت با سفرهای قبلی داشته باشید لازمه آن اینست که از سایت هوشمند گردشگری جاینت بلیط چارتر تهران اهواز یا بلعکس بلیط چارتر اهواز تهران یا از سراسر ایران به اهواز بلیط تهیه کنید و روزهای طولانی تری در سفر بمانید.

مسافت و زمان پروازی چند شهر به اهواز

تهران با مسافت 834 کیلومتر فاصله از اهواز و حدود یک ساعت زمان پروازی

تبریز با مسافت 808 کیلومتر فاصله از اهواز و یک ساعت و نیم زمان پروازی

مشهد با مسافت 1156 کیلومتر فاصله از اهواز و حدود 2 ساعت زمان پروازی

رشت با مسافت 672 کیلومتر فاصله از اهواز و حدود یک و نیم زمان پروازی

بندرعباس با مسافت 861 کیلومتر فاصله از اهواز و حدود یک و نیم زمان پروازی

جاذبه های گردشگری اهواز

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر اهواز پل های آن هستند. هم اکنون 8 پل بر روی کارون در اهواز وجود دارد. رودخانه کارون که پر آب ترین رود ایران است اگرچه این روزا کم آب تر از همیشه است، اما همچنان تماشایی است و شب های بسیار زیبایی دارد که با نورپردازی ها و پل های زیبا مکان خیلی خوبی برای قدم زدن است. پل سیاه که قدیمی ترین پل اهواز و تنها پلی است که روی آن ریل قطار دارد. پل سفید که اولین پل معلق در ایران است حتما این پل رو از ابتدا تا انتها قدم بزنید. از بالای پل به کارون که زیر پایتان قرار دارد نگاه کنید منظره زیبا و خاطره فراموش نشدنی خواهد بود مخصوصا اگر مرغان دریایی در همان نزدیکی باشند.

از مهمترین جاذبه های گردشگری دیگر اهواز که دیدن آنها خالی از لطف نیست، آبشار اهواز که طولانی ترین و قشنگ ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است. میدان چهارشیر است که به عنوان نمادی از شهر اهواز است. عمارت سه گوش، موزه خراطی اهواز، تالاب بام دژ و سرای معین التجار، بازار معروف فلافل اهواز که فلافل های بی نظیری دارد و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی اهواز به حساب می آید و امکان ندارد شما بروید لشگر آباد و لذت خوردن فلافل واقعی را فراموش کنید.

نکته ی مهم اینه که برای دیدن این همه زیبایی آگاهانه از ناحیه ی امن و کارهای تکراری همیشگی بیرون بیاید و به جای تکرار مکررات این بار سعی کنید که فقط یک تجربه ی جدید به سفرتان اضافه کنید. جاینت سعی دارد با ارائه بهترین ایرلاین ها و ساعت پروازهای متنوع شما را برای رسیدن به تجربه جدید همراهی کند.جهت تهیه بلیط چارتر با قابلیت استرداد به وب سایت giant.ir مراجعه فرمائید.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها