أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۰۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آیا هشدار به احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را باید جدی گرفت؟!
غرش موشک های ایرانی در بالای سر پایگاه های امریکایی در منطقه قطعا توان تغییر معادلات به نفع محور مقاومت را خواهد داشت مخصوصا وقتی که "روزنامه گاردین" در باره بحران سوریه به غرب و آمریکا هشدار می دهد که کاری از غرب برای ایجاد تغییرات مورد نظرش بر نخواهد آمد
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598/ رضا احمد زاده؛ خبرها حاکی از آن است که دونالد ترامپ که ثابت کرده است هنوز در آمریکای قرن نوزده و غرب وحشی سیر می کند احتمال دارد برای قدرت نمایی در برابر شکست های پی درپی اذناب داعشی خود در سوریه و عراق که موجبات تقویت انقلاب اسلامی و محور مقاومت را فراهم آورده است دست به  دیوانگی خطرناک استفاده از نیروی نظامی در سوریه و رویارویی با محور مقاومت بزند. رصد فضای سیاسی و حرکت های میدانی نیروهای نظامی آمریکا و برخی از اعضای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو نشان از جابجایی در هر دو میدان سیاست و نظامیگری دارد که در محورهای ذیل به اطلاع خواننده گرامی میرسانیم:

1- منابع نظامی آمریکا  آمادگی فرمانده هان نظامی آمریکا در همراهی با ترامپ برای حمله نظامی به سوریه  را اعلام کرده اند تا بتوانند بازنده بودن خود در سوریه را به بردی شیرین تبدیل کند.

2- روسیه نیز بزرگترین ناو نظامی جهان را به سوریه اعزام و احتمالا در بندر طرطوس که پایگاه سنتی روس ها در سوریه است مستقر خواهد کرد.

3- روسیه از طریق منابع سیاسی و رسانه ای خود اعلام کرده است  که اگر هر گونه حمله موشکی و منبع آتش نظامی در سوریه را پاسخ خواهد داد و تجهیزات نظامی میدانی را ساقط خواهد کرد.

4- آمریکا در برابر اقدام اعزام ناو روسی ناو "یو اس اس ترومن " خود را به منطقه غرب آسیا و خاورمیانه اعزام کرده است و هر لحظه ممکن است صدای غرش موشک ها و هواپیماهای آمریکایی، اسرائیلی و عربی بر فراز سوریه شنیده شود.



5-  هر گونهد عملیاتی در سوریه از سوی نیروهای ائتلاف غربی – عربی – عبری  که هدفش شکار بشار اسد در سوریه و احتمالا استقرار دولتی نظامی و انتقالی به معارضین سوری و حامی عربستان سعودی قطعا می تواند نیروهای محور مقاومت  که در سوریه حضور موثری دارند را با هذف دفاع از خود و حریم امنیتی خویش در سوریه  وارد میدان کند.

6- در صورت اقدام نظامی نیروهای ائتلاف غربی در سوریه  به احتمال زیاد تهدیدات رژیم صهیونیستی در چند وقت گذشته مبنی بر حمله به لبنان و سرکوب شدید حزب الله و نیروهای مخالف رژیم صهیونیستی در لبنان با هدف گشودن جبهه جدیدی بر روی نیروهای مقاومت و شکستن وحدت و یگپارچگی ایشان در عملیات زمینی در سوریه به لبنان حمله خواهد کرد و همین امر بر آتش جنگ خواهد افزود . مضاف بر اینکه در صورت قدرت نمایی حزب الله در لبنان امکان به خطر افتادن امنیت صهیونیست ها هم دور از انتظار نخواهد بود.

7-  همراهان آمریکا در این جنگ احتمالی علاوه بر نیروهای غربی، گروه های تروریستی و بخش اعظمی از گروه های پنهان بظاهر صلح کرده و سلاح بر زمین گذارده  نیز خواهند بود و همین امر می تواند بر خطر حرکت های تجزیه طلبانه در مناطق مختلف سوریه مخصوصا در مناطق کرد نشین سوریه، عراق و حتی ترکیه دامنه چالش های نظامی در سوریه را به دیگر نقاط خاورمیانه و حتی ایران هم بکشاند.

8- غرش موشک های ایرانی در بالای سر پایگاه های امریکایی در منطقه  قطعا توان تغییر معادلات به نفع محور مقاومت را خواهد داشت مخصوصا وقتی که "روزنامه گاردین" در باره بحران سوریه به غرب و آمریکا هشدار می دهد که کاری از غرب برای ایجاد تغییرات مورد نظرش بر نخواهد آمد و همین امر چشم انداز تقویت انقلاب اسلامی و تضعیق محور غرب – عربی را در منطقه  در پی خواهد داشت.

9- سرنوشت برجام نیز در این میان در هاله ای از ابهام فرو خواهد رفت و شاید آتش سوریه برجام روحانی را نیز به آتش بکشد زیرا دولت حسن روحانی اگر نتواند این بحران را با قدرت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مدیریت  کرده و همچنان با سیاست دیپلماسی لبخند و وادادگی سیاسی به راه فعلی خود ادامه دهد ابتدا مقبولیت و سپس با فشار افکار عمومی با بحران مقبولیت عمومی مواجه شده و شیرازه کارها را از دست بدهد.



10- جنگ سایبری و حملات سایبری چند روز گذشته  را نیز می توان پیشقراولان عملیات میدانی و نوعی تست زنی قبل از حمله دانست لذا بروز گسترده جنگ سایبری به زیر ساخت های کشورهای محور مقاومت از جمله ایران نیز احتمال دور از ذهنی نخواهد بود.

در مجموع می توان اینگونه نتیجه گرفت که شرایط امروز منطقه از جهت چالش آمیز بودن بسیار خطرناک شده است نماینده دولت روسیه به ایران آمده و ساعت‌ها پشت درب های بسته مذاکره کردند / دونالد ترامپ کماکان با تهدید لفظی خود به پوتین پیام داد که روسیه اماده باش که موشک های قشنگ و زیبا و هوشمند آمریکا می اید و روسیه نیز متقابلا تهدید کرد که هم موشک ها و هم سکوهای آنرا هدف قرار خواهد داد و این چالش ها بطور قطع و یقین محدود به سوریه نخواهد ماند و شلیک اولین موشک آمریکایی و پاسخ متقابل روسیه هم لبنان و حزب الله را به میدان خواهد کشاند و هم ایران را که هم در سوریه عوامل مستشاری دارد و هم اینکه چندی پیش تعدادی از نیروهای ایرانی در حمله موشکی صهیونیست ها در تیفور سوریه به شهادت رسیدند و ایران هم اعلام کرده که تلافی خواهد کرد / عربستان هم نمی تواند تنها به صرف اینکه اعلام کرده است که بشار اسد را در حکومت سوریه به رسمیت می شناسد و می ماند خود را از این بحران کنار بکشد زیرا هم "در نقش گاو شیرده آمریکا باید بودجه لشگرکشی آمریکا را تامین کند و هم با یمن همچنان سرشاخ بماند" این بحران اگر به سمت میدانی شدن و عملیاتی شدن بکشد شاید تیر خلاصی باشد بر تمامی بدنه سردمداری عربستان بعنوان رهبری جهان اسلام در میان کشورهای عربی و دیگر پوشش روابط مخفیانه با صهیونیسم کنار خواهد رفت و در یک کلام باید جبهه خود را انتخاب کند که البته قبلا هم اینکار را کرده است.

البته این بحران قطعا تاثیرات خود را در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان از جهت فعال شدن گروهکهای تروریستی از یک سو و نیروهای ملی – مذهبی که در قالب بیداری اسلامی برای رهایی ملت های خود تلاش می کنند مهم خواهد بود و شاید این بحران را "بزنگاهی "دانست که پس از آن چشم انداز تقسیمات سیاسی کشورها و رژیم های حاکم بر آنها دچار تغییرات وسیع و اساسی خواهد شد همانی که روزی امام خمینی (ره) و امروز رهبر انقلاب درباره نابودی و پایان سلطه پوشالی غرب بر کشورهای اسلامی اشاره کرده بودند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
ان شاءالله با گذر از پیچ بزرگ تاریخی بسمت حکومت صالحان بر کره زمین پیش خواهیم رفت . اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
والنصر قریب بإذن الله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها