أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۲۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
نکاتی که در کتاب، مورد بحث قرار می‌گیرد هم‌چنان برای اتهام‌زنی به دولت و ارتش سوریه و متحدانش مورد استفاده است تا مورد زمینه‌سازی برای مداخله نظامی در این کشور قرار گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کتاب «جنگ کثیف علیه سوریه» نوشته تیم اندرسون، محقق استرالیایی چندی پیش با ترجمه خشایار بیانی‌فر توسط نشر مضمون به بازار کتاب روانه شد.

این  کتاب به ویژه با توجه به تحولات اخیر کماکان با گذشت دو سال از انتشار متن انگلیسی، اهمیت خود را حفظ کرده زیرا نکاتی که در کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد همچنان برای اتهام‌زنی به دولت و ارتش سوریه و متحدانش مورد استفاده است تا مورد زمینه‌سازی برای مداخله نظامی در این کشور قرار گیرد که اوج آن را در حمله موشکی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه شاهد بودیم.

نکته‌ای که کمتر به آن توجه شده این است که کتاب اینگونه نیست که یک‌جانبه و در دفاع از هر گونه اقدام دولت سوریه نوشته شده باشد آنجا کاملا به اشتباهاتی که پیش از دولت سوریه و به ویژه شخص بشار اسد مرتکب شده اشاره می‌کند و از این نظر کتاب منصفانه و محققانه‌ای است یعنی متنی تبلیغاتی در دفاع از حکومت سوریه و بشار اسد نیست.

این کتاب تصویر سوریه، پیش از جنگ داخلی را به خوبی نشان می‌دهد که بر خلاف تبلیغات و تصورات وضعیت اجتماعی سوریه و مواردی مانند بهداشت نسبت به همسایگانش مانند اردن، لبنان و عراق به مراتب بهتر است و در این کشور جلوه‌هایی از عدالت اجتماعی را می‌توانیم شاهد باشیم در عین حال که نویسنده اشاره می‌کند از لحاظ سیاسی، فضا قدری بسته بوده و بشار اسد در مواردی به دنبال اصلاحاتی بوده هر چند تعلل‌ها و خطاهایی نیز داشته است.

اندرسون در این کتاب با استناد به اسناد معتبر و گزارش‌های دست‌اول درباره درگیری‌های سوریه، نشان می‌دهد چگونه قدرت‌های استکباری با حمایت از گروهک‌های افراطی تلاش کردند حکومت قانونی سوریه را ساقط و این کشور را در راستای طرح «خاورمیانه بزرگ» تجزیه کنند.

دروغ‌های رسانه‌ای درباره اقدامات دولت و ارتش و میزان محبوبیت بشار اسد به‌عنوان رئیس‌جمهور سوریه که با هدف تصویب منطقه پرواز ممنوع در سوریه و زمینه سازی برای حمله مستقیم ناتو صورت می‌گرفت، ازجمله دیگر مطالبی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

از این مهم‌تر برخورد اپوزیسیون غیروابسته سوریه را نیز در کتاب به طور کامل تشریح می‌کند. رژیم سوریه دو دسته عمده اپوزیسیون پیش از شروع جنگ داخلی داشت: اخوانی‌ها و ملی‌گرایان. کتاب به خوبی تشریح می‌کند که اپوزیسیون ملی‌گرا و غیروابسته سوریه به محض اینکه شواهد دخالت خارجی و حمایت‌های کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و قطر را از مسلحین دیدند چه اقدامی انجام دادند.

این کتاب نشان می‌دهد که منتقدین و مخالفین اصلی حکومت سوریه که وابسته به کشورهای دیگر نیستند چگونه توسط MAIN STREAM مورد بایکوت قرار گرفته‌اند و صدای آنها هیچ پژواکی ندارد و در عوض گروه‌های معارض و وابسته مورد حمایت گسترده غرب قرار دارند.

کتاب «جنگ کثیف علیه سوریه» در 288 صفحه با قیمت 18 هزار تومان توسط نشر مضمون به بازار کتاب عرضه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها