أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۲۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
واکنش توئیتری دانشجویان به جوسازی ضدانقلاب؛
جنگ جهانی دوم با بیش از 73 میلیون قربانی، قطعاً یکی از مرگ‌بارترین روی‌دادهای معاصر ما بود. با این حال، آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، سیاست‌هایی در پیش گرفتند که به کشته شدن 20 تا 30 میلیون نفر، یعنی حدود یک سوم از قربانیان جنگ جهانی انجامید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جنگ جهانی دوم با بیش از 73 میلیون قربانی، قطعاً یکی از مرگ‌بارترین روی‌دادهای معاصر ما بود. با این حال، آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، سیاست‌هایی در پیش گرفتند که به کشته شدن 20 تا 30 میلیون نفر، یعنی حدود یک سوم از قربانیان جنگ جهانی انجامید. مسلماً این شمار قربانی برای هیچ کشور دیگری قابل‌تصور نیست. جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا در افغانستان، اندونزی، پاکستان، سودان، عراق و کشورهای دیگر جان میلیون‌ها نفر را گرفته و کشور ما نیز با بیش از 260 هزار شهید، یکی از قربانیان همین جنگ‌ها بوده است. آمریکایی‌ها نه تنها خود غیرنظامیان و کودکان را به خاک و خون کشیده‌اند، بلکه به حکومت‌های تحت حمایتشان روش‌های شکنجه و ترور را آموزش داده‌اند.

پس از حمله موشکی امریکا به سوریه، برخی کاربران خارج‌نشین فضای مجازی مدعی بودند امریکا با وجود داشتن هزاران سلاح هسته‌ای و شیمیایی تقوا به خرج داده و از آنها استفاده نمی‌کند!

این موضوع به صورت گسترده سوژه شبکه‌های اجتماعی شد به گونه‌ای که در کمترین زمان ممکن ترند یک فارسی شد. کاربران با راه‌اندازی #تقوای-آمریکایی به بازخوانی پرهیزکاری ساکنان ینگه دنیا پرداختند!

سحر محمودی از فعالین دانشجو، با بازخوانی تناقض دروغین غرب و امریکا درمورد سلاح‌های شیمیایی نوشت: #تقوای_آمریکایی یعنی به سوریه حمله کنی به بهانه ی استفاده از سلاح شیمیایی !! اونوقت به صدام برای جنگ علیه ایران سلاح شیمیایی بدی !
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

فاطیما کریمی با انتشار فیلمی از مارلون براندو بازیگر قدیمی هالیوود نوشت: #تقوای_آمریکایی یعنی مارلون براندو جایزه اسکار رو نیمیگیره چون معتقده هالیوود به سرخپوستا ظلم کرده!
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

گلسا علوی از دانشجویان شیرازی، تصاویری از کشتار مردم در سراسر جهان توسط دولت امریکا منتشر کرد و نوشت: از قتل عام سرخ‌پوست ها گرفته تا جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام و کره و عراق و افغانستان و فاجعه منا و حملات شیمیایی و تشکیل داعش و حمله به هواپیمای مسافربری ایران، همگی از سر #تقوای_آمریکایی بوده!!
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

بعد از حوادث 11 سپتامبر، عصبانیتی قابل‌درک وجود مردم آمریکا را فراگرفت. کم‌تر کسی در آن زمان به خود زحمت می‌داد تا به این واقعیت اشاره کند که آمریکا تا کنون بارها همین احساس عصبانیت را در دل مردم کشورهای مختلف دنیا کاشته است. اگر هم اشاره‌ای به این واقعیت‌ها می‌شد، به سرعت در هیاهوی «جنگ با تروریسم» گم می‌شد. اکنون بعد از گذشت 15 سال، زمان آن رسیده که بپرسیم آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون چند 11 سپتامبر در کشورهای دیگر ایجاد کرده است؟
به رقم آن‌که گزارش پیش رو، تعداد زیادی از کشورهای قربانی جنگ‌افروزی آمریکا را ذکر کرده، اما قطعاً آمار واقعی قربانیان سیاست‌های واشنگتن از این تعداد، بیش‌تر است. تنها بررسی کودتاهایی که سازمان سیا در کشورهای مختلف انجام داده و شاید در بسیاری از آن‌ها آمار قربانیان هرگز فاش نشده باشد، نشان می‌دهد، سیاست‌های کاخ سفید بعد از جنگ جهانی دوم، بسیار بیش‌تر از 30 میلیون نفر را قربانی کرده است.
آرما از دانش‌آموختگان دانشگاه الزهرا(س) با انتشار تصاویر شهدای ایرباس ایرانی در همین مورد نوشت: ما نمیتونیم هواپیمای مسافربری IR655 با ۲۹۰مسافر از جمله۶۶‌کودک و ۵۲ زن رو منهدم کنیم و بعد به عامل این جنایت مدال شجاعت و افتخار اهدا کنیم چون ما #تقوای_آمریکایی نداریم!
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

کاربر دانش‌آموخته دیگری در این خصوص گفت: #تقوای_آمریکایی خلاصه آن چیزیست که در دانشگاه ورشکسته ایران به دانشجویان آموخته می شود.گزاره هایی از این قبیل که: استعمار هند سبب پیشرفت آنان شد،بمباران هیروشیما برای پایان جنگ اجتناب ناپذیر بود و یا سانسور نسل کشی بریتانیا در جنگ اول جهانی در ایران.
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

فاطمه عباسی از دانشجویان صنعتی اصفهان هم گفت: آمریکا تقوا رو خورده ، اسرائیلش رو تف کرده!
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

از کشورهایی که غرب در آن دست به کشتار گسترده زد می‌توان به افغانستان اشاره کرد. دولت آمریکا مسئول مرگ 1 تا 1.8 میلیون نفر در افغانستان طی جنگ میان شوروی با این کشور است. آمریکایی‌ها شوروی را فریب دادند و مجاب کردند تا به افغانستان حمله کنند. «زبیگنیو برژینسکی» مشاور «کارتر»، سال 1998 طی مصاحبه با نشریه فرانسوی «لو ناول آبزرواتور» اعتراف کرد به مجاهدین در افغانستان کمک کرده است. همین کمک‌ها موجب شد تا مجاهدین در افغانستان قدرت بگیرند، با دولت این کشور که روابط خوبی با شوروی داشت، درگیر شوند و بنابراین شوروی تصمیم به دخالت در افغانستان بگیرد.
برژینسکی در این‌باره می‌گوید: «طبق روایت رسمی تاریخ، کمک‌های سازمان سیا به مجاهدین سال 1980 آغاز شد، یعنی پس از آن‌که ارتش شوروی (24 دسامبر 1979) به افغانستان حمله کرد. اما واقعیت چیز دیگری است. این کمک‌ها 3 ژوئیه 1979 زمانی آغاز شد که کارتر اولین دستور کمک مخفی به مخالفان حکومت طرف‌دار شوروی در کابُل را امضا کرد. همان روز، من یک یادداشت به رئیس‌جمهور نوشتم و توضیح دادم که به نظر من این کمک‌ها منجر به دخالت نظامی شوروی خواهد شد.»
جنگ داخلی سال‌های 1981 تا 1992 السالوادور، نتیجه 6 میلیارد دلار کمک آمریکا به دولت این کشور برای سرکوب جنبشی بود که هدفش تحقق عدالت اجتماعی بود. یکی از اعضای فراری گارد ملی السالوادور طی مصاحبه‌ای که در نیویورک‌تایمز منتشر شد، اعتراف کرد که طی این مدت، مشاوران نظامی آمریکا روش‌های شکنجه زندانیان نوجوان را به جوخه‌ای 12 نفره در ارتش السالوادور آموزش می‌دادند. وی به عنوان یکی از این 12 نفر، بخشی از آموزش‌های خود را در یکی از پایگاه‌های آمریکایی در پاناما دیده بود.
سال 1965، یک کودتا در اندونزی، ژنرال سوهارتو را به جای ژنرال «سوکارنو» به قدرت رساند. آمریکا نقش مهمی در این تغییر حکومت ایفا کرد. «رابرت مارتنز» عضو سابق سفارت آمریکا در اندونزی توضیح داده که دیپلمات‌های آمریکایی و افسران سازمان سیا چگونه 5000 اسم را به جوخه‌های مرگ ارتش اندونزی داده و بعد از کشته یا دست‌گیر شدن آن‌ها، کنار اسم‌هایشان تیک زده‌اند. مارتنز اعتراف می‌کند که «احتمالاً خون افراد زیادی به گردن من است، اما این [واقعیت] همیشه هم بد نیست. گاهی در یک لحظه تعیین‌کننده، باید ضربات مهلکی وارد کنید.» برآوردها درباره کشته‌شدگان در این کودتا بین 500 هزار تا 3 میلیون نفر را نشان می‌دهد.
ایران بین سال‌های 1980 تا 1988 حدود 262 هزار نفر را در جنگ علیه عراق از دست داد . آمریکا در این جنگ به هیچ عنوان بی‌طرف یا بی‌کار نبود. تنها در یکی از مواردی که دست آمریکا را در جنگ ایران و عراق می‌توان دید، 3 جولای 1988، ناو آمریکایی «وینسنس» در حالی که درون آب‌های ایران از نیروهای نظامی عراق پشتیبانی می‌کرد، دو موشک به سوی یک هواپیمای ایرباس ایرانی شلیک کرد. این هواپیمای غیرنظامی که به شکلی کاملاً معمولی در حال انتقال 290 مسافر بود، در اثر حمله ناو آمریکایی سقوط کرد و تمام سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.
سال 1971 پاکستان غربی (حکومتی استبدادی و تحت حمایت آمریکا)، به طرز وحشیانه‌ای به پاکستان شرقی حمله کرد. این جنگ زمانی به پایان رسید که هند (به علت هجوم پناهندگان به این کشور) به پاکستان شرقی (بنگلادش کنونی) حمله کرد و نیروهای پاکستان غربی را شکست داد .برخی منابع آمار کشته‌شدگان در این جنگ را 3 میلیون نفر و منابع دیگر 1.5 میلیون نفر تخمین زده‌اند.
دسامبر سال 1975 «جرالد فورد» رئیس‌جمهور و هنری کیسینجر وزیر خارجه آمریکا به اندونزی رفتند و به «سوهارتو» رئیس‌جمهور این کشور اجازه دادند تا از سلاح‌های آمریکایی (که طبق قوانین نباید برای تجاوز استفاده می‌شدند) استفاده کند. فردای روزی که مقامات آمریکایی اندونزی را ترک کردند، حمله این کشور به تیمور شرقی آغاز شد. طی این جنگ که به قول «دانیل موینهان» سفیر آمریکا در سازمان ملل «آن‌طوری که [آمریکا می‌خواست] اتفاق افتاد»، 200 هزار نفر از جمعیت 700 هزار نفری تیمور شرقی کشته شدند.
سودان از سال 1955 که استقلال خود را به دست آورد، بخش عمده تاریخ خود را درگیر جنگ داخلی بوده است. طبق آمار، تنها تا سال 2003، حدود 2 میلیون نفر در این جنگ داخلی کشته شده بودند. به علاوه، مشخص نیست که آیا آمار کشته‌شدگان در منطقه «دارفور» در این ارقام گنجانده شده یا مستقل از آن‌هاست.
گروه‌های حقوق بشری معتقدند که سیاست‌های آمریکا به طولانی شدن جنگ داخلی در سودان منجر شده است. واشنگتن از اقدامات برای سرنگونی دولت مرکزی در خارطوم حمایت می‌کند.
جنگ عراق و ایران بین سال‌های 1980 تا 1988 حدود 105 هزار قربانی از عراقی‌ها گرفت. «هاوارد تیچر» عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا اعتراف می‌کند که کشورش میلیاردها دلار وام به عراقی‌ها داده و از راه‌های دیگر نیز به صدام کمک می‌کرد، از جمله تأمین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مورد نیاز ارتش عراق، از جمله سلاح‌های بیولوژیکی.
17 ژانویه سال 1991 حمله هوایی آمریکا به عراق آغاز شد و 42 روز بعد، این حملات پایان یافت. 23 فوریه، جورج بوش پدر دستور داد تا حمله زمینی آغاز شود. در این حمله بدون آن‌که هیچ نیازی به کشتن پرسنل نظامی عراق باشد، حدود 150 نیروی آمریکایی در مقابل 200 هزار عراقی کشته شدند.
تعداد زیادی از مردم عراق نیز بعدها بر اثر جراحت‌های ناشی از جنگ، آسیب‌های وارد شده به تأسیسات تصفیه آب یا سایر زیرساخت‌های عراق، و یا تحریم‌های بین‌المللی جان خود را از دست دادند. سال 1995 سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گزارش داد که تحریم‌ها علیه عراق از سال 1990 جان 576 هزار کودک را گرفته است.
یکی از کاربران توییتر در این زمینه با انتشار تصاویر کشتار سیاهپوستان توسط امریکایی‌ها نوشت: سلفی با #تقوای_آمریکایی عکس‌های یادگاری آمریکایی‌های مدافع #حقوق_بشر با سیاه‌پوستانی که به خاطر نافرمانی با روش‌های مختلف ادب شده بودند از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد!
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

محمدمهدی روح‌اللهی اما در طعنه به کسانی که از قدرت امریکا در ایران رعب و وحشت داشتند نوشت: «آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» اما چون #تقوای_آمریکایی دارد، به ما اجازه داد تا خودمان در صنعت موشکی مثل هسته‌ای بتن بریزیم.
وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

کریم خانی از دانشجویان جامعه‌شناسی با انتشار طرحی مشهور از اهتزاز پرچم امریکا بر فراز جنازه‌های ژاپنی طی جنگ جهانی دوم نوشت: اینا استثنا بودن بی تربیتای بی تقوا!

وقتی امریکا سی‌ میلیون‌ نفر را قتل‌عام کرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها