يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۲۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
مدیر سرمایه‌گذاری صندوق احیای بناهای تاریخی گفت: کاروانسرای پیام مرند استان آذربایجان شرقی که مراحل تجهیز آن با اتکا به کالاهای ایرانی به اتمام رسیده در یک قدمی افتتاح قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، علی کاظمی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق افزود: روز گذشته بازدیدهای میدانی از بهره‌برداری آزمایشی این کاروانسرا به عمل آمده و با توجه به مذاکرات انجام شده با بهره‌بردار، طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

کاظمی، تصریح کرد: کاروانسرای یام در ۳۵ کیلومتری جاده تبریز به مرند واقع شده و مدت قرارداد آن ۲۰ سال است که از این مدت ۲۳ ماه به عنوان مدت زمان مرمت بوده، ۱۸ سال نیز برای بهره‌برداری از بنا اختصاص یافته است.

او خاطر نشان کرد: هم‌اکنون عملیات تجهیز کاروانسرای پیام به اتمام رسیده و کاربری این مجموعه کاربری اقامتی پذیرایی با ۲۱ اتاق و فضای پذیرایی با ظرفیت ۳۰۰ نفر خواهد بود و پس از آغاز عملیات بهره‌برداری مجموعه یاد شده ظرفیت مرکزیت رویدادهای فرهنگی را خواهد داشت.

از جمله مزیت‌های این بنا قرارگیری آن در محور مواصلاتی شرق به غرب ایران و واقع شدن در جاده ابریشم و مسیر پیوستن ایران به ترکیه و اروپا است.

در فضای پیرامون این کاروانسرا پیست اسکی «یام» قرار می‌گیرد که این پیست هم اکنون در حال تجهیز و آماده‌سازی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها