أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۳۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
ماکو کجاست؟ سوالی است که این روزها بسیار در گوگل جستجو میشود و خیلی ها می خواهند درباره آن بدانند. اگر برای شما هم یک سوال است لطفا چند دقیقه ای را با جاینت همراه باشید تا شاید به جواب سوال خود برسید و شاید با خواندن این متن شما هم تصمیم بگیرید به این منطقه از کشور سفر کنید.

منطقه آزاد ماکو یکی از شهرهای مرزی ترکیه است و در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بزرگترین منطقه آزاد کشور و دومین منطقه آزاد جهان بعد از شانگهای چین می باشد. آنچه شهر ماکو را از دیگر شهرهای ایران متمایز ساخته، موقعیت طبیعی خاص آن است. این شهر از شمال و جنوب بین دو کوه قرار دارد، به همین دلیل ماکو لقب شهر سنگی یا داش ماکو به خود گرفته است. ماکو از سمت غرب و شرق نیز به جلگه های قلعه دره سی و چای باسار منتهی می شود.

آب و هوا

آب و هوا ماکو در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و همراه با بارش برف است بیشترین میزان بارندگی نیز در فصل بهار می باشد.

فرودگاه ماکو

فرودگاه ماکو که در منطقه آزاد ماکو قرار دارد، سومین فرودگاه استان آذربایجان غربی است. این فرودگاه در26 کیلومتری شهرستان پلدشت 11 کیلومتری شهرستان شوط و 47 کیلومتری شهرستان ماکو قرار دارد طبق گزاراشات اعلام شده سیستم ناوبری مورد استفاده در این فرودگاه جزو به روزترین و پیشرفته ترین سیستم های فرودگاهی جهان است و در کشور بی همتاست و ظرفیت طراحی شده این فرودگاه برای خدمت رسانی برای یک میلیون مسافر در سال برنامه ریزی شده است. اولین پرواز به صورت آزمایشی در اسفند سال 1395 در مسیر مشهد انجام شد و در اردیبهشت ماه سال 1396به صورت رسمی کار مسافرگیری را آغاز کرد و در 17 ادیبهشت ماه همین سال اولین هواپیما در این فرودگاه به زمین نشست. در ابتدا هفته ای سه پرواز به صورت رفت و برگشت به تهران در روزهای فرد انجام میشد. اما بر طبق یک گزارش اعلام شد طبق عقد قرارداد مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت هواپیمایی سپهران از تاریخ 26 فروردین پروازهای ماکو به مقاصد تهران و ارومیه به صورت روزانه انجام خواهد شد.

سامانه هوشمند آنلاین جاینت با ارائه بلیط چارتر تهران ماکو و مسیر بالعکس بلیط چارتر ماکو تهران با ایرلاین سپهران ورود مسافران و گردشگران متخصصان و صاحبان سرمایه را آسانتر کرده است. با توجه به آماده نبودن فضای فرودگاهی ماکو پروازها در نوبت صبح و بعدازظهر انجام می شود ولی طبق گفته های مدیر فرودگاه با راه اندازی سیستم تامین نور در شب امکان سرویس دهی و نشست و برخاست هواپیماها در تمامی ساعات شبانه روز فراهم خواهد شد.

به گفته مدیر فرودگاه ماکو قرار است علاوه بر تهران، شهرهای مشهد، ارومیه، تبریز و همچنین جزیره کیش نیز به برنامه پروازی فرودگاه ماکو اضافه شود. البته لازم به ذکر است در آینده نزدیک پروازهای فرودگاه ماکو به مقاصد سایر نقاط کشور و برخی از کشورهای همسایه نیز انجام خواهد شد.جهت دریافت بلیط چارتر به وب سایت giant.ir مراجعه فرمائید.

جاذبه های گردشگری

ماکو به دلیل برخورداری از تمدن کهن، جاذبه های تاریخی فراوان، زیبایی های طبیعی به همراه پوشش گیاهی، رودها، چشمه ها، غارها، آبشارها، آب و هوای مناسب، مردم مهمان نواز، لباس های محلی رنگی، صنایع دستی و دست بافت های عشایر یکی از قطب های گردشگری شمال غربی کشور است که مسافران زیادی به سوی خود جذب می کند پیشنهاد جاینت به شما این است که در سفر به ماکو حتما از بافت قدیم این شهر (قلعه قبان) دیدن نمایید. دخمه سنگی فرهاد، عمارت کلاه فرنگی، کاخ باغچه جوق ،حمام تایخی ماکو، پل پنچ چشمه، قره کوریو(پل سیاه)، پل قلعه جوق، کوه قیه، کوه چرکین، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش و سد بارون از جمله جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آیند.

یکی از دلایل توسعه گردشگری ماکو، موقعیت ترانزیتی آن است زیرا در کنار مرز و گمرک بازرگان قرار دارد. شما میتوانید از طریق مرز بازرگان شهرستان ماکو به راحتی وارد ترکیه شوید. ماکو منطقه بکر، تاریخی و طبیعی است که ارزش یک سفر یک روزه را دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها