أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۶۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
در منطقه حائل نظامی؛
رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی برای نخستین بار پس از جنگ میان دو کره در منطقه حائل نظامی با یکدیگر دیدار کردند. «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه حائل نظامی دیدار کرده و با یکدیگر دست دادند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه حائل نظامی دیدار کرده و با یکدیگر دست دادند.

ورود اولین رهبر کره شمالی به خاک کره جنوبی+تصاویر

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از منطقه غیرنظامی میان دو کره عبور کرد و وارد خاک کره جنوبی شد تا اولین رهبر کره شمالی باشد که از زمان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی می گذارد. 

این دیدار مطابق با آنچه قبلا اعلام شده بود راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد جمعه ۲۷ آوریل (۰۵:۰۰ بامداد به وقت تهران) در منطقه حائل نظامی برگزار شد. «اون» اولین رهبر کره شمالی است که از زمان جنگ میان دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی می‌گذارد.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد.

رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد کیم جونگ اون از مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی این عمل انجام شد بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.

تمام لحظات این استقبال از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط کیم جونگ اون به صورت زنده پخش شد. خبرنگاران تا پشت سالن مذاکره اجازه فیلمبرداری و عکسبرداری داشتند.

هنگام دست دادن سران دو کره در خط مرزی دو کشور، رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی خواست وارد خاک کره شمالی شود و آنجا هم باهم دست بدهند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی استقبال کرده و خواستار ادامه رایزنی‌ها جهت دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در هفته‌های آتی شده است.

ورود اولین رهبر کره شمالی به خاک کره جنوبی+تصاویر

خبرگزاری رویترز گزارش داده، انتظار می‌رود سران دو کشور درباره عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و مراودات میان دو طرف گفت‌وگو کنند.

رهبر کره شمالی: امیدوارم نتایج مذاکرات سران سازنده باشد

کیم جونگ اون در سخنانی در آغاز اجلاس سران دو کره اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات سران سازنده باشد.

خبرگزاری فرانسه نوشته رئیس‌جمهور کره جنوبی هنگام دست دادن با «کیم جونگ اون» به او گفت: «از دیدار شما خوشبختم.» رهبر کره شمالی، همانند سران سایر کشورهای خارجی که از «خانه صلح» در روستای مرزی پانمونجوم دیدار می‌کنند دفتر یادبود میهمانان کره جنوبی را امضا کرد. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند «کیم جونگ اون» در این دفتر یادبود نوشته است: «اینک تاریخ جدیدی آغاز شده است.»

رهبر کره شمالی در حال نوشتن در دفتر یادبود نشست سران دو کره

اجلاس سران دو کره برگزار شد

مون جائه این  نیز اظهار امیدواری کرد دیدار با کیم جونگ اون، روستای مرزی پانمونجوم روستای محل برگزاری این اجلاس که اکنون به دو بخش کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است را به نماد صلح نه شکاف و جدایی تبدیل کند.

«اون»در این سفر 9 همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله بودند. رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی کردند.

«سونگ مونگ یو» وزیر وحدت کره جنوبی، «کانک کیونگ وا» وزیر خارجه، «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش، «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع و «چونگ یویی یونگ» مشاور امنیت ملی هم از اعضای هیات «این» بودند. همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد.

مردم در کره جنوبی در حال تماشای پخش زنده دیدار سران دو کره

اجلاس سران دو کره برگزار شد

مراسم استقبال از رهبر کره شمالی

اجلاس سران دو کره برگزار شد

اجلاس سران دو کره برگزار شد

اجلاس سران دو کره برگزار شد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها