أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۹۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
زائران خانه خدا باید در حج تمتع علاوه بر تقویت روحیه فعالیت گروهی، به توصیه‌های روحانی و مدیر کاروان توجه کرده و از مواضع تفرقه‌گرایانه و حساسیت‌زا بپرهیزند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اولین گروه زائران خانه خدا امسال 25 مردادماه به حج مشرف می‌شوند. در این سفر معنوی باید علاوه بر تقویت روحیه فعالیت گروهی، به توصیه‌های روحانی و مدیر کاروان، سرگروه و نمایندگان زائران و شورای فرهنگی کاروان توجه کنند.

استفاده از سیم‌کارت‌های عربی و اطلاع از تعرفه‌های مکالمه و پیامک نیز از دیگر مواردی است که زائران باید قبل از سفر حج اطلاعات لازم را درباره آن کسب کنند.

همچنین با توجه به اینکه سن زائران خانه خدا تقریبا بالا است، بهتر است جوانان مراعات حال سالمندان را کرده و به آن‌ها کمک کنند. حضور به موقع در محل قرار و حرکت دسته‌جمعی برای زیارت از دیگر نکاتی است که در سفر حج باید به آن توجه داشت.

علاوه بر این، با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، بهتر است زائران خرید از عربستان را کاهش دهند. البته در این راستا سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تدابیری برای خرید سوغات از کشور اندیشیدند؛ اما به منظور حمایت از کالای ایرانی به نظر می‌رسد باید زائران از خرید بیش از حدمعمول بپرهیزند.

در سفر حج، زائران خانه خدا از شهرهای مختلف با هم همسفر می‌شوند، بنابراین حاجیان باید علاوه بر تقویت فعالیت گروهی و برنامه‌های دسته‌جمعی، از سوءظن به همسفران پرهیز کرده و احترام متقابل را مد نظر قرار دهند.

همچنین حضور مسلمانانی از مذاهب مختلف در سفر حج نباید خللی در این اجتماع بزرگ مسلمانان ایجاد کند چرا که در این سفر معنوی و اجتماع عظیم، وحدت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بر همین اساس باید تمامی زائران از مواضع تفرقه‌گرایانه، حساسیت‌زا و تحریک‌‌آمیز دوری کرده و در برقراری وحدت بیشتر تلاش کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها