أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۰۹۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
روزنامه «نیویورک‌تایمز»‌ می‌گوید ارتش آمریکا چند ماه پیش نیروهای ویژه خود را به منظور پشتیبانی از عربستان‌سعودی در جنگ علیه حوثی‌ها به یمن اعزام کرده است. به گزارش اين روزنامه، آمریکا چند ماه پیش دست‌کم ۱۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا موسوم به «گرین برتس» را اعزام کرد تا به نیروهای سعودی مستقر در مرز یمن کمک کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شرق‌، این روزنامه می‌گوید ازجمله وظایف نیروهای اعزامی یاد‌شده کمک به نیروهای عربستان در کشف و نابود‌کردن انبارهای مخفیانه موشکی و مواضع شورشیان حوثی یمن است. در این گزارش با استناد به اظهارات کارمندان دولت آمریکا و دیپلمات‌های اروپایی تأکید شده که با‌این‌همه، هیچ شاهدی که نشان دهد سربازان آمریکایی از مرز گذشته و پا به خاک یمن گذاشته‌اند، موجود نیست. در گزارش همچنین ذکر شده که ایالات‌متحده بیش‌ از ‌آنچه تصور می‌شود در جنگ داخلی یمن وارد شده است.

بر‌اساس گزارش «نیویورک‌تایمز»، واحد «گرین‌برتس» در دسامبر ۲۰۱۷ به منطقه مرزی یمن اعزام شده است. بر‌همین‌مبنا، نیروهای این واحد به نیروهای مسلح عربستان در امنیت‌بخشیدن به مرزها کمک کرده‌اند.

همچنين خبرگزاری فرانسه می‌نویسد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به جزئیات این گزارش واکنش نشان نداده و فقط گفته که حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن به فعالیت‌هایی غیر از مأموریت‌های جنگی محدود می‌شود. آدریان رانکین گالووی، سخنگوی پنتاگون، می‌گوید که آمریکا علاوه‌بر حمایت از نیروهای عربستان در امنیت‌بخشیدن به مرز به آنها کمک اطلاعاتی نیز می‌کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نيز پس از انتشار اين گزارش، تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در مرزهای یمن و عربستان ثابت می‌کند که واشنگتن شریک جنگ یمن است. محمدعلی الحوثی در توییتر نوشت: اظهارات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره حضور نیروهای آمریکایی در مرزهای یمن و عربستان ثابت می‌کند که آمریکا مردم یمن را می‌کشد و شریک تجاوز به یمن است. او افزود: به مردم یمن می‌گوییم که آمریکا در تاریخ خود هیچ‌گاه طرفدار عدالت نبوده، بلکه همواره خواسته‌ها و اراده مردم را نادیده گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از شروع دوران ریاست‌جمهوری خود پیوند سنتی آمریکا با عربستان سعودی را تجدید و تقویت کرده است. او با ریاض بیش ‌از ‌همه در خصومت با ایران شریک است. عربستان سعودی ایران را به حمایت نظامی از حوثی‌ها (انصارالله) یمن متهم و تهران این اتهام را رد می‌کند.

شیوع مجدد وبا در یمن
در‌اين‌حال، گروهی از محققان بین‌المللی نسبت به شیوع مجدد بیماری وبا که ممکن است میلیون‌ها نفر با نزدیک‌شدن به فصل باران به آن مبتلا شوند، هشدار دادند. این گروه خواستار تقویت اقدامات فوری به دلیل کاهش خطرات ناشی از شیوع مجدد بیماری وبا شدند؛ این اقدامات می‌تواند شامل واکسیناسیون، توزیع تجهیزات لازم برای پاک‌سازی آب‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها برای مصارف بهداشتی شود.

با استناد بر بیانیه‌های وضعیت شیوع وبا، این گروه بر‌ این ‌باور است که ۵۴ درصد از مناطق یمن ممکن است تحت‌تأثیر شیوع بیماری وبا در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار گیرد که نشان می‌دهد که بیش از 13.8 میلیون نفر در ‌معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. سازمان‌ملل اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون نفر از اهالی یمن که تعداد آن به ۲۵ میلیون نفر رسیده نیاز به کمک‌رسانی‌های بشردوستانه دارند که از میان آنها 11.3 میلیون نفر به این کمک‌ها نیاز مبرمی دارند.

كشته‌شدن ۴۴ خبرنگار در ۲۰۱۸
براساس گزارش یک نهاد حامی رسانه مستقر در ژنو، تعداد خبرنگاران جان‌باخته و کشته‌شده در سال جاری میلادی در ۱۸ کشور در چهار ماه نخست سال جاری میلادی به ۴۴ مورد رسیده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش در‌حالی منتشر شده که در مدت مشابه سال گذشته میلادی این تعداد فقط ۲۸ مورد بود.

همچنین این کمپین در گزارش خود آورده است که تعداد خبرنگاران کشته‌شده از ژانویه تا آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۵۷ درصد افزایش داشته است. کمپین نماد رسانه مستقر در ژنو همچنین نگرانی خود بابت کشته‌شدن ۹ خبرنگار در دو انفجار در کابل، پایتخت افغانستان، در ۳۰ آوریل را ابراز کرده و به‌شدت این حمله تروریستی علیه خبرنگاران را محکوم کرد. بر اساس گزارش این کمپین خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران از آغاز سال جاری میلادی افغانستان با ۱۱ کشته، مکزیک با چهار کشته، سوریه با چهار کشته و یمن، اکوادور و هندوستان با سه کشته هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها