يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۹۹۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
به بهانه مراسم عمامه گذاری نتیجه امام خمینی (ره) در جماران؛
در روزهای قبل خبری شنیدیم مبنی بر اینکه "سید احمد مصطفوی فرزند سید حسن مصطفوی" طی یک مراسم خانگی در جماران ملبس به لباس مقدس و معزز روحانیت شدند. با انتشار این خبر فضای رسانه ای اکنده از نظرات مختلف کاربران و خوانندگان شد یکی در موافقت و ثنا و تبریک گویی و یکی در مخالفت و انتساب آن به نوعی سیاسی کاری.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای قبل خبری شنیدیم مبنی بر اینکه "سید احمد مصطفوی فرزند سید حسن مصطفوی" طی یک مراسم خانگی در جماران ملبس به لباس مقدس و معزز روحانیت شدند. با انتشار این خبر فضای رسانه ای اکنده از نظرات مختلف کاربران و خوانندگان شد یکی در موافقت و ثنا و تبریک گویی و یکی در مخالفت و انتساب آن به نوعی سیاسی کاری در طیف جریانی که در طول سالهای اخیر نشان داده است که وفاداری چندان استواری به راه و منش امام خمینی (ره) ندارد، برخی هم با سکوت و لبخندی معنا دار با در نظر گرفتن سخنان، رفتارها و مواضع ابهام انگیزو مسئله دار سیاسی سید احمد مصطفوی از کنارش گذشته و قطعا منتظر آینده خواهند شد که این طلبه تازه نفس خاندان خمینی کبیر می تواند تعادل خود را در بازی سیاسی کشور حفظ کند و سرباز شایسته ای برای میراث پدر بزرگ کبیرش باشد یا اینکه خدای ناکرده او نیز می تواند مانند فرزند مغضوب عمو زاده اش همه داشته های خود را در این بازی خطرناک برای همیشه از دست بدهد:



1- بخاطر حساسیت جایگاه خاندان امام ره در دنیای سیاست داخل و خارج دور نخواهد بود که دوربین های خبری – رسانه ای و جریانات سیاسی این طلبه جوان را مورد توجه قرار خواهند داد و اگر این عمامه گذاری هم نوعی رفتار سیاسی سیاسی کاران فعال در جماران که اهداف دیگری را در قبضه کامل قدرت سیاسی کشور دنبال می کنند تلقی گردد امری غیر قابل انتظار و غیر قابل باور نخواهد بود لذا پدرش ایشان باید وی را که سنین بحرانی سیاست ورزی قرار دارد راهنمایی و هدایت کند زیرا خناسان و عناصر نفوذ کرده در اطرافیان بیت امام ره قطعا برای استفاده از وی و جایگاهش نقشه ها طرح کرده اند چه در جنبه اثباتی وفاداری به انقلاب اسلامی و چه در جنبه های سلبی آن و خطر همانگونه که عمو زاده پدر را به ورطه سقوط و مقابله با معمار کبیر انقلاب اسلامی از آمریکا و ... کشانید برای او نیز متصور است.

2- راه و مرام امام مشخص و آشکار است و مرز بندی‌های مشخصی در رابطه با مسائل مختلف ایران و جهان از ایشان صادر گردیده است/ دنیا طلبی و اشرافی گرایی و رفتارهای طبقاتی قطعا می تواند وی را از اردوگاه انقلاب اسلامی به بیرون براند/ ملت فهیم ایران تا به امروز نشان داده اند که امام خود را بخوبی می شناسند که او مردی بود که برای اسلام با هیچ کس عقد خوت نبسته بود و در جایی که آبروی اسلام و انقلاب در خطر می افتاد حتی دستور تیراندازی به نوه خود سید حسین فرزند شهید سید مصطفی خمینی (ره) را نیز صادر می کرد در نتیجه همگان باید بدانند که نسبت داشتن با امام افتخار و توفیق برزگی است لاکن تجربه تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که این ارتباط داشتن بیشتر مواظبت می طلبد تا استفاده از مواهب دنیایی آن.

3- رصد فضای رسانه ای همانگونه که اشاره شد بیش از آنکه انبساط خاطر مردم و ناظران سیاسی را خوشحال کند در چند موضوع ایشان را به بهت و حیرت فرو برد:

- حسین دهباشی مستندساز کشورمان که در سال 92 مستند انتخاباتی حسن روحانی را ساخته بود در اینستاگرامش به عملکرد سایت جماران انتقاد کرد. وی در این باره نوشت: «از همه شرم‌آور تر عملکرد سایت خبری جماران است که درآمدش را مطابق قانون بودجه همه ساله و زودتر از همه از جیب خالی مردم مجبور و بدبخت ایران بر می دارد و اگرچه هدف اعلام شده اش ترویج آثار بنیان گذار انقلاب است در عمل تبدیل شده به تارنمای شخصی خمینی‌ها. و عینا مانند سایت خانواده سلطنتی انگلیس که مثلا عطسه‌های پرنس چارلز را گزارش می‌کند، عمامه گذاری جوانکی هیچ کاره را صرفا به اعتبار یادگار یادگار پدر پدربزرگش بودن گزارش تصویری می‌کند. البته نمی خواهیم در رد یا تایید این مواضع دهباشی مطلبی بیان کنیم لاکن در حالی که تحول خواهان برانداز در این کشور امام راحل و میراث گرانقدر او را بارها مورد هجمه و حمله قرار دادند موسسه و سایت جز سکوت و جری ساختن دشمنان ره آورد دیگری نداشتند (1).



- عامل دیگری که سنت مالوف در حوزه های علمیه در باب مراسم عمامه گذاری بوده است /مراسمی جمعی با حضور مراجع عظام و پس از احراز شرایطی مانند: اتمام پایه ی شش طلبگی/ تأییدیه اخلاقی از دو نفر از اساتید شناخته شده /نداشتن پرونده در واحد تحقیقات حوزه / کسب نمره ی قبولی در مصاحبه شفاهی واحد تلبّس/مصاحبه شفاهی سؤالات قرآنی و میزان آشنایی با قرآن و تفاسیر مختلف قرآن/ سؤالات احکام و میزان تسلط بر احکام اسلام/ سؤالات مربوط به آیین خطابه و وعظ و منبرداری/ میزان آشنایی با اخلاقیات و کتاب های اخلاقی/ سؤالاتی در رابطه با ادبیات عرب و میزان تسلط بر احادیث/ و بالاخره تعهد نامه ایکه محتوای آن ملتزم شدن به اصول اخلاقی، رعایت زی طلبگی و گذراندن مراحل تحصیلی آینده است و.... اقدامی اینچنینی که نوعی مراسم خصوصی و تاکیدی بر القای نوعی بر تری خانوادگی و طبقاتی برای یک نفر را تداعی می کند که می تواند تفاسیر زیادی را در جهت تضعیف محبوبیت و مقبولیت جایگاه خاندان امام راحل ( ره) در نزد مردم و طلاب را در پی داشته باشد که مطالعه نظرات مردم در رسانه های مختلف خصوصا فضای مجازی نشان از تایید این ادعا در میان مردم دارد(2)

- حاضر بودن کسانی در مراسم که مواضع سال های گذشته تا کنونشان می تواند زاویه دار بدون ایشان با مرام و منش امام ره را اثبات کند کسانی که در بزنگاه های سیاسی حداقل نه در جناح خائنان و مخالفان اما در طرف افراد خنثی و بیطرف! – شما بخوانید افراطی در حزب و خط بازی و همراهی با براندازان و یا سکوت در برابر آنان.

- لباس پوشیدن و سخنرانی کردن قبل از انجام این مراسم از ایشان دیده شده است به عبارت دیگر این مراسم فقط برای خالی نبودن عریضه بوده است.

در مجموع بنظر راقم بیت شعری که برای این نوشتار تقدیم گردیده به اندازه کافی گویاست تا خطر قربانی شدن که تا پیش از ایشان برای بزرگان دیگری هم رخ داده است به ایشان گوشزد کند.

*رضا احمد زاده


*منبع
1- انتقاد شدید دهباشی از عملکرد سایت جماران / دنیای اقتصاد/ 11 اردیبهشت 1397/ کدخبری : ۳۳۸۴۱۱۳
2- شرایط عمامه گذاری طلاب اعلام شد / خبر آنلاین / 14 اردیبهشت 1397/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها