أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۰۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
۳۳ سال پیش در چنین روزی
با افشاگری ستاد تبلیغات جنگ ایران در مورد نمایش صحنه های ساختگی شکنجه و قطع دست دو اسیر عراقی مقامات کانال تلویزیونی تله توره ایتالیا با انتشار بیانیه ای اعتراف کردند که این فیلم توسط سفارت رژیم بعثی عراق در رم در اختیار آنان قرار گرفته بود.

رخدادهای 16 اردیبهشت 64

چکیده:

  • امام خمینی: روحانیون بیش از همه قشرها مسئولند باید از قدرت طلبی و تجمل گرایی بپرهیزند و ساده زندگی کنند.

 

  • خدمت هایی که جمهوری اسلامی در این چهار پنج سال به اسلام کرده است، در طول تاریخ غیر از زمان انبیا کسی نکرده است.

 

  • آیت الله خامنه ای: آنها که می گویند نمی توان مقابل آمریکا ایستاد در درون خود احساس ضعف می کنند.

 

  • تلویزیون ایتالیا به خاطر پخش فیلم جعلی شکنجه یک اسیر عراقی از ایران عذرخواهی کرد.

 

تاکید امام خمینی بر ساده زیستی روحانیون

در سالروز خجسته میلاد پربرکت حجت حق حضرت ولی عصر(عج) جمعی از روحانیون و  طلاب حوزه علمیه قم، روحانیت تهران، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان و روحانیون اهل تسنن ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان و عده ای از طلابان غیر ایرانی مقیم قم در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: قشری که بیشتر از همه تکلیف بر او متوجه هست روحانیون هستند. علمای هر ناحیه مسؤولیتشان از سایر طوایف بیشتر است. اینها عذر ندارند، ممکن است که بسیاری از مردم عذر داشته باشند، یا عذر این که نمی دانستیم یا عذر این که نمی توانستیم که هیچ کاری بکنیم. روحانیون الان در ایران هیچ عذری ندارند برای این که راه را می دانند و می توانند هم کار بکنند.

امام ادامه دادند: اگر یک روحانی خدای نخواسته یک خطایی بکند، این طور الان وضع شده است که گویند روحانیون این جوری اند. یک مسؤولیت بزرگی است که یکی اگر پایش را غلط بگذارد این طور نیست که پای خودش حساب بشود، پای روحانیت اسلام حساب می شود، شکست روحانیت اسلام است. این فرق دارد با آن که اگر خطایی بکند می گویند که این آدم خطا کرده است، نمی گویند که این صنف خطاکار است.

امام فرمودند: یکی از امور مهم هم این است که روحانیون باید ساده زندگی کنند. آن چیزی که روحانیت را پیش برده تا حالا و حفظ کرده است، این است که ساده زندگی کردند. آنهایی که منشا آثار بزرگ بودند، در زندگی ساده زندگی کردند. اینهایی که در بین مردم موجه بودند که حرف آنها را شنیدند، اینها ساده زندگی کردند. هر چه بروید سراغ این که یک قدم بردارید برای این که خانه تان بهتر باشد، از معنویت تان به همین مقدار، از ارزشتان به همین مقدار کاسته می شود. ارزش انسان به خانه نیست، به باغ نیست، به اتومبیل نیست. اگر ارزش انسان به اینها بود، انبیا باید همین کار را بکنند.

امام در پایان تاکید کردند: من امیدوارم که در این ماه مبارک رمضان که ماه خداست، همه موفق بشوید به این که دعا کنید برای اسلام. در ادعیه تان دعای برای اسلام باشد، در رأس ادعیه تان دعای برای جمهوری اسلامی و بقای جمهوری اسلامی باشد. خدمت هایی که جمهوری اسلامی در این چهار پنج سال به اسلام کرده است، در طول تاریخ غیر از زمان انبیا نکرده کسی، آن قدر خدمتی که این کرده. هر کس ببیند، هر که، مخالفین، هرکس بیاید صورت شماری کند، ریز بدهد. زمانی این جا چه خبر بود، زمان قاجار چه خبر بود؟ تازه آرامترین شان بودند. زمان قاجار چه خبر بود، حالا چه خبر است؟ دیگر زمان پهلوی را که همه می دانید چه خبر بود! این کمال بی انصافی است که یک کسی بگوید آن وقت هم مثل حالا و حالا بدتر از او. یا کمال بی اطلاعی، لجاجت، انسان لجاج، وقتی لجاجت پیدا می کند نمی داند خودش هم چه می کند. (1)

 

آیت الله خامنه ای: باید جلوی آمریکا ایستاد

گروهی از خانواده های شهدا، جمع کثیری از اعضای جهادسازندگی، عده ای از اعضا و مسولان سپاه، کمیته و آموزش و پرورش شمیرانات با همراهی اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه به مناسبت نیمه شعبان با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر ایستادگی مقابل استعمارگران و زورگویان گفت: الان آمریکایی ها زورگوترین دولت ها هستند، باید جلوی آنها ایستاد بعضی ها عقیده دارند نمی شود مقابل آمریکا ایستادگی کرد. آنها که این حرف را می زنند در درون خودشان احساس ضعف می کنند.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ما که می گوییم می شود مقابل آمریکا ایستادگی کرد به دل خودمان و مردم نگاه می کنیم. آمریکا طبیعتش قلدری و زورگویی است و نباید این قلدری را تحمل کرد. گفتنی است در این مراسم مبلغ 900 هزار ریال به منظور کمک به جبهه ها و 3 میلیون و 8 هزار و 817 ریال بابت بازسازی مناطق جنگ تقدیم رئیس شورای عالی دفاع شد.(2)

 

عذرخواهی تلویزیون ایتالیا از ایران

با افشاگری ستاد تبلیغات جنگ ایران در مورد نمایش صحنه های ساختگی شکنجه و  قطع دست دو اسیر عراقی مقامات کانال تلویزیونی تله توره ایتالیا با انتشار بیانیه ای ضمن پوزش از پخش غیر قانونی این فیلم اعتراف کردند که این فیلم توسط سفارت رژیم بعثی عراق در رم در اختیار آنان قرار گرفته بود و هزینه پخش آن نیز توسط سفارت عراق پرداخت شده است. در بیانیه این شبکه تلویزیونی آمده است که  قطع دست اسیر عراقی در فیلم ساختگی بوده و این مطلب صحت ندارد. مسئولین این شبکه تلویزیونی در بیانیه خود تاسف عمیق خود را از پخش این فیلم اعلام کرده اند. گفتنی است مساله نمایش این فیلم به دلیل وارد آوردن اتهام به ایران از طریق سیستم قضائی ایتالیا در دادگاه های مدنی و کیفری تحت پیگرد و تعقیب می باشد.(3)

منابع:

1. کیهان، 17 اردیبهشت 64، ص 18
2. اطلاعات، 17 اردیبهشت 64، ص 3
3. کیهان، 17 اردیبهشت 64، ص 20

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها